- Home
- Economic
- CONSTANŢA, (29.09.2016, 18:29)
- Cătălin Legănel
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Sindicatului Liber al Navigatorilor: 75 de navigatori români aflaţi pe nave în străinătate au cerut ajutorul sindicatului
Un număr de 75 de navigatori români au cerut, în ultimele două luni, ajutorul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), după ce au avut diferite probleme la bordul navelor pe care sunt îmbarcaţi, numărul acestora fiind mai mare faţă de anii trecuţi, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Urmărește
647 afișări
Sindicatului Liber al Navigatorilor: 75 de navigatori români aflaţi pe nave în străinătate au cerut ajutorul sindicatului (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/ Hepta)
Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, a declarat, joi, cu ocazia Zilei Internaţionale a Marinei Comerciale, că foarte mulţi navigatori care pleacă în voiaj acceptă orice fel de condiţii, fără să se intereseze asupra situaţiei de la bordul navei sau asupra angajatorului.
"Avem foarte multe cazuri în care navigatori pleacă în orice condiţii, fără să se intereseze… Şi atenţie, interesarea este gratuită! Dăm orice fel de informaţii gratuite navigatorilor, fără niciun fel de impunere, fără niciun fel de restricţie, nu le impunem să devină membri de sindicat, nu le impunem absolut nimic. (…) Avem la această oră în cadrul SLN, singura instituţie din România care se ocupă de drepturile navigatorilor, întreaga infrastructură mondială pentru a rezolva aproape orice fel de problemă pentru navigatori", a declarat Adrian Mihălcioiu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
-
Robert F. Kennedy Jr, ales de Trump pentru a conduce cea mai importantă agenţie de sănătate din SUA
Potrivit acestuia, au existat foarte multe cazuri sesizate de navigatori români aflaţi pe nave în străinătate, navigatori care nu sunt membri ai sindicatului, care au avut probleme, iar ei sau familiile lor au cerut ajutorul SLN, dar s-a putut interveni numai în câteva dintre aceste situaţii pentru că fondurile sunt limitate.
"Cei care nu fac parte din sindicat nu pot fi ajutaţi de sindicat sau de Federaţia Internaţională a Transportatorilor, pentru că nu putem să consumăm, să mergem cu fondurile pe care le avem. Luăm o cotizaţie mică. Cotizaţia este 100 de dolari pe an pentru nebrevetaţi şi ofiţeri, 150 - 200 pentru comandaţi şi şefi mecanici. Cadeţii cotizaţie zero, studenţii, până ies pe funcţie, cotizaţie zero. (…) Sunt peste 75 de cazuri, în două luni, semnalate la noi. Niciunul din cei 75 nu e membru de sindicat”, a spus liderul SLN, adăugând că între acest cazuri s-au semnalat unele foarte grave, de marinari care au murit la bordul navelor, natural sau după accidente de muncă, marinari abandonaţi pe nave în regiuni de conflict, precum Siria, navigatori cu probleme medicale grave, fără asigurări, ori abandonaţi fără salarii plătite.
"S-au întâmplat în ultimele două luni. Au sunat la noi. Nimeni nu se ocupă în România de aceste cazuri, în afară de MAE, cu care noi lucrăm în caz de abandon în zone de război ori aducere acasă. Dar, în general, alte tipuri de probleme nimeni în România nu le poate rezolva”, a afirmat Adrian Mihălcioiu.
Potrivit acestuia, în cazul marinarilor care au murit la bordul navelor, trupurile acestora au fost repatriate de către armatori, dar aceştia nu s-au mai ocupat şi de plata asigurărilor către familii.
"În cazurile de deces armatorii trebuie să se ocupe de repatriere. Nu rămân la bord, pentru că nici armatorului nu-i convine şi atunci sunt trimişi acasă. Măcar atâta lucru fac, îi trimit acasă. Dar dincolo de deces intervine asigurarea familiei pentru acel navigator care a lucrat la navă. Am avut foarte multe cazuri în care această asigurare nu este plătită. Ar trebui să fie minim 96.000 de dolari pentru nebrevetaţi, pentru un marinar decedat la bord din orice fel de condiţie”, a spus liderul SLN.
Acesta a mai declarat că sindicatul poate interveni numai în cazurile speciale şi numai cu acordul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF).
"Intervenim doar la nişte cazuri speciale şi care sunt aprobate de ITF. Din cele 75 de cazuri am intervenit la cinci, pe care le-am rezolvat şi care ne-au adus reputaţie bună în rândul armatorilor, deci au văzut că nu e aşa cum doreau ei să fie. Spre exemplu, un şef mecanic s-a îmbolnăvit la bord. S-a îmbolnăvit de inimă, a avut nişte anomalii, la spital i-au pus patru stenturi, iar a doua zi l-au trimis la hotel fără niciun fel de asistenţă medicală. Era mai ieftin decât să stea în spital, în Arabia Saudită. Şi acolo, în hotel, l-a găsit un camerist mort în baie, după două săptămâni. Între timp el se mai ducea la doctor, la vizite, din 4 în 4 zile. Dar după două săptămâni l-au găsit decedat în baie. Compania a spus că nu dă nicio compensaţie familiei pentru că nu a decedat la bord… Soţia nu lucra, copiii în şcoală… Astăzi lucrurile s-au rezolvat. După nouă luni. Săptămâna viitoare familia va primi banii”, a conchis Mihălcioiu.
Citește pe alephnews.ro: Trump îl numește pe Robert F. Kennedy Jr. în funcția de Secretar al Sănătății al SUA
Citește pe www.zf.ro: Piaţa muncii dă în clocot: Încă un domeniu a fost cucerit de inteligenţa artificială
Citește pe www.zf.ro: Black Friday sparge toate recordurile. Sute de milioane de lei până la această oră
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Copiii Adrianei Bahmuțeanu nu vor să o vadă! Ce a descoperit Protecția Copilului în telefoanele micuților
CANCAN.RO
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Are trei copii și s-a mutat de la Sibiu la București pentru omul de afaceri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe