Sistemul de recompensare a personalului: 5 metode prin care creşti motivaţia (P)

Te-ai gândit să creezi un sistem de recompensare a angajaţilor şi vrei să te asiguri că alegi cele mai bune metode? Îţi venim în ajutor cu un articol util în care găseşti informaţii despre diverse metode de recompensare, de la cardurile cadou la bonusurile personalizate şi al treisprezecelea salariu. Eşti curios să afli mai multe? Citeşte în continuare şi implementează cea mai bună metodă pentru angajaţii tăi.

Urmărește
123 afișări
Imaginea articolului Sistemul de recompensare a personalului: 5 metode prin care creşti motivaţia (P)

Foto: Freepik

Metode de recompensare a angajaţilor

Există mai multe metode prin care poţi creşte motivaţia angajaţilor, iar recompensele pe care ţi le vom prezenta mai jos sunt printre cele mai eficiente şi apreciate. Le poţi aplica de fiecare dacă când simţi că angajaţii tăi au nevoie de un boost de motivaţie sau pentru a marca anumite performanţe ale acestora. Ai la dispoziţie diverse metode, de la cardurile cadou pentru companii la recompense personalizate.

Cardul cadou sau gift cardul pentru angajaţi

Cardurile cadou sunt o metodă preferată de către companii pentru a-şi exprima aprecierea faţă de angajaţi. Acestea au crescut în popularitate datorită versatilităţii, fiind disponibile în majoritatea magazinelor. Ai libertatea să încarci suma dorită pe care angajatul tău o poate folosi mai târziu să îşi achiziţioneze produsele preferate din acel magazin. Mai mult, pot fi personalizate cu mesaje sau urări şi pot fi oferite cu diverse ocazii.

Bonusurile de performanţă

Bonusurile de performanţă sunt acordate de cele mai multe ori la atingerea unui noi prag de performanţă, aşa cum sugerează şi numele. În general sunt acordate o singură dată şi pot avea valoarea diferită, în funcţie de suma stabilită de către angajator. Acestea au rolul de a marca noua performanţă a angajaţilor tăi şi să le ofere încrederea de care au nevoie pentru a continua progresul la locul de muncă.

Sistemul de lucru hibrid

O formă de recompensare foarte apreciată de către angajaţi este sistemul de lucru hibrid. Astfel, angajaţii îşi pot împărţi săptămâna de lucru în zile în care merg la birou şi zile în care lucrează de acasă. Este o tehnică des aplicată de către companiile al căror domeniu de activitate presupune în mare parte sarcini care pot fi rezolvate pe un computer. Sistemul de lucru hibrid este apreciat de către angajaţi pentru că le oferă mai multă libertate şi timp şi pentru alte activităţi, dar şi un program mult mai relaxat şi lejer.

Recompense personalizate pentru angajaţi

Angajaţii tăi au nevoi diferite, astfel că poate fi cazul să implementezi un sistem de recompense personalizate. De exemplu, pentru anumiţi angajaţi poţi opta pentru un abonament de sănătate la o clinică privată, în timp ce pentru alţii poţi alege sponsorizarea abonamentului de sport la sala fitness. Primul pas pentru implementarea unor recompense personalizate este să îţi cunoşti foarte bine angajaţii şi să fii atent la nevoile lor.

Al 13-lea salariu ca metodă de recompensare

Cel de-al treisprezecelea salariu este o metodă des întâlnită în companiile din România. De regulă, al 13-lea salariu este acordat la finalul anului şi este egal cu valoarea salariului lunar pe care îl încasează angajatul. Este un bonus care recompensează efortul depus de angajat de-a lungul anului. Mai mult, este o recompensă de care se ţine cont la calculul pensiei şi care este impozitat la fel ca salariul lunar.

Ce metodă de recompensare a angajaţilor preferi? Fie că alegi un gift card cadou, fie că optezi pentru altă metodă, asigură-te că sistemul de recompensare corespunde nevoilor acestora şi le oferă motivaţia de care au nevoie pentru a atinge un nou nivel de performanţă.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici