Solomon, Vodafone: Susţinută de investiţiile străine, România va reveni pe creştere economică

România va reveni pe creştere economică în următori ani, evoluţie susţinută şi de investiţiile străine, care vor reveni pe piaţa locală pentru a crea plusvaloare, a declarat, joi, într-o conferinţă, directorul general al Vodafone România, Liliana Solomon.

Urmărește
55 afișări
Imaginea articolului Solomon, Vodafone: Susţinută de investiţiile străine, România va reveni pe creştere economică

Solomon, Vodafone: Susţinută de investiţiile străine, România va reveni pe creştere economică (Imagine: Radu Iordache/Mediafax Foto)

"Cum va evolua exact economia locală este foarte dificil de anticipat, pentru că există sunt numeroşi factori care trebuie luaţi în considerare. Spre exemplu, un factor important îl constituie evoluţia euro şi a dolarului american, ultima monedă având în ultimele două luni un curs foarte volatil la nivel internaţional. Pentru România, care vrea să crească prin exporturi, volatilitatea poate modifica evoluţia unor indicatori macroeconomici", a spus Solomon, care, la 1 decembrie, va prelua poziţia de director de operaţiuni al grupului Vodafone în Europa.

Conducerea Vodafone România va fi asigurată de directorul general al Vodafone Malta, Inaki Berroeta, numit în această poziţie în 2007.

Solomon, care a condus operaţiunile Vodafone România începând cu 2005, spune că piaţa telecomunicaţiilor va evolua anul viitor în funcţie de parcursul economiei naţionale.

"Dacă avem creştere economică, şi telecomul va urma această evoluţie. Din punctul meu de vedere, ce a fost mai greu a trecut, dar nu ştim exact cum va fi în 2011. Cu siguranţă că, pentru piaţa telecom, anul viitor va fi unul plin de provocări", a afirmat şeful Vodafone România, care a adăugat că industria locală a telecomunicaţiilor nu îi va da motive să se plictisească viitorului şef al operatorului, unde concurenţa a împins tarifele la un nivel aproape insuportabil.

Ea a mai spus că Vodafone România, care deţine a doua poziţie în topul operatorilor mobili după numărul de clienţi şi venituri în 2009, ocupă prima poziţie în privinţa notorietăţii brandului, al numărului de clienţi din zona companiilor şi al premierele tehnologice aduse pe piaţa de profil locală.

"Vodafone a fost primul operator care a lansat comercial serviciile de telecomunicaţii de generaţia a treia (3G), în baza licenţei UMTS, dar şi cele bazate pe licenţa GSM", a spus reprezentantul operatorului, care a menţionat că Vodafone România "stă mai bine" decât rivalul Orange România în privinţa fluxului de lichidităţi şi al profitabilităţii, conform rezultatelor din acest an. Solomon a afirmat că, din nou poziţie, va fi în continuare aproape de subsidiara din România, de managementul operatorului, şi îşi va aduce aportul la eforturile pe care operatorul le va face în calitate de lider al pieţei.

Şeful Vodafone România a evitat să facă predicţii privind evoluţia operatorului în următorii cinci ani, dar a spus că, în 2015, clienţii vor avea mai multe terminale, fiecare cu propria cartelă (SIM), care vor interacţiona şi se vor sincroniza între ele.

"Peste cinci ani un client va fi mai bine informat pentru că Internetul va aduce mai aproape informaţiile şi le va face mult mai accesibile decât în prezent. De asemenea, Internetul va aduce schimbări semnificative în viaţa personală şi profesională a unui client, într-o manieră pe care acum abia o întrezărim", a spus Solomon.

Parte a grupului britanic, Vodafone România este al doilea jucător pe piaţa locală de telefonie mobilă, cu 9,83 milioane de clienţi, la 30 septembrie. În privinţa veniturilor, indicatorul a scăzut cu 12,4%, la 425,7 milioane de euro.

Pe piaţa locală de telefonie mobilă mai activează Orange România şi Cosmote România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici