- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Spania a devenit lider european în privinţa reţelei feroviare de mare viteză
Spania a devenit liderul european în privinţa reţelei feroviare de mare viteză, detronând Franţa, după terminarea unui tronson de aproape 440 de kilometri care leagă, în 90 de minute, Madrid de Valencia.
Spania a devenit lider european în privinţa reţelei feroviare de mare viteză (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Tronsonul Madrid-Valencia, inaugurat duminică, duce reţeaua spaniolă de cale ferată de mare viteză la un total de 2.056 de kilometri, faţă de 1.896 de kilometri în cazul Franţei şi 1.285 în Germania.
Dacă sunt luate în considerare liniile în construcţie sau proiectele care urmează să fie dezvoltate, Spania se plasează pe locul doi în lume în funcţie de lungimea reţelei, de 5.525 de kilometri, în spatele Chinei (13.134 de kilometri), dar înaintea Japoniei (3.625 de kilometri). Până în 2015, autorităţile de la Madrid vizează o reţea de 7.000 de kilometri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
Construirea liniei Madrid-Valencia a costat 6,6 miliarde de euro. În prezent, în Spania sunt operabile tronsoanele Madrid-Sevilla (1992), Madrid-Valladolid (2007) şi Madrid-Barcelona (2008).
Ieşită din recesiune la începutul acestui an, Spania înregistrează o revenire ezitantă, în condiţiile în care economia a stagnat în al treilea trimestru. Totodată, situaţia financiară a statului îngrijorează investitorii.
"Trenul de mare viteză este o investiţie care generează multe locuri de muncă şi constribuie la stimularea economiei, ceea ce reprezintă un lucru bun pe timp de criză", a afirmat Enrique Urkijo, director la compania spaniolă de căi ferate, Renfe.
Noua linie va crea, direct şi indirect, 136.000 de locuri de muncă, potrivit unui studiu al companiei de consultanţă Accenture. Spania are cea mai ridicată rată a şomajului din zona euro, de aproximativ 20%.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO