- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (02.10.2017, 12:16)
- Dan Straut
Spaţii de birouri: 88% din cele din Bucureşti şi 70% din Cluj sunt de închiriat, restul - de vânzare
În Bucureşti, 88% din spaţiile de birouri sunt destinate închirierii, iat în Cluj doar 30% dintre imobile sunt de vânzare, arată o analiză realizată de administratorii platformei imobiliare Wizmo.ro şi de compania RE/MAX Grup de Lux - una dintre francizele RE/MAX România.
Urmărește
485 afișări
Spaţii de birouri: 88% din cele din Bucureşti şi 70% din Cluj sunt de închiriat, restul - de vânzare
„În acest moment, pe Wizmo.ro sunt publicate peste 40.000 de proprietăţi, 1.050 dintre acestea fiind de birouri. În ceea ce priveşte destinaţia lor, în Bucureşti şi Cluj, 88% respectiv 70% sunt de închiriat şi doar 12% respectiv 30% de vȃnzare”, a declarat Maarten Deboo, CEO Wizmo.ro.
Potrivit datelor din platforma Wizmo.ro, preţul mediu de închiriere al spaţiilor de birouri este de 9,62/mp euro în Bucureşti, 9,53 euro/mp în Cluj şi 7,54 euro/mp în Iaşi.ş Preţurile spaţiilor diferă în funcţie de dotări, amplasament, servicii oferite şi, cel mai important aspect, clasa birourilor din care face parte.
„Adiacent chiriei, pentru spaţiile situate în centrele de business se percep şi costuri de întreţinere. Pentru clădirile din Cluj-Napoca, de exemplu, aceste costuri sunt cuprinse între 1 şi 3 euro/mp de spaţiu închiriat. Toate aceste cheltuieli se referă la spaţiile comune ale nivelului (lifturi, spaţiile din faţa liftului, spaţii tehnice, casa scării), precum şi la spaţiile comune ale clădirii (spaţii tehnice, adăpost ALA, căi de acces, recepţie, rampe, spaţii pază). În general, costurile administrative sunt regularizate periodic, în sistem open book”, arată autorii analizei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gigi Becali: Oamenii lui Călin Georgescu mi-au cerut 350.000 de dolari ca să aducă echipa lui Trump în România
-
Războiul din Ucraina, ziua 1077. Declaraţia care îl va înfuria pe Putin. Volodimir Zelenski vrea ca Ucraina să primească arme nucleare / Şeful Comandamentului Operaţional de Sud al Ucrainei demisionează / Scholz critică planul de ajutor al lui Trump / Rusia propune relaxarea regulilor de recrutare / Ucraina asigură întoarcerea în siguranţă a 12 copii din teritoriile ocupate de Rusia
-
Simona Halep şi-a anunţat retragerea din tenis, după ce a pierdut în primul tur la Transylvania Open: „Corpul meu nu mai duce. Nu vreau să plâng, am fost numărul unu mondial”
De exemplu, „un spaţiu care are o chirie de 12,5 euro/mp şi care pare prima opţiune (dar care are o cotă de spaţii comune de 16%) este mai puţin avantajos faţă de un alt spaţiu, cu chirie de 13 euro/mp, care are spaţii comune de doar 5%. De regulă, spaţiile comune variază între 10 şi 15% în cazul imobilelor de suprafaţă mare (de peste 3.500 mp), respectiv între 12-18% în cazul imobilelor cu suprafeţe mai reduse (sub 2.500 mp)”.
„Avȃnd în vedere că obiectivul final este identificarea acelui spaţiu care oferă acomodarea unui anumit număr de posturi de lucru (şi desigur, suplimentar, o marjă de extindere rezonabilă), cel mai important aspect nu este chiria pe metru pătrat, ci chiria per post de lucru. Acest indice se calculează ca raport între chiria totală (rezultată din multiplicarea suprafeţei închiriabile cu chiria pe metru pătrat) şi numărul de posturi de lucru (numărul de angajaţi care pot fi acomodaţi în acel spaţiu)”, a explicat Alina Berghian, Sales Associate RE/MAX Grup de Lux.
Referitor la modul în care îşi pot alege companiile un spaţiu eficient, autorii studiului le recomandă beneficiarilor să ţină cont de faptul că pentru fiecare angajat este nevoie de aproximativ 10 metri pătraţi. „Atunci cȃnd se alege un spaţiu de birouri, cea mai importantă caracteristică a sa este aşa-zisa suprafaţă de mochetă, adică suprafaţa efectivă a birourilor, unde se va desfăşura activitatea. În general, suprafeţele construite includ holuri, circulaţii, spaţii tehnice. Acestea sunt conexe şi necesare, însă nu reprezintă locul efectiv unde angajaţii îşi vor desfăşura activitatea”, arată autorii.
De asemenea, „eficienţa unui spaţiu este dată de mai mulţi factori - forma acestuia, numărul de faţade ce asigură lumina naturală, precum şi adȃncimea clădirii (distanţa dintre două faţade cu lumină naturală). De exemplu, 1.000 mp situaţi în 3 clădiri diferite pot avea mai mult ca sigur 3 niveluri de eficienţă diferite”.
Cu privire la geometria birourilor, în studiul citat se arată că „cele mai eficiente spaţii sunt cele de formă dreptunghiulară, cu lumină naturală pe lungimea clădirii, pe ambele faţade, fără foarte mulţi stȃlpi de susţinere în interior. Spaţiile cu formele pătrate, deşi aparent uşor de partiţionat, pot fi în realitate dificile, din cauza distanţei mai mari între două faţade luminate. Luȃnd în calcul eficienţa spaţiului, se poate observa că uneori într-un spaţiu de 500 mp pot încăpea mai multe posturi de lucru decȃt într-un spaţiu de 575 mp într-o altă clădire, cu altă configuraţie”.
„Atunci cȃnd compania se mută într-un nou spaţiu, este indicat să se ţină cont de modalitatea de utilizare a acestuia. În cazul în care activitatea implică frecvent vizite din partea clienţilor, atunci este indicat ca acesta să fie situat într-o zonă centrală, uşor de identificat, cu mare vizibilitate. Dacă spaţiul va servi doar angajaţilor care nu au relaţii directe cu clienţii, adică sunt implicaţi în operaţiuni de back-office, atunci nu este nevoie de o amplasare centrală, acesta putȃnd fi ales într-o zonă semicentrală sau periferică”, a spus Alina Berghian.
Totodată, „este important ca în zona respectivă să fie concentrate punctele de interes ale companiei. Specialiştii recomandă ca angajatorii să ţină cont şi de cerinţele angajaţilor, de unde se deplasează aceştia pentru a ajunge la locul de muncă, proximitatea faţă de staţii ale mijloacelor de transport în comun, agenţii bancare, şcoli/grădiniţe, spitale, magazine etc. Nu în ultimul rând, problema locurilor de parcare a devenit vitală, atȃt pentru clienţi cȃt şi pentru angajaţi. În general, în centrele de business de clase superioare se oferă la 80-100 mp închiriaţi cȃte un loc de parcare, dar este recomandabil ca proprietarii să verifice dacă în zonă există şi alte posibilităţi de parcare”, conchid autorii studiului.
Wizmo.ro este o platformă imobiliară dedicată în aceeaşi măsură segmentului rezidenţial şi celui de business. Echipa din spatele Wizmo.ro este formată din investitori în domeniul imobiliar la nivel internaţional, specialişti IT şi marketing, cu o experienţă de 12 ani în online marketing şi peste 30 de platforme şi magazine online dezvoltate. Investitorii sunt belgieni, echipa de marketing este mixtă, iar cea de development este în Cluj.
RE/MAX Grup de Lux este una dintre primele francize RE/MAX în România şi, de asemenea, în Cluj-Napoca. Compania, înfiinţată în 1973 în Denver, are astăzi peste 100.000 de agenţi afiliaţi în birouri aflate în cca. 100 de ţări din întreaga lume. În Europa, RE/MAX este prezent în 33 de ţări, cu peste 1.600 birouri şi 15.000 de agenţi, continuând să se extindă.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Ţara care pariază tot pe opulenţă absurdă ca să atragă super-bogaţii şi miliardele lor. Au construit palate pentru vânătorii de lux şi acum aşteaptă să vadă cine muşcă momeala
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Milionarul de 53 de ani a cerut-o de nevastă pe iubita lui cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Ce au găsit procurorii în casa soților Vladimir Ciorbă și Laura Vicol. Mascații au stat ore bune la inventariat
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe