Stadiul construcţiei Aeroportului Braşov, la 5 ani de la demararea lucrărilor. Unde este blocajul care ţine pe loc dezvoltarea zonei turistice

Publicat: 27 09. 2017, 15:36
Actualizat: 31 03. 2020, 14:43

Proiectul tehnic pentru efectuarea noilor amenajări conexe pistei construită la Ghimbav, în judeţul Braşov, a fost predat miercuri Consiliului Judeţean, care urmează să îl depună spre avizare Autorităţii Aeronautice Române şi să lanseze licitaţia în vederea desemnării constructorului, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Demarată la început de an, procedura pentru proiectarea celorlalte suprafeţe de mişcare, a iluminatului şi a canalizării Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav a fost definitivată miercuri, documentaţia fiind predată Consiliului Judeţean Braşov, care gestionează proiectul.

Valoarea totală a lucrărilor din această etapă, în conformitate cu calculele făcute de către proiectanţii de la Search Corporation, este de 42.283.732,12 lei, iar potrivit şeful de proiect, Florin Răducu, lucrările nu ar urma să dureze mai mult de patru luni.

Preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea, a declarat că următorul pas în vederea continuării investiţiei, ţinând cont că în momentul de faţă există doar pista, care nu este funcţională, este autorizarea proiectului de către Autoritatea Aeronautică Română şi lansarea licitaţiei în vederea desemnării constructorului

”La nivelul bugetului judeţean dispunem de sumele necesare acestor investiţii. În bugetul pe acest an am alocat 47,134 milioane lei, adică peste 10 milioane euro pentru continuarea investiţiilor la aeroport”, a declarat, pentru corespondentul MEDIAFAX, Adrian Veştea.

În conformitate cu studiul de fezabilitate realizat de către firma IPTANA, investiţia totală în acest obiectiv ar urma să se cifreze la suma de 57.505.600 euro (inclusiv TVA), până acum fiind cheltuite 24,7 milioane de euro pentru acest proiect, exclusiv din bugetul judeţului.

Veştea a spus că începerea lucrărilor depinde de finalizarea licitaţiei, existând riscul să apară un nou blocaj cauzat de contestaţii, dar în paralel se vor realiza şi alte studii necesare continuării proiectului, cum ar fi procedurile pentru aterizare şi zbor, fără de care nu poate fi proiectat turnul de control şi sistemul de balizaj.

Nemulţumiţi tocmai de întârzierea acestor proceduri şi de faptul că în ultimii 5 ani s-a reuşit doar construcţia pistei, două sute de braşoveni au participat, duminica trecută, la un protest inedit, adunându-se în faţa Prefecturii Braşov cu valize.

Mai bine de doi ani, respectiv până la finele anului trecut, proiectul aeroportului a stagnat, din cauza faptului că situaţia juridică a terenului nu era clară, abia în luna noiembrie fiind semnat de către preşedintele Klaus Iohannis decretul de promulgare a Legii privind transmiterea unei suprafeţe de teren (200 hectare) din domeniul public al statului şi din administrarea Institutului Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov, judeţul Braşov, în domeniul public al judeţului Braşov şi în administrarea Consiliului Judeţean Braşov, pentru realizarea obiectivului „Aeroport Internaţional Braşov-Ghimbav”.