- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Startup-urile de tehnologie spaţială sunt gata de lansare. Cum se prezintă jucătorii din Europa Centrală şi de Est?
În iunie, UE a lansat un program spaţial care va acoperi perioada până în 2027 şi în urma căruia cele 27 de ţări membre ale blocului îşi vor creşte investiţiile în domeniu, finanţarea ridicându-se la aproape 15 miliarde de euro.
Tehnologia spaţială reprezintă următoarea frontieră pentru start-up-urile din întreaga lume, în condiţiile în care sectorul privat păşeşte într-un domeniu cândva dominat de guverne. Cum se prezintă jucătorii din Europa Centrală şi de Est?
Se fac doar primii paşi, însă mai multe startup-uri din regiune par să aibă multe de oferit în domeniul tehnologiei spaţiale, aflat în plină dezvoltare, notează Emerging Europe. Din Bulgaria până în Estonia, startup-urile sunt clar pe radarul investitorilor internaţionali.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Rezultate parţiale. Elena Lasconi, 19,17% - Marcel Ciolacu 19,15%. Aproape 2200 de voturi diferenţă. Marja se măreşte / Călin Georgescu, primul cu 22,95%
-
Vasile Bănescu a comentat rezultatul alegerilor: Drumul spre sinucidere naţională e nebănuit de scurt şi aparţine populismului
-
Vîlceanu: PNL trebuie să-şi schimbe conducerea toată şi trebuie să plece de la guvernare imediat
„Aş spune că ecosistemul din Europa Centrală şi de Est este în creştere“, spune Silver Lodi, CEO al Spaceit, un startup eston, care oferă MCS, o soluţie pentru operarea de sateliţi. Potrivit lui Lodi, unul dintre motivele pentru care industria spaţială nu a fost foarte atractivă pentru startup-uri până acum are legătură cu know-how-ul său unic şi barierele ridicate de intrare, acesta fiind domeniul exclusiv al ţărilor mai mari şi firmelor mari globale.
Între timp, Europa ca întreg a rămas în urma SUA la capitolul soluţii private space tech. Lucrurile se schimbă, însă. În iunie, UE a lansat un program spaţial care va acoperi perioada până în 2027 şi în urma căruia cele 27 de ţări membre ale blocului îşi vor creşte investiţiile în domeniu, finanţarea ridicându-se la aproape 15 miliarde de euro.
Startup-uri ca EduroSat din Bulgaria şi Spaceit au potenţialul de a reuşi. Primii care pătrund într-un spaţiu nou au întotdeauna un avantaj, arată Jovana Durovic, editor-şef al Homegrounds.
Adam Niewinski este co-fondator al OTB Ventures, o companie cu capital de risc care investeşte în regiunea ECE. Acesta spune că noua industrie spaţială este încă la început şi că regiunea ar putea fi bine poziţionată pentru a profita.
„Singurul lucru de care duce lipsă regiunea este o abordare mai inovatoare şi deschisă din partea companiilor private şi de stat“, declară acesta.
Jim Cantrell, CEO al Phantom Space şi membru al echipei fondatoare a SpaceX consideră că startup-urile din sectorul privat reprezintă cheia deblocării potenţialului regiunii. În opinia sa, ECE ar putea avea chiar un avantaj în faţa părţii de vest a continentului având în vedere lipsa de presiune sub formă de reglementări asupra startup-urilor din sector.
Dezavantajul pentru regiunea ECE are legătură cu formarea capitalului, scena VC din regiune neputându-se compara cu cea din SUA.
Însă rolul pe care guvernele îl pot juca în sector nu trebuie trecut cu vederea. Exemplul polonez poate arăta ce se întâmplă când guvernul şi sectorul privat îşi unesc forţele pentru a lansa activitatea în domeniul tehnologiei spaţiale.
De când a devenit membră a Agenţiei Spaţiale Europene în 2012, Polonia a înregistrat o creştere semnificativă a numărului de companii interesate de soluţii spaţiale, potrivit lui Jakub Stelmachowski, expert în cadrul Agenţiei Spaţiale Poloneze.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO