- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Statul german nu se va implica în salvarea tuturor locurilor de muncă de la Opel
Ministrul german al Economiei, Karl-Theodor zu Guttenberg, a declarat că guvernul nu-şi poate permite să cheltuiască toate sumele necasare pentru a proteja integral locurile de muncă asigurate de constructorul auto Opel, transmite BBC.
Statul german nu se va implica în salvarea tuturor locurilor de muncă de la Opel (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"(Guvernul - n.r) are obligaţia de a administra responsabil banii publici", a afirmat Guttenberg.
General Motors, grupul părinte al Opel, se confruntă cu grave probleme financiare şi trebuie să prezinte, până în iunie, un program viabil de restructurare, altfel riscă să intre în faliment. În aceste condiţii, grupul american este dispus să cedeze compania germană unui investitor.
Grupul industrial italian Fiat s-a arătat deja interesat de preluarea constructorului auto german, însă a avertizat că, după achiziţie, una din fabricile din Germania va fi, probabil, închisă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
SUA afirmă că l-au ucis pe liderul Statului Islamic Abu Yusif într-un raid aerian în Siria
-
De ce a investit Dan Şucu 40 mil. euro în celebrul club de fotbal Genoa? Interviu exclusiv la ZF Live. Dan Şucu: După Rapid, Genoa este următorul pas în crearea unui grup multichannel de cluburi de fotbal
-
Clotilde Armand renunţă la poziţia de senator la doar o zi după ce a spus că va prelua mandatul. „Vă transmit prin prezenta cerere că renunţ la dreptul de preluare a mandatului de senator”
-
Florenţa deschide coridorul Vasari pentru prima dată publicului. Vizitatorii vor putea parcurge cei 750 de metri pe care au păşit duci, dictatori şi elitele ilustre ale Europei
În plus, Fiat vrea, pentru finalizarea tranzacţiei, garanţii din partea guvernului Germaniei.
Unul dintre potenţialii investitori ai Opel este şi producătorul de piese auto canadiano-austriac Magna.
Ministrul a precizat că guvernul rămâne deschis atât afacerii cu Fiat, cât şi celei cu Magna.
"Amândouă conceptele ridică probleme care trebuie clarificate. În prezent, privesc ambele companii cu scepticism, însă totodată, sunt deschis la ce au de oferit", a spus oficialul.
Opel are 26.000 de angajaţi în Germania, aproape jumătate din totalul personalului unităţii europene a General Motors.
Uzina care riscă să fie închisă în cazul în care preluarea Opel de către Fiat reuşeşte se află în oraşul Kaiserslauter, în landul Renania-Palatinat. Fabrica este vulnerabilă deoarece Fiat construieşte deja motoarele produse acolo în unităţile de lucru din Italia.
Autorităţile landului Renania-Palatinat au declarat că îngrijorările lagete de fabrica de la Kaiserslauter sunt "foarte, foarte mari".
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO