Stellantis mută o parte din producţia de vehicule electrice din China în Europa / Taxele impuse de UE vor aduce mai mulţi producători auto chinezi pe continentul european

Stellantis va muta producţia unor vehicule electrice în Europa, acesta fiind cel mai recent semn al modului în care constructorii auto mondiali îşi schimbă strategia regională după ce Uniunea Europeană a anunţat săptămâna aceasta planificarea unor taxe vamale suplimentare pentru vehiculele electrice fabricate în China.

Urmărește
2991 afișări
Imaginea articolului Stellantis mută o parte din producţia de vehicule electrice din China în Europa / Taxele impuse de UE vor aduce mai mulţi producători auto chinezi pe continentul european

Proprietarul mărcilor Citroën şi Fiat a declarat în luna mai că va vinde vehicule electrice de la producătorul auto chinez Leapmotor la dealerii săi europeni începând cu luna septembrie. Directorul general Carlos Tavares a confirmat joi că unele maşini vor fi produse în fabricile Stellantis din Europa.

"Un anumit număr de produse Leapmotor va trebui să fie asamblate în Europa", a declarat Tavares la reuniunea anuală a Stellantis din Detroit. El a adăugat că taxele planificate de Bruxelles "corectează o lipsă de competitivitate" a producătorilor auto europeni în comparaţie cu rivalii chinezi, informează Financial Times.

Mai multe uzine chinezeşti în Europa

Chiar şi înainte de anunţul Comisiei Europene de a aplica taxe vamale suplimentare de până la 38% pentru vehiculele electrice fabricate în China, unele grupuri auto chineze plănuiau să se orienteze către Europa.

Cel mai mare producător chinez de vehicule electrice, BYD, care a primit o majorare mai mică a tarifelor, de 17,4%, intenţionează să înceapă să producă automobile la o uzină din Ungaria anul viitor şi a studiat locaţii pentru o a doua fabrică în Europa. Un alt producător chinez de maşini electrice, Chery, îşi propune să producă 150.000 de maşini pe an începând cu 2029 la o fabrică din Barcelona.

Daniel Schwarz, analist în domeniul auto la Stifel, se aşteaptă ca producătorii chinezi să accelereze construcţia de capacităţi de producţie în următorii trei ani în Europa.

"Pe termen scurt tarifele sunt un lucru pozitiv pentru producătorii auto europeni, dar pe termen lung este un lucru negativ, deoarece vor duce la mai multe investiţii în Europa din partea companiilor chineze, la mai multe capacităţi, iar presiunile asupra preţurilor vor fi similare cu cele pe care le vedem în China în prezent", a spus el.

Germania se teme de represaliile Chinei

Propunerile tarifare au subliniat, de asemenea, divizarea industriei auto europene între producătorii germani, care se bazează pe piaţa chineză, şi grupurile franceze şi italiene, care nu au făcut incursiuni în China şi se bazează mai mult pe piaţa europeană.

Constructorii auto precum Stellantis şi Renault au avertizat de mult timp că un val de modele chinezeşti mai ieftine ar depăşi preţurile rivalilor europeni, în timp ce Mercedes şi BMW din Germania s-au opus creşterii protecţionismului, temându-se de represaliile Chinei.

"Industria germană este foarte expusă la afacerile chinezeşti. Şi ştiţi foarte bine că acesta este motivul pentru care Germania se opune acestor tarife", a declarat Tavares.

Constructorii auto germani au răspuns în mod universal negativ la taxe vamale, oferindu-şi sprijinul pentru "comerţul liber" şi avertizând asupra unei reacţii din partea Chinei.

"Comerţul global echitabil şi, mai presus de toate, liber este foarte important, stimulează inovaţia şi creşterea", a declarat directorul general al Mercedes, Ola Källenius, China fiind cea mai mare piaţă a companiei, cu 36% din vânzările globale.

"Comisia Europeană dăunează astfel companiilor europene şi intereselor europene", a declarat directorul general al BMW, Oliver Zipse. "Protecţionismul riscă să declanşeze o spirală. Tarifele duc la noi tarife, la izolare mai degrabă decât la cooperare."

China este cea mai mare piaţă a BMW, cu 32% din totalul vânzărilor. De asemenea, compania bavareză este direct afectată de creşterea tarifelor - în proporţie de 21 la sută - deoarece produce vehiculul său electric iX3 în Shenyang şi îl exportă în Europa.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici