Steve Jobs - un om în propriile sale cuvinte. Cele mai frumoase gânduri ale cofondatorului Apple din ultimii 25 de ani

Steve Jobs, cofondator al Apple şi vizionar în domeniul tehnologiei, trecut în nefiinţă miercuri, era cunoscut nu numai pentru creaţiile sale, dar şi pentru cuvintele alese. Media Guardian a făcut o selecţie a celor mai frumoase gânduri ale lui Steve Jobs din ultimii 25 de ani.

Urmărește
1227 afișări
Imaginea articolului Steve Jobs - un om în propriile sale cuvinte. Cele mai frumoase gânduri ale cofondatorului Apple din ultimii 25 de ani

Steve Jobs a murit (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Despre viaţă

"Gândul că voi muri curând este cel mai important instrument pe care l-am găsit vreodată să mă ajute în luarea marilor decizii de viaţă. Deoarece aproape totul - aşteptările exterioare, toată mândria, toată frica de ruşine şi eşec - toate aceste lucruri dispar în faţa morţii, lăsând în urmă doar ceea ce e cu adevărat important. Gândul că vei muri este cea mai bună modalitate pe care o ştiu de a evita capcana gândului că ai ceva de pierdut. Eşti deja gol. Nu există niciun motiv să nu îţi urmezi inima" - discurs la Universitatea Stanford, 2005.

Despre Macintosh

"Nu vred că am muncit vreodată atât de mult la ceva, dar munca la Macintosh a fost cea mai frumoasă experienţă a vieţii mele. Aproape toţi cei care au muncit la asta vor spune acelaşi lucru. La final, niciunul dintre noi nu voia să îl lanseze. Era ca şi cum ştiam că odată ce nu va mai fi în mâinile noastre, nu va mai fi al nostru".

"Într-un final, când l-am prezentat, la o adunare a acţionarilor, toţi cei prezenţi s-au ridicat în picioare şi au ovaţionat timp de cinci minute. Ceea ce mi s-a părut incredibil a fost faptul că puteam să îi văd, în primele rânduri, pe cei din echipa Mac. A fost ca şi cum niciunul dintre noi nu putea să creadă că am ajuns la final. Toată lumea a început să plângă" - revista Playboy, 1985.

Despre clienţi

"Nu e nimic care să îmi facă ziua mai frumoasă decât un e-mail de la o persoană oarecare din Univers care tocmai a cumpărat un iPad, undeva în Marea Britanie şi îmi spune o poveste despre cum este cel mai grozav produs pe care l-a luat acasă vreodată. Asta mă face să merg înainte. Este ceea ce m-a făcut să merg înainte acum cinci ani (când a fost diagnosticat cu cancer, n.r.) şi este ceea m-a făcut să merg înainte acum 10 ani când uşile erau aproape închise. Şi este ceea ce mă va face să merg înainte cinci ani de acum înainte, orice s-ar întâmpla" - Conferinţa AllThingsD, 2010.

Despre tehnologie

"Credeam că se vor vinde miliarde de Mac-uri, dar nu am costruit Mac pentru alte persoane. L-am construit pentru noi înşine. Noi eram grupul de persoane care urmau să judece dacă este minunat sau nu. Nu ne interesa să facem cercetare de piaţă. Voiam numai să construim cel mai bun lucru pe care îl puteam construi".

"Dacă eşti un tâmplar care face o comodă cu sertare, nu o să foloseşti placaj la spate, chiar dacă îl poziţionezi la perete şi nimeni nu vede. Tu vei şti că e acolo, aşa că vei folosi o bucată frumoasă de lemn şi la spate. Că să dormi bine noapte, calitatea, estetica trebuie să fie duse până la capăt" - revista Playboy, 1985.

Despre motivaţie

"O mantra a mea a fost - concentrare şi simplitate. Simplitatea poate fi mai dificilă decât ceea ce e complex. Trebuie să munceşti mult ca să îţi purifici gândirea şi să o simplifici. Dar, în final, merită, pentru că odată ce ai ajuns în această stare, poţi munta munţi" - Business Week 1998.

Despre bani

"Să fiu cel mai bogat om din cimitir nu mă interesează... Să merg noaptea la culcare spunând că am făcut ceva minunat... asta este ceea ce contează pentru mine" - Wall Street Journal 1993.

Despre companiile de internet aflate la început

"Problema cu această nebunie a companiilor de internet aflate la început nu este că prea mulţi oameni deschid companii, ci că prea mulţi oameni nu se ţin de ideea asta. Este cumva de înţeles, deoarece există multe momente pline de disperare şi agonie, când trebuie să concediezi oameni, să anulezi lucruri şi să gestionezi situaţii foarte dificile. Atunci afli exact cine eşti şi care sunt valorile tale" - Fortune magazine 2000.

Despre design

"Design este un cuvânt amuzant. Mulţi oameni cred că design-ul se referă la înfăţişare. Dar, dacă analizezi în profunzime, se referă la cum funcţionează ceva. Design-ul Mac nu se referea la înfăţişare, deşi şi asta era inclus. Mai întâi de orice, se referea la felul în care funcţiona. Ca să faci design-ul unui lucru, trebuie să îl înţelegi cu adevărat. Trebuie să înţelegi instinctiv acel lucru. Îţi trebuie un angajament pasional pentru a înţelege cu adevărat ceva, să îl mesteci, nu să îl înghiţi imediat. Cei mai mulţi oameni nu îşi fac timp pentru aşa ceva" - revista Wired, 1994.

Despre Apple

"Decizia mea de a reveni la conducerea grupului Apple a fost motivată de faptul că industria noastră se afla în comă. Îmi amintea de Detroit în anii '70, când maşinile americane erau bărci pe roţi" - Fortune magazine, 2000.

Despre inovaţie

"Inovaţia vine de la oameni care se întâlnesc pe nişte holuri sau care se sună la 22.30 pentru că au o idee nouă sau pentru că şi-au dat seama de ceva care modifică total felul în care ne gândeam la o problemă. Este o întâlnire ad hoc a şase oameni, chemaţi de cineva care crede că s-a gândit la cel mai grozav lucru din lume şi care vrea şi opiniile celorlalţi despre ideea sa" - Business Week, 2004.

Despre instinct

"Nu poţi să pui nişte puncte în legătură privind înainte, poţi să le pui în legătură privind în urmă. Aşa că nu poţi decât să speri că punctele se vor lega cumva în viitorul tău. Trebuie să crezi în ceva - în instinctul tău, în destin, viaţă, karma, nu contează ce. Această gândire nu m-a dezamăgit niciodată şi a făcut o mare diferenţă în viaţa mea" - discurs la Universitatea Stanford, 2005.

Despre muncă

"Munca pe care o faci îţi va ocupa o mare parte din viaţă şi singura modalitate de a fi cu adevărat satisfăcut este să faci ceea ce crezi tu că e o muncă excepţională. Şi singura modalitate de a face o muncă extraordinară este să iubeşti ceea ce faci. Dacă nu ai găsit încă un astfel de lucru, continuă să cauţi. Nu face un compromis. Aşa cum se întâmplă cu toate lucrurile legate de suflet, vei şti când ai găsit (lucrul potrivit, n.r.). Şi, ca orice relaţie, lucrurile devin din ce în ce mai bune odată cu trecerea anilor. Aşa că trebuie să cauţi până găseşti. Nu face un compromis", discurs la Universitatea Stanford.

Grupul american Apple a anunţat miercuri seara decesul fostului său director general şi cofondator Steve Jobs, în vârstă de 56 de ani, care avea grave probleme de sănătate de mai mulţi ani.

Suntem profund întristaţi să anunţăm că Steve Jobs a decedat astăzi", se arată într-un scurt comunicat al consiliului de administraţie al societăţii.

"Caracterul briliant, pasiunea şi energia lui Steve au fost sursa a nenumărate inovaţii care îmbogăţesc şi ameliorează vieţile noastre, ale tuturor", adaugă grupul din California.

Născut la San Francisco la 24 februarie 1955, Steve Jobs avea grave probleme de sănătate de mai mulţi ani. El a fost atins în 2004 de o formă rară de cancer de pancreas şi a suferit un transplant de ficat în 2009.

Aflat în concediu medical din ianuarie, el şi-a anunţat demisia din postul de director general la 24 august, cedând conducerea adjunctului său Tim Cook.

"Apple a pierdut un vizionar şi un creator de geniu, iar lumea a pierdut o fiinţă incredibilă", a reacţionat Cook, într-un mesaj adresat angajaţilor grupului, dat publicităţii.

Steve Jobs a fondat compania într-un garaj, în 1976, împreună cu Steve Wozniak. El a demisionat în 1985, în urma unei lupte interne pentru putere, dar a revenit la conducere în 1997.

El a orchestrat de atunci lansarea unor produse vedetă, precum calculatorul iMac, tableta iPad sau telefonul multifuncţional iPhone, a cărui ultimă versiune a fost prezentată marţi.

Un site va fi pus la dispoziţia celor care vor să-i aducă un omagiu lui Steve Jobs, a anunţat familia acestuia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici