Strategie de pandemie: Jumătate din bugetele de marketing, direcţionate către reţele de socializare

  • Aproape jumătate din bugetele de marketing (46%) au fost redirecţionate de companii către reţelele de socializare şi dispozitivele mobile
  • Suma este de două ori mai mult decât înainte de pandemie, arată un studiu al Deloitte.
Urmărește
337 afișări
Imaginea articolului Strategie de pandemie: Jumătate din bugetele de marketing, direcţionate către reţele de socializare

Deloitte: Jumătate din bugetele de marketing, direcţionate de companii către reţele de socializare

Aproape jumătate din bugetele de marketing (46%) au fost redirecţionate de companii către reţelele de socializare şi dispozitivele mobile în timpul pandemiei de COVID-19, de două ori mai mult decât înainte de pandemie, arată un studiu al Deloitte.

Potrivit studiului, specialiştii anticipează în următoarele 12 luni o continuă creştere a cheltuielilor aferente acţiunilor de marketing pe dispozitive mobile, pe când cele legate de reţelele de socializare vor rămâne apropiate de noul nivel, care este ridicat.

Studiul Deloitte CMO Survey este rezultatul analizei a aproximativ 300 de răspunsuri oferite de către profesionişti de top din domeniu care activează în 13 sectoare din SUA.

În ultimele luni, reţelele de socializare au jucat un rol important atât în creşterea notorietăţii brandurilor, cât şi a performanţei companiilor.

Trei sferturi dintre respondenţi au folosit reţelele de socializare în special pentru acţiuni al căror scop ţinea de notorietatea mărcii (84%) şi mai mult de jumătate dintre aceştia, pentru păstrarea clienţilor actuali (54%) şi atragerea de noi clienţi (51%).

Studiul subliniază şi faptul că reţelele de socializare au avut o contribuţie majoră la performanţele înregistrate de companii în timpul pandemiei, cu o creştere de 23,5% faţă de luna februarie 2020.

În ceea ce priveşte parteneriatele cu influenceri, studiul arată că specialiştii în marketing apelează puţin la astfel de colaborări şi doar 8% din buget este alocat activităţilor de acest gen pe canale de socializare, precum LinkedIn, blogurile companiilor, Instagram, Facebook şi altele.

Respondenţii anticipează că, în următorii trei ani, vor direcţiona bugete mai mari către colaborările cu influenceri, până la 13% din totalul cheltuielilor de marketing, iar cele mai semnificative creşteri sunt de aşteptate în domenii precum serviciile bancare şi profesionale.

„Mai mult ca oricând, directorii de marketing se află în poziţia potrivită pentru a face auzită vocea clienţilor în întreaga organizaţie. Pentru aceasta, ei trebuie să îndeplinească trei obiective: să analizeze datele despre clienţi pentru a le transforma în recomandări aplicabile, să se asigure că interacţiunile cu clienţii sunt relevante şi să contribuie la construirea organizaţiei care să poată livra servicii conform aşteptărilor clienţilor”, a declarat Ruxandra Băndilă, director de Marketing şi Business Development, Deloitte România.

Aceasta susţine că alinierea atentă a tehnologiei şi a datelor cu valorile şi identitatea general umană este o necesitate pentru atragerea clienţilor.

În ciuda unei creşteri cu 70% a cheltuielilor pentru acţiunide marketing pe dispozitive mobile în timpul pandemiei, specialităţii în domeniu observă o creştere foarte mică a contribuţiei acestora la performanţa companiei, 28% dintre respondenţi considerând că acestea nu ajută deloc la îmbunătăţirea performanţei.

De asemenea, studiul subliniază că, atunci când investesc în astfel de activităţi, respondenţii acordă prioritate optimizării site-urilor pentru dispozitivele mobile (70%), şi nu creării şi actualizării de aplicaţii (30%).

Rolul departamentului de marketing în cadrul companiilor s-a schimbat în timpul pandemiei de COVID-19, aproape două treimi dintre respondenţi (62%) susţinând că departamentele lor au dobândit o importanţă mai mare.

Rezultatele studiului subliniază importanţa priorităţilor stabilite de către organizaţie cum ar fi păstrarea clienţilor şi consolidarea notorietăţii mărcii, în contextul în care, în perioada pandemiei,ponderea bugetelor de marketing a crescut uşor, ajungând la 12,6% din bugetele totale al organizaţiilor, comparativ cu perioada de dinainte de pandemie (11,3%).

Importanţa acestor priorităţi este surprinzătoare, având în vedere că departamentele de marketing îndeplinesc mai multe sarcini, dar cu mai puţini angajaţi, deoarece 9% dintre locurile de muncă din departamentele de profil au fost pierdute în timpul pandemiei, se mai arată în studiul Deloitte.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
companii,
bugete,
reţele

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici