Strategy Analytics: Samsung se va distanţa de Apple pe piaţa smartphone-urilor în 2013. Ce lansări ar putea pregăti cei doi competitori

Samsung Electronics se va distanţa în acest an de Apple pe piaţa smartphone-urilor datorită gamei mai diversificate de produse, cota de piaţă a companiei sud-coreene urmând să ajungă la 33%, estimează compania de cercetare de piaţă Strategy Analytics.

Urmărește
1257 afișări
Imaginea articolului Strategy Analytics: Samsung se va distanţa de Apple pe piaţa smartphone-urilor în 2013. Ce lansări ar putea pregăti cei doi competitori

Strategy Analytics: Samsung ar putea depăşi considerabil Apple pe piaţa smartphone-urilor în 2013. Ce lansări pregătesc cei doi competitori (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Revenind în ofensivă, Apple ar putea lansa un iPhone mai ieftin, după modelul iPad Mini, pentru a atrage clienţi din rândul utilizatorilor smartphone-urilor mai puţin performante, consideră experţii Strategy Analytics, citaţi de Reuters, preluată de CNBC.

Vânzările de smartphone-uri la nivel mondial vor creşte cu 27% în acest an, la 875 milioane unităţi, după o creştere puternică de 41% în 2012. Încetinirea este determinată de saturarea unor pieţe cheie precum economiile dezvoltate din America de Nord, Europa de Vest şi Asia.

Samsung Electronics ar trebui să livreze 290 milioane de smartphone-uri în acest an, în urcare cu 35% de la nivelul de 215 milioane unităţi estimat pentru 2012, potrivit Strategy Analytics.

Vânzările Apple ar urma să crească totodată cu 33%, la 180 milioane de smartphone-uri.

Astfel, cota de piaţă a Samsung va urca de la 31% la 33%, în timp ce Apple va ocupa 21% din piaţă, faţă de 20% anul trecut.

Conform termenelor de lansare de până acum, Samsung ar putea dezvălui în primăvară sau vară Galaxy S IV, cea de-a patra versiune a navei amiral care a asigurat succesul şi notorietatea companiei pe piaţa smartphone-urilor în ultimii ani. Spre finalul anului, compania sud-coreeană ar trebui să prezinte cea de-a treia generaţie a telefonului-tabletă Galaxy Note.

În timp ce Samsung propune o gamă variată de smartphone-uri, acoperind toate segmentele de preţ, cu o diversitate largă în privinţa dotărilor, mărimii ecranului şi designului, Apple mizează în mod tradiţional pe un singur model iPhone, fiecare generaţie nouă înlocuind-o pe cea anterioară, care devine mai accesibilă ca preţ.

Unii analişti speculează că Apple ar putea prezenta în această vară un posibil "iPhone Mini", pentru a atrage utilizatorii care nu îşi permit smartphone-ul de vârf al companiei, însă Strategy Analytics consideră că o variantă mai ieftină a smartphone-ului ar putea sosi abia în 2014.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici