- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (28.12.2017, 14:31)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: Afacerile de tip "sharing", cum sunt Uber sau Taxify, se vor înmulţi în 2018. Vor apărea inclusiv iniţiative româneşti
Afacerile colaborative, de la servicii de car sharing până la cele de cazare, se vor înmulţi anul viitor, apărând inclusiv iniţiative româneşti, arată o analiză prezentată joi de agenţia de marketing Perceptum.
Urmărește
421 afișări
„Accesul rapid, organizarea eficientă şi convenabilă, precum şi utilizarea resurselor existente constituie principalele avantaje ale afacerilor din economia participativă în comparaţie cu serviciile tradiţionale. Pe de altă parte, cel mai mare dezavantaj al acestor afaceri, în România, este lipsa de încredere a populaţiei în tranzacţiile pe internet”, arată autorii studiului.
Potrivit Perceptum, pe lângă organizarea mai convenabilă a acestor servicii, consumatorii apreciază şi faptul că platformele sau afacerile colaborative sunt fie mai ieftine, fie gratuite. Un alt avantaj este posibilitatea de a face schimb de produse sau servicii, în locul achitării unei sume de bani. De asemenea, faptul că aceste platforme oferă servicii noi sau diferite de ceea ce există pe piaţă este un beneficiu important.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Un diplomat rus de rang înalt afirmă că Rusia este deschisă la orice discuţii de pace în Ucraina dacă Trump le iniţiază
-
Ford Otosan a oprit azi producţia la uzina de la Craiova din cauza Electrocentrale Craiova. Pierderi estimate la peste 40 mil. Euro
-
România, eliminată din turneul final BJK Cup de Japonia după ce a cedat la dublu
-
Comisia Europeană trimite România în faţa CJUE pentru că nu a colectat şi epurat în mod corespunzător apele uzate
„În România, unde traficul sufocă deja marile oraşe, iar calitatea unor servicii precum cele de transport lasă mult de dorit, afacerile de tip car sharing, de pildă, pot îmbunătăţi semnificativ mobilitatea urbană”, consideră Raluca Ghilea, directorul general al Perceptum.
În ceea ce priveşte dezavantajele platformelor colaborative, pe lângă lipsa de încredere în tranzacţiile online, necunoaşterea persoanei sau a entităţii responsabile în cazul producerii unui eveniment nedorit sau a unei probleme reprezintă un mare neajuns. De asemenea, „lipsa de încredere în furnizor sau vânzător, precum şi faptul că serviciile sau produsele nu îndeplinesc aşteptările sunt printre principalele piedici. Nu în ultimul rând, informaţiile reduse cu privire la serviciul pus la dispoziţie ridică dificultăţi suplimentare în accesarea acestor platforme”, arată studiul.
„Problemele întâmpinate recent de Uber şi Taxify în Bucureşti determină, în final, maturizarea pieţei şi dezvoltarea ofertei. Pe de altă parte, autorităţile şi reglementatorii trebuie să înţeleagă că o competiţie transparentă şi corectă aduce beneficii comunităţii şi dezvoltă spiritul antreprenorial. Unul dintre atuurile platformelor colaborative este că furnizorul serviciului poate fi şi beneficiar. De asemenea, utilizarea unor resurse existente, dar nefolosite, deblochează active preţioase pentru cei care vor să-şi optimizeze finanţele personale”, mai arată Raluca Ghilea.
Potrivit unui eurobarometru realizat la comanda Comisiei Europene şi citat de Perceptum, 52% din români nu aveau cunoştinţă, în 2016, de platformele colaborative, faţă de o medie europeană de 46%. De asemenea, 26% auziseră de acest tip de servicii, însă nu le-au utilizat niciodată. Doar patru din 100 de români folosesc regulat o astfel de platformă, la acelaşi nivel cu media europeană.
Platformele colaborative sunt aplicaţii bazate pe internet şi facilitează tranzacţiile între persoanele care oferă şi persoanele care utilizează un anumit serviciu. Ele fac parte din economia participativă şi formează baza afacerilor colaborative, care aduc oportunităţi de angajare şi de antreprenoriat concomitent cu beneficii de consum pentru participanţi.
Perceptum Concept este o agenţie de servicii integrate cu 7 ani de experienţă pe piaţa românească de marketing şi comunicare. Compania are în portofoliul de clienţi jucători de top din domenii precum farma, banking, auto, tehnologie, energie, IT, HoReCa, food&beverages.
Citește pe alephnews.ro: Primarul Londrei susține că Trump l-a atacat în mod repetat referitor la etnia şi religia sa
Citește pe www.zf.ro: Piaţa muncii dă în clocot: Încă un domeniu a fost cucerit de inteligenţa artificială
Citește pe www.zf.ro: Black Friday sparge toate recordurile. Sute de milioane de lei până la această oră
Citește și: ANAF va modifica din oficiu vectorul fiscal al angajatorilor. Care sunt contribuţiile sociale obligatorii de la 1 ianuarie 2018 - proiect
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Ce au făcut copiii cu trupul lui Silviu Prigoană, înainte de înmormântare. I-au respectat o dorință arzătoare
CANCAN.RO
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Are trei copii și s-a mutat de la Sibiu la București pentru omul de afaceri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe