Studiu ANCOM: Preţurile şi calitatea, importante în alegerea serviciilor de comunicaţii şi poştale

Cei mai mulţi dintre respondenţii la un studiu derulat de ANCOM spun că preţurile şi calitatea sunt cele mai importante în alegerea serviciilor de comunicaţii şi poştale, în timp ce impactul asupra mediului s-a situat pe locul trei în preferinţele utilizatorilor.

Urmărește
110 afișări
Imaginea articolului Studiu ANCOM: Preţurile şi calitatea, importante în alegerea serviciilor de comunicaţii şi poştale

Pentru alegerea serviciilor de comunicaţii electronice şi serviciilor poştale, preţurile şi calitatea serviciilor sunt cele mai importante, cu note de 8,7 şi, respectiv, 8,5 (pe o scală de la 1 la 10), în timp ce impactul asupra mediului primeşte o notă de 6,2 în preferinţele utilizatorilor, arată rezultatele studiului ANCOM privind impactul asupra mediului pe care îl au comunicaţiile electronice şi poştale.

63% dintre persoanele intervievate consideră că reducerea amprentei de carbon a serviciilor de comunicaţii electronice necesită în primul rând renunţarea la tehnologiile vechi, mai puţin eficiente.

În cazul serviciilor poştale, utilizarea ambalajelor biodegradabile (58% dintre respondenţi) şi a maşinilor electrice pentru livrare (50% dintre respondenţi) ar avea cel mai mare impact asupra amprentei de carbon. Taxarea suplimentară a serviciilor nesustenabile cu mediul ar fi acceptată de o cincime dintre respondenţi.

Respondenţii ar fi dispuşi într-o mică măsură să accepte timpi de livrare a serviciilor poştale mai lungi, media răspunsurilor fiind de 6,04 din 10.

În ceea ce priveşte sustenabilitatea echipamentelor, majoritatea respondenţilor spun că le înlocuiesc o dată la 4 ani sau mai rar, laptopurile şi computerele fiind păstrate cel mai mult. Deteriorarea echipamentelor este motivul pentru cea mai recentă înlocuire.

Echipamentele (telefoane inteligente, tablete, laptopuri, computere etc.) utilizate în ultimii 5 ani au fost cel mai adesea oferite rudelor/prietenilor (49%), au fost duse la reparat (47%) sau au fost reciclate (32%).

În decizia de cumpărare, 60% dintre respondenţi ar ţine cont de clasa energetică a telefonului doar în condiţiile unui preţ similar. Totodată, compensaţiile în bani sau voucherele ar influenţa pozitiv decizia de reciclare a echipamentelor electronice pentru 72% dintre respondenţi, iar predarea echipamentului vechi la primirea celui nou pentru 59% dintre respondenţi.

Respondenţii se consideră în general neinformaţi cu privire la impactul asupra mediului al produselor şi serviciilor de comunicaţii electronice şi poştale.

83% dintre ei consideră că cel mai mare impact al comunicaţiilor electronice asupra mediului îl au echipamentele utilizate, iar pentru serviciile poştale, cel mai mare impact îl au ambalajele coletelor (73%).

Informaţiile primite de la familie, cunoştinţe şi prieteni sunt mai de încredere decât cele obţinute prin reţelele de socializare sau mass-media.

În ceea ce priveşte impactul asupra activităţilor, cel mai util aspect al digitalizării este conectarea cu alţi oameni (media 8,79), în special pentru respondenţii din categoria de vârstă 16-24 ani. Respondenţii din categoriile 45-54 ani şi 65+ ani consideră că cel mai util aspect al digitalizării este accesul mai uşor la cultură sau informare (media 8,65, respectiv, 8,51). Dintre respondenţii care utilizează internetul, cel mai mult timp este dedicat muncii (144 de minute pe zi, în medie).

Studiul ANCOM a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1.471 de respondenţi, persoane fizice cu vârste de peste 16 ani, care locuiesc în România, atât în mediul urban, cât şi în mediul rural.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici