- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.12.2013, 15:59)
- Roxana Alexe
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Bugetul alocat de orăşeni pentru sărbătorile de iarnă, mai mare faţă de anul trecut. Cât cheltuiesc românii pentru cadouri şi brad
Bugetul celor care locuiesc la oraş alocat cheltuilelilor pentru sărbătorile de iarnă este, în medie, de 1.541,68 lei, mai mare cu circa 300 de lei decât cel de anul trecut, urmare a faptului că preţurile produselor şi serviciilor de pe piaţa românească au crescut în acest an, potrivit unui studiu.
Urmărește
314 afișări
STUDIU: Bugetul alocat de orăşeni pentru sărbătorile de iarnă, mai mare faţă de anul trecut. Cât cheltuiesc românii pentru cadouri şi brad (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)
Bugetul mediu total alocat pentru Crăciun şi Revelion înregistrează, astfel, o creştere comparativ cu anii anteriori - 1.255,47 lei în 2012, 1.046,75 lei în 2011, 1.052,48 lei în 2010 şi 1.523,29 lei în 2009, arată cercetarea efectuată de Mednet Marketing Research Center.
"Principalul motiv de creştere a acestui buget poate fi faptul că preţurile la majoritatea produselor şi a serviciilor de pe piaţa românească au crescut în decursul anului", spun iniţiatorii studiului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Donald Trump a avut prima întâlnire cu preşedintele unei ţări după ce a obţinut victoria la alegerile din SUA
-
Muncă gratis. Elon Musk le cere „revoluţionarilor cu IQ ridicat” să se alăture noului proiect al lui Trump fără a fi plătiţi
-
Avioanele de luptă ale britanicilor au monitorizat aeronave militare ruseşti lângă Marea Britanie
Pentru 33,5 la sută dintre persoanele chestionate, acest buget este însă mai mic decât cel din 2012.
Majoritatea persoanelor chestionate au arătat că bugetul alocat pentru Crăciun şi Revelion este mai mare decât cel de anul trecut, creşterea fiind resimţită la categoria de produse alimentare (carne, cozonac etc.). Bugetul mediu pe care respondenţii intenţionează să-l aloce pentru mâncare şi băutură este de 600,76 lei (comparativ cu 501,04 lei în 2012, 422,27 lei în 2011, 491,54 lei în 2010 şi 556,13 lei în 2009).
O creştere este înregistrată şi pentru categoria de produse nealimentare. Astfel, pentru produsele nealimentare specifice sărbătorilor de iarnă (haine, încălţăminte, cosmetice etc.), orăşenii intenţionează să aloce, în medie 498,63 lei (comparativ cu 414,08 lei în 2012, 397,72 lei în 2011, 302,07 în 2010 şi 321,09 lei în 2009), au mai precizat realizatorii studiului.
În ceea ce priveşte călătoriile sau excursiile organizate în perioada sărbătorilor de iarnă, se înregistrează, de asemenea, o creştere a bugetului alocat - 1.524,47 lei în medie, comparativ cu 1.384,17 lei în 2012, 1.332,41 lei în 2011, 1.351,79 lei în 2010 şi 1.312,50 lei în 2009.
Tot în perioada sărbătorilor de iarnă, o altă categorie de cheltuieli este cea a "ieşirilor în oraş sau la restaurant". Pentru aceasta, persoanele intervievate intenţionează să aloce, în medie, aproximativ aceeaşi sumă ca şi anul trecut, respectiv 378,02 de lei.
În privinţa cadourilor pentru cei dragi, cu ocazia Crăciunului şi a Revelionului, suma medie pe care intenţionează să o cheltuiască majoritatea respondenţilor (87,1 la sută) este de 465,25 lei. Cei mai mulţi intenţionează să cumpere articole de îmbrăcăminte sau încălţăminte (52,1 la sută ), cosmetice sau parfumuri (35,2 la sută ), jucării (34,1 la sută) sau ciocolată sau cafea (19,8 la sută), se mai arată în studiu.
Principalii destinatari ai acestor cadouri sunt soţul sau soţia, partenerul (87,5 la sută ), copiii (63,8 la sută) şi părinţii (33,7 la sută).
Mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi (55,5 la sută) spun că nu îşi vor cumpăra, anul acesta, brad natural de Crăciun, principalul motiv fiind acela că au deja un brad artificial (40,4 la sută).
În ceea ce priveşte Revelionul 2014, majoritatea respondenţilor aleg să petreacă în ţară (90,1 la sută), conform aceleiaşi cercetări.
Dintre cei care vor petrece Revelionul în ţară, 73,6 la sută spun că vor petrece alături de familie şi prieteni, în propriile locuinţe sau ale prietenilor, 12,6 la sută vor merge într-o staţiune montană sau balneară din România, iar 9,3 la sută vor merge la restaurant sau la club.
Moş Nicolae, o sărbătoare importantă pentru români, determină 81,8 la sută dintre persoanele intervievate să ofere cadouri celor dragi, suma medie estimată a fi cheltuită în acest scop fiind de 289,57 lei, se mai arată în cercetarea efectuată de Mednet Marketing Research Center.
Potrivit iniţiatorilor studiului, în ceea ce priveşte tipul cadourilor alese, respondenţii spun că vor oferi celor dragi, cu această ocazie, dulciuri (54,3 la sută), articole de îmbrăcăminte sau încălţăminte (41,3 la sută ), precum şi jucării (36,1 la sută ).
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada cuprinsă între 21 şi 27 noiembrie 2013.
Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu vârsta între 18 şi 65 ani, marja de eroare a studiului fiind de ± 3,46 la sută.
Citește pe alephnews.ro: Sylvester Stallone îl numește pe Trump „al doilea George Washington” în discursul de introducere la Mar-a-Lago
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe