- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: Câţi românii şi-au schimbat sau vor să schimbe furnizorul de energie electrică
O analiză a companiei globale de consultanţă Kearney arată că, în contextul liberalizării preţului energiei electrice pentru clienţii casnici, furnizorii tradiţionali încep să resimtă fluctuaţii ale cotei de piaţă, cu un potenţial ridicat de accelerare a trendului în următorii ani.
Studiu: Câţi românii şi-au schimbat sau vor să schimbe furnizorul de energie electrică
În ultimii ani, consumul de energie electrică în Romania a fost relativ constant, in jurul valorii de 50 TWh. Nici pentru anii următori nu se estimează o creştere mai mare de 1% pe an.
Odată cu liberalizarea preţurilor pentru consumatorii casnici de la începutul lui 2021, în jur de 80% din totalul de energie electrică consumată în România este vândută pe piaţa liberă.
Cei patru furnizori tradiţionali, Electrica, Enel, E.ON şi Cez, au înregistrat cumulat la jumătatea anului 2021 o cotă de piaţă de 52%, cu 8 puncte procentuale mai mică faţă de anul 2011, când piaţa era încă reglementată, atât pentru clienţii casnici cât şi pentru cei industriali, şi cu 3 puncte procentuale mai puţin faţă de sfârşitul anului trecut, înainte de finalizarea calendarului de liberalizare al preţului la energia electrică pentru consumatorii casnici.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Gala ZF 26 de ani. Gerard Baker, bancher, jurnalist, editor global WSJ: Alegerea lui Trump în SUA reprezintă un moment transformaţional prin care ordinea mondială liberală este răsturnată. Ce înseamnă votul pentru Trump pentru Europa, pentru România şi pentru războiul din Ucraina?
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
Acest trend este aşteptat să se intensifice pe termen scurt şi mediu pe măsură ce pe piaţă încep să se evidenţieze noi jucători iar clienţii casnici din România devin mai deschişi la posibilitatea schimbării furnizorului, mai ales sub influenţa creşterii abrupte a preţurilor la utilităţi din ultima perioadă. În plus, experienţa altor pieţe europene indică faptul că accelerarea schimbării de furnizor se întâmplă la câţiva ani de la momentul liberalizării pieţei.
Kearney a realizat cu sprijinul Mercury Research un sondaj cu participarea a peste 600 de consumatori casnici de energie electrică din România. Studiul a avut ca scop evaluarea gradului de informare şi a preferinţelor de consum la nivel de gospodărie in contextul liberalizării preţului energiei electrice.
Studiul realizat de Kearney reflectă eforturile de informare continue ale ANRE şi ale furnizorilor – 97% dintre respondenţi ştiu despre posibilitatea de a-şi schimba şi alege furnizorul de electricitate. 7% dintre aceştia au parcurs deja procesul de trecere la un alt furnizor; alţi 17% iau în considerare o schimbare în următoarele 6-12 luni. În jur de 15% dintre cei care încă nu au optat pentru o schimbare a furnizorului spun că nu le este foarte clar procesul prin care pot face acest lucru.
În ceea ce priveşte motivaţia din spatele alegerilor consumatorilor, aproximativ 9 din 10 dintre cei care şi-au schimbat furnizorul au fost interesaţi de un preţ mai mic. Cu toate acestea însă doar 1 din 3 chiar a observat o reducere a costurilor. Jumătate au declarat ca nu au observat o schimbare. Preţul este motivul principal şi pentru cei care iau în considerare o schimbare în viitorul apropiat.
Căutarea unui serviciu de relaţii cu clienţii mai bun a fost unul dintre principalele motive pentru aproximativ 25% dintre cei care au schimbat sau consideră să schimbe furnizorul.
Pe termen scurt, 30% dintre respondenţi ar putea fi convinşi să îşi schimbe furnizorul şi prin prisma serviciilor adiţionale oferite (spre exemplu, intervenţii pentru situaţii de urgenta, instalare de panouri fotovoltaice, centrale termice etc.).
De altfel, apetitul consumatorilor români pentru servicii cu valoare adăugată este considerabil. 60%-70% dintre respondenţi declară că sunt interesaţi de asistenţă tehnică, produse de asigurare pentru electrocasnice, precum şi proiectare şi instalare de panouri fotovoltaice, acestea fiind în special dorite de consumatorii cu vârste sub 45 de ani. Clienţii cu venituri medii sunt mai interesaţi de servicii financiare (asigurări sau credite pentru electrocasnice / echipamente energetice), iar cei cu venituri mai ridicate de panouri fotovoltaice şi smart devices.
Dat fiind nivelul relativ constant al consumului anual de energie electrică, furnizorilor le rămân două opţiuni de creştere: revizuirea ofertei şi a procesului comercial pentru serviciile tradiţionale de furnizare astfel încât acestea să fie atractive pentru consumatori, şi continuarea dezvoltării de noi servicii adiacente furnizării de energie.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 07:47
-
astăzi, 07:43
„Momentul adevărului” pentru primul tratat mondial privind poluarea cu plastic