- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (06.07.2017, 13:02)
- Anca Olteanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU despre consumul de TV: O treime dintre români au trei televizoare în casă. Cel mai mare timp petrecut în faţa ecranului TV: opt ore/ zi
Unul din trei români are trei televizoare în casă, în contextul în care 34% din cei intervievaţi petrec între patru şi şase ore în faţa televizorului, iar 17% petrec şapte ore, în weekend, a spus Mihai Ursoi, reprezentant ASTRA, joi, la lansarea unui studiu despre consumul de televiziune.
Urmărește
2180 afișări
STUDIU despre consumul de televiziune: Un român din trei are trei televizoare în casă. 1 din 10 stă la televizor peste opt ore pe zi (Imagine: Shutterstock)
Potrivit studiului „Indicele consumului de televiziune în România 2017 - TVCI România 2017” pentru piaţa locală, 17% din respondenţi au peste patru televizoare în casă, aproape 30% au trei televizoare, 36% din respondenţi au spus că au două televizoare în casă şi doar 19% au un singur televizor, a spus Mihai Ursoi, manager de ţară al ASTRA pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.
În ceea ce priveşte timpul petrecut de români în faţa televizorului, aproape jumătate din cei intervievaţi petrec două-trei ore în faţa televizorului în fiecare zi, aproape unul din cinci petrece între patru şi şase ore zilnic în faţa televizorului. Unul din zece spune că stă la televizor peste opt ore pe zi. În weekend, 17% din respondenţii studiului petrec peste şapte ore în faţa televizorului, iar 34% petrec între patru şi şaşe ore.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Alegeri în SUA. Americanii își votează astăzi noul Președinte. Kamala Harris și Donald Trump duc o luptă strânsă pentru Casa Albă și Congres
-
PNL s-a retras de la audierea Roxanei Mînzatu în Parlament
-
Acest lucru l-ar putea îngenunchea cu adevărat pe Putin. Veniturile guvernului din petrol s-au prăbuşit: scădere cu 29%
-
The Guardian: Cum plănuieşte Donald Trump să conteste alegerile prezidenţiale din SUA dacă le va pierde
„Există un studiu realizat de o companie franceză specializată în măsurarea audienţelor, potrivit căruia România este una dintre puţinele ţări unde timpul de vizioare este în creştere, pe televiziunea lineară, este mult peste media mondială. Media mondială este undeva de trei ore, iar România era undeva de 5,27 ore în 2015 şi de 5,46 ore în 2016. Mai important, această tendinţă se remarcă şi în rândul tinerei generaţii, unde, în 2015, timpul mediu de vizionare era de 3,14 ore şi în 2015, de 3,37 ore în 2016”, a explicat Ursoi.
Aproape 60% din participanţii la studiu sunt dispuşi să plătească 22 de lei în plus pentru cinci canale HD. Anul trecut, de exemplu, doar 39% din participanţii la studiu erau dispuşi să plătească 25 de lei în plus pentru cinci canale HD. Peste 72% din respondenţi consideră foarte importantă calitatea HD a imaginii când doresc să cumpere un nou televizor sau vor să-şi schimbe furnizorul de televiziune. Anul trecut, interesul pentru calitatea HD era de 61%.
În ceea ce priveşte tipul de conţinut HD consumat, 68% din români declară că preferă canalele documentare, 63% preferă divertismentul şi aproximativ unul din doi preferă sportul.
„Aproximativ unul din trei români sunt abonaţi la servicii de televiziune prin satelit, într-o ţară unde penetrarea televiziunii cu plată depăşeşte 97%”, spune Mihai Ursoi.
La capitolul conţinut preferat, canalele de ştiri au pierdut puţin teren de la 81% in 2016 la 77% anul acesta, dar sunt în continuare pe primul loc în preferinţele românilor. Canalele de audienţă generală/divertisment au urcat, treptat, an de an, având o creştere de peste 65% în ultimii doi ani, fiind preferate de trei din patru români în 2017. Canalele de călătorii şi documentare au câştigat teren cu o creştere de peste 50% în acelaşi interval. Preferinţele pentru sport au avut de asemenea o creştere, 45% comparat cu 41% anul trecut.
O treime dintre gospodăriile care plătesc servicii de televiziune au televizoare cu ecran plat, în acelaşi timp, aproape jumătate (44%) dintre acestea au un Smart TV.
Conform celui mai nou raport al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, numărul de gospodării care plătesc servicii de televiziune în România a ajuns la 7,3 milioane la finalul anului trecut. Cu toate acestea, studiul TVCI România relevă faptul că 32% din participanţii la studiu au o singură opţiune în ceea ce priveşte alegerea unui furnizor de televiziune, iar numărul lor este în creştere – cu 20% comparativ cu 2016. În plus, când vine vorba de modalitatea de recepţie, unul din patru spune că are o singură opţiune în zona în care locuieşte.
Rezultatele studiului relevă faptul că românii consideră important, în afară de preţ, să aibă acces la canale TV pe mai multe ecrane – peste jumătate iau în considerare acest aspect când se abonează la un furnizor de televiziune. Un alt factor important în alegerea furnizorului este posibilitatea de control a televizorului cu o singură telecomandă – criteriu important pentru trei din patru respondenţi.
Studiul arată că doar unul din cinci români îşi aleg operatorul de televiziune în funcţie de preţ. Acelaşi procent de populaţie alege serviciul de furnizare TV în funcţie de calitatea acestuia şi facilităţi cum ar fi canale exclusive sau oferte speciale.
Indexul Consumului de Televiziune în România este un studiu dezvoltat de Mercury Research România pentru ASTRA România în aprilie 2017, pe un eşantion de 402 persoane. Marja maximă de eroare este de +/-5% şi un nivel de încredere de 95%. Datele au fost colectate prin interviuri electronice realizate pe calculator (CATI).
SES activează în domeniul transmisiunilor prin satelit; operatorul oferă servicii diferenţiate şi scalabile de tip GEO-MEO (orbită georsaţionară şi orbită medie) cu peste 50 de sateliţi georstaţionari şi 12 sateliţi de orbită medie.
Citeşte şi: Organizatorii de nunţi şi simpozioane, amendaţi de fisc în cadrul unei operaţiuni numite "Ballroom"
Citeşte şi: Sistemul bancar european se află încă în CRIZĂ. Chiar şi băncile germane sunt pândite de pericole, despre care politicienii nu vorbesc
Citește pe alephnews.ro: Ce ar însemna o președinție Trump pentru războaiele globale și securitatea europeană? Ucraina și Israel sunt principalele subiecte
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
FBI, ODNI și CISA au emis un avertisment comun despre operațiunile Rusiei menite să submineze încrederea în alegerile americane
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Se adună nori de criză. Un uriaş magazin din China, pe care unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume a vrut să îl umple ochi cu haine, genţi şi pantofi de milioane de euro, acum stă gol şi abandonat. Să fie acesta primul semn că şi în buzunarele bogaţilor a început să bată vântul?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce s-a descoperit la autopsia femeii care a murit în fața spitalului din Slatina. Rudele acuză medicii de malpraxis
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe