STUDIU: Doar 18% din români ar investi în calitatea ridicată a electronicelor şi în branduri scumpe

  • Doar 18% dintre români consideră că este important să investească în calitatea ridicată a produselor electronice şi ar alege branduri mai scumpe, în timp ce jumătate dintre ei ar alege branduri de mijloc, deoarece raportul calitate-preţ este cel mai important.
  • Telefoanele (60%), laptop-urile (61%) şi calculatoarele (53%) sunt produsele principale pentru care românii ar căuta branduri cu preţuri medii şi raport calitate-preţ bun.
Urmărește
349 afișări
Imaginea articolului STUDIU: Doar 18% din români ar investi în calitatea ridicată a electronicelor şi în branduri scumpe

STUDIU: Doar 18% din români ar investi în calitatea ridicată a electronicelor şi în branduri scumpe

Potrivit unui studiu al Reveal Marketing Research referitor la obiceiurile de achiziţie ale românilor privind produsele electronice, se observă tendinţa spre a investi în branduri cu preţuri mai ridicate pentru: telefoane (32% dintre români cu această opţiune), laptop-uri (30%) şi calculatoare (22%).

„Observăm că pentru cei dispuşi să cheltuie, criteriile emoţionale precum loialitatea faţă de brand cântăresc puternic în decizia de alegere. 23% dintre oameni se declară loiali, spunând că achiziţionează mereu acelaşi brand, indiferent de promoţii. Cele mai loiale se arată persoanele cu vârste între 35-44 de ani (30% dintre aceştia)”, se arată într-un comunicat al realizatorilor studiului.

Conform acestora, totuşi, pentru majoritatea românilor, raportul avantajos calitate-preţ este cel mai important. 1 din 2 respondenţi declară că ar alege branduri cu preţuri de mijloc şi ţin foarte mult la un echilibru între calitatea produsului şi costul acestuia. Similar, telefoanele (60%), laptop-urile (61%) şi calculatoarele (53%) sunt produsele principale pentru care românii ar căuta branduri cu preţuri medii şi raport calitate-preţ bun. Tabletele (60%), smartwatch-urile (48%), căştile (49%) şi sistemele audio (49%) sunt alte produse electronice pentru care un raport bun calitate-preţ este important în achiziţie.

În medie, doar 13% dintre români declară că ar alege branduri mai ieftine şi nu consideră că merită să investeşti foarte mult în aceste produse. Brăţările fitness (17%) şi accesoriile pentru telefoane, tablete, laptop-uri (23%) sunt produse pentru care romanii nu ar fi dispuşi să plătească foarte mult.

„45% dintre români spun că merg în magazinele fizice de profil pentru a cumpăra produse electronice, comparativ cu 36% care preferă varianta comenzilor online de pe site-urile magazinelor. Diferenţa se poate explica prin faptul că oamenii îşi doresc să vadă produsul în realitate şi să aibă posibilitatea de a-l testa înainte de achiziţie. Pentru aceştia, poate fi important să înţeleagă mai bine produsul în care investesc banii. Totodată, observăm şi o diferenţă între mediul urban şi rural în ceea ce priveşte preferinţă pentru magazinele fizice, 53% dintre cei din rural preferă să meargă în magazin, comparativ cu 38% dintre cei din mediul urban cu aceeaşi preferinţă”, se mai arată în comunicat.

La nivelul întregului eşantion, dintre toate produsele, telefonul este achiziţionat din magazinele fizice în cea mai mare proporţie de români (52%), în special de cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (62% dintre aceştia). Cu toate acestea, principala sursă de informare despre produsele electronice este site-ul magazinelor de specialitate - peste jumătate dintre români (55%) declară că se informează de aici, potrivit Reveal Marketing Research. Recomandările primite de la prieteni, familie sau cunoscuţi în legătură cu produsele electronice sunt importante pentru 32% dintre români, cu precădere pentru cei cu vârste între 45-55 ani (35%).

Promoţiile au şi rolul de a influenţa loialitatea consumatorilor faţă de brandurile de electronice – întrebaţi cât de loiali sunt atunci când cumpără din această categorie, 69% dintre români spun că alegerea brandului e ghidată în funcţie de promoţii. „Astfel, din cei 69% - 50% obişnuiesc să alterneze cam aceleaşi branduri de electronice, în funcţie de promoţii, iar 19% declară că nu cumpără aceleaşi branduri, ci se orientează doar în funcţie de promoţii. Doar 8% dintre respondenţi variază mereu opţiunile de achiziţie şi nu sunt loiali, spunând că nu cumpără aceleaşi branduri şi se uită la alte criterii faţă de oferte – reclame, aspectul atractiv al produsului”, au mai transmis realizatorii studiului.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici