Studiu: Evenimentele din Ucraina încetinesc dinamica magazinelor online din februarie

După doi ani de creşteri constante şi semnificative, finalul lunii februarie 2022 aduce o dinamică mult temperată a achiziţiilor online, arată datele unui studiu.

Urmărește
409 afișări
Imaginea articolului Studiu: Evenimentele din Ucraina încetinesc dinamica magazinelor online din februarie

Studiu: Evenimentele din Ucraina încetinesc dinamica magazinelor online din februarie

Potrivit datelor analizate la nivelul magazinelor online găzduite de platforma MerchantPro, începutul de an a fost unul puternic pentru online-ul românesc ce dă semne clare de maturizare în contextul pandemiei, cu creşteri de până la 30% în numărul şi valoarea comenzilor.

La nivelul lunii februarie, primele trei săptămâni ale lunii arătau o dinamică similară cu cea din ianuarie, cu +27% în numărul comenzilor faţă de perioada similară din 2021.

Trendul de creştere a fost întrerupt brusc în ultima săptămână din februarie, când s-au înregistrat cu doar 4% mai multe comenzi faţă de săptămâna similară din anul 2021.

Iar dacă în 2021 în perioada 14 – 21 februarie versus 22-28 februarie se plasau un număr similar de comenzi, anul acesta ultima săptămână a adus o scădere cu 20% a numărului acestora comparativ cu săptămâna precedentă din februarie.

„Februarie este natural o lună de creştere, mai ales pe segmente tradiţional dinamice, cum sunt fashion, beauty, bijuterii, având în vedere perioada 14/24 februarie şi începutul lunii martie. Scăderea înregistrată la finalul lunii nu a fost anticipată şi o punem pe seama evenimentelor recente de la graniţă. Românii privesc cu precauţie aceste evenimente şi preferă să fie temperaţi în achiziţii, iar acest lucru se poate observa mai ales analizând verticalele-vedetă din această perioadă”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO şi fondator al platformei.

Reprezentanţii platformei susţin că reducerea cu 20% a numărului comenzilor în perioada 22-28 februarie ar trebui pusă în primul rând pe fondul scăderii traficului înregistrat la nivelul magazinelor de pe platformă. În intervalul 24-28 februarie, acesta a scăzut cu 23%.

„Deşi erau aşteptate creşteri mai temperate ale achiziţiilor online comparativ cu cele înregistrate anul trecut, pe fondul maturizării comerţului online, începutul de an a continuat pe un trend puternic ascendent, cu creşteri de 20-40% faţă de 2021. Acum însă traversăm din nou o perioadă dificilă, cu provocări, cu impact imediat asupra disponibilităţii oamenilor de a face achiziţii. Evoluţia vânzărilor din următoarele săptămâni va genera probabil suficiente date astfel încât să putem evalua mai precis efectul conflictului de la graniţă asupra pieţei online locale. Este însă evident că românii sunt din ce în ce mai atenţi în achiziţiile făcute online, îndreptându-se spre un comportament de consum eficient şi achiziţii conştiente, ghidate nu doar de impuls, ci căutând cel mai bun preţ, cea mai bună experienţă şi livrări rapide”, a mai spus Arthur Rădulescu.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici