- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (02.03.2022, 11:36)
- Cosmin Pirv
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: Evenimentele din Ucraina încetinesc dinamica magazinelor online din februarie
După doi ani de creşteri constante şi semnificative, finalul lunii februarie 2022 aduce o dinamică mult temperată a achiziţiilor online, arată datele unui studiu.
Urmărește
409 afișări
Studiu: Evenimentele din Ucraina încetinesc dinamica magazinelor online din februarie
Potrivit datelor analizate la nivelul magazinelor online găzduite de platforma MerchantPro, începutul de an a fost unul puternic pentru online-ul românesc ce dă semne clare de maturizare în contextul pandemiei, cu creşteri de până la 30% în numărul şi valoarea comenzilor.
La nivelul lunii februarie, primele trei săptămâni ale lunii arătau o dinamică similară cu cea din ianuarie, cu +27% în numărul comenzilor faţă de perioada similară din 2021.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Trendul de creştere a fost întrerupt brusc în ultima săptămână din februarie, când s-au înregistrat cu doar 4% mai multe comenzi faţă de săptămâna similară din anul 2021.
Iar dacă în 2021 în perioada 14 – 21 februarie versus 22-28 februarie se plasau un număr similar de comenzi, anul acesta ultima săptămână a adus o scădere cu 20% a numărului acestora comparativ cu săptămâna precedentă din februarie.
„Februarie este natural o lună de creştere, mai ales pe segmente tradiţional dinamice, cum sunt fashion, beauty, bijuterii, având în vedere perioada 14/24 februarie şi începutul lunii martie. Scăderea înregistrată la finalul lunii nu a fost anticipată şi o punem pe seama evenimentelor recente de la graniţă. Românii privesc cu precauţie aceste evenimente şi preferă să fie temperaţi în achiziţii, iar acest lucru se poate observa mai ales analizând verticalele-vedetă din această perioadă”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO şi fondator al platformei.
Reprezentanţii platformei susţin că reducerea cu 20% a numărului comenzilor în perioada 22-28 februarie ar trebui pusă în primul rând pe fondul scăderii traficului înregistrat la nivelul magazinelor de pe platformă. În intervalul 24-28 februarie, acesta a scăzut cu 23%.
„Deşi erau aşteptate creşteri mai temperate ale achiziţiilor online comparativ cu cele înregistrate anul trecut, pe fondul maturizării comerţului online, începutul de an a continuat pe un trend puternic ascendent, cu creşteri de 20-40% faţă de 2021. Acum însă traversăm din nou o perioadă dificilă, cu provocări, cu impact imediat asupra disponibilităţii oamenilor de a face achiziţii. Evoluţia vânzărilor din următoarele săptămâni va genera probabil suficiente date astfel încât să putem evalua mai precis efectul conflictului de la graniţă asupra pieţei online locale. Este însă evident că românii sunt din ce în ce mai atenţi în achiziţiile făcute online, îndreptându-se spre un comportament de consum eficient şi achiziţii conştiente, ghidate nu doar de impuls, ci căutând cel mai bun preţ, cea mai bună experienţă şi livrări rapide”, a mai spus Arthur Rădulescu.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cu ce condiție i-ar fi lăsat Adriana Bahmuțeanu pe băieții ei în vila lui Silviu Prigoană: 'Eram DISPUSĂ!'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe