„Mâncăruri din bucătăria lui Ma în Hangzhou”, acesta este numele noii întreprinderi a lui Jack Ma, fondatorul Alibaba, care a fost nevoit să părăsească scena, după ce a contestat puterea Partidului Comunist Chinez.
Miliardarul care a fost profetul comerţului electronic globalizat promite acum că va furniza chinezilor alimente pre-gătite şi pre-ambalate, gata de coacere şi consumate acasă.
Această piaţă din China s-a dezvoltat în cei trei ani de pandemie, când lockdown-urile au forţat oamenii să rămână acasă. Capitalul noii companii este de 10 milioane de yuani, echivalentul a 1,28 milioane de euro.
Pe de altă parte, când Jack a fondat Alibaba cu 18 cofondatori, în 1999, fondurile combinate erau de numai 50.000 de dolari. «Ma’s Kitchen» a fost înregistrată la Hangzhou, unde s-a născut miliardarul şi unde se află încă sediul Alibaba, care trece de câteva luni printr-o fază delicată de restructurare.
Geniul din Hangzhou a părăsit în mod oficial toate poziţiile în gigantul Alibaba în 2019 şi a fost aproape invizibil timp de trei ani: a dispărut în octombrie 2020, când a definit sistemul financiar controlat de Partidul Comunist drept „o casă de amanet care sufocă inovaţia economică”.
A petrecut câteva luni în străinătate, unde şi-a exprimat interesul pentru agricultură. Potrivit presei chineze, intrarea în lumea mâncărurilor pre-ambalate face parte din noua viaţă a miliardarului.
Există un mare potenţial de extindere în China pentru mâncarea de încălzit acasă. Piaţa valorează acum aproximativ 510 de miliarde de yuani (65 de miliarde de euro), dar, potrivit analiştilor, ar trebui să se dubleze în următorii trei ani.
În prezent, alimentele pre-gătite reprezintă doar între 10 şi 15% din mesele familiilor chineze, în timp ce în Statele Unite şi Japonia reprezintă 60%.