Aplicat pe aproximativ 6000 de respondenţi, sondajul arată că 37% dintre aceştia fac cumpărături de pe platformele de fast fashion datorită preţurilor mici practicate. Pe de altă parte, 31% dintre ei evită acest obicei din cauza calităţii scăzute a produselor.
1 din 3 români a declarat că a cumpărat articole vestimentare prin intermediul platformelor de fast fashion din Asia (Shein, Temu, Boohoo), în vreme ce 62% dintre respondenţi au negat acest lucru.
Moda sustenabilă nu este neglijată de români, care încearcă să adopte un comportament prietenos cu mediul înconjurător. Cu toate acestea, 34% dintre respondenţi au recunoscut că încearcă să practice sustenabilitatea, însă bugetul alocat cumpărăturilor de haine şi încălţăminte joacă un rol decisiv în alegerile făcute într-un final.
Totodată, acelaşi studiu relevă faptul că 48% dintre respondenţi ar cumpăra, cu siguranţă, şi mai multe articole vestimentare dacă ar avea mai mulţi bani, în vreme ce 32% au declarat că probabil vor proceda la fel. La polul opus, 2% au răspuns că nu ar achiziţiona mai mult dacă ar avea un buget mai mare.
9% dintre persoanele intervievate consideră că sustenabilitatea magazinelor online este un factor esenţial. Astfel, 44% dintre aceştia se orientează după reducerile la brandurile preferate, 38% pentru calitate, 29% pentru livrarea gratuită acasă, 22% pentru preţurile mici şi 21% pentru livrarea rapidă.
Plata la livrare reprezintă, în continuare, prima opţiune în rândul comenzilor plasate de români, 62% dintre participanţii la sondaj alegând aceasta metodă. Totodată, aproximativ o cincime dintre aceştia plătesc comenzile online la plasarea lor.