STUDIU: Marca auto cu cea mai mare acoperire RCA în România

Un studiu realizat de Generali PPF Holding în nouă state din Europa Centrală şi de Est arată care este marca auto cu cea mai mare acoperire RCA.

Urmărește
3546 afișări
Imaginea articolului STUDIU: Marca auto cu cea mai mare acoperire RCA în România

STUDIU: Marca auto cu cea mai mare acoperire RCA în România (Imagine: Shutterstock)

Volkswagen este cea mai asigurată marcă de autovehicul în România, Croaţia şi Polonia pe segmentul RCA, în timp ce în Cehia şi Slovacia domină Skoda, iar în Serbia marca Zastava.

În cazul Bulgariei şi Ungariei, cele mai asigurate RCA sunt maşinile Opel.

Potrivit studiului, marca auto Volkswagen este implicată şi în cele mai multe cazuri de daune, ocupând primul loc în toate cele noua state după acest indicator. Marca Ford este pe locul al doilea la daune.

Studiul a inclus Cehia, Slovacia, Slovenia, Serbia, România, Ungaria, Polonia, Croaţia şi Bulgaria.

Vechimea medie a maşinilor asigurate RCA de către companiile de asigurări controlate de Generali PPF Holding se situează între 8 şi 16 ani.

În majoritatea cazurilor, vechimea maşinilor asigurate în Slovenia este de până la opt ani, în timp ce bulgarii asigură maşini cu o vechime medie de 16 ani.

De regulă, vechimea maşinilor cu asigurare RCA este de aproximativ 11 ani în Cehia, Croaţia, Serbia şi Slovenia, în timp ce autovehiculele cu poliţe CASCO au aproximativ trei ani vechime.

În schimb, în Polonia şi în Slovacia cele mai multe asigurări CASCO se încheie pentru maşini noi.

"Vechimea medie a maşinilor asigurate în Uniunea Europeană este de 8,2 ani, dar în Ungaria sau Cehiaă, de exemplu, se apropie de 12 ani. Trendul asigurării maşinilor din ce în ce mai vechi este confirmat şi de către statisticile noastre", a declarat directorul Centrului de competenţă în produse de asigurare al Generali PPF Holding, Jiří Střelický, se arată într-un comunicat al Generali România.

În Cehia, 38% din maşinile cu poliţe de răspundere civilă auto (RCA) încheiate de asigurătorii Generali PPF Holding din Cehia sunt marca Skoda, ponderea acestora ajungând la 42% în cazul asigurării CASCO.

Skoda este marca preferată şi în Slovacia (22%) şi una dintre primele cinci în România - 6%, Ungaria - 5,18% şi Slovenia - 2,77%.

În Serbia, marca naţională Zastava conduce 16,5%, în timp ce în România Volkswagen este pe primul loc - 21%, iar marca locală Dacia ocupă locul al doilea, cu 19%.

Culorile cel mai des întâlnite la maşinile asigurate RCA şi CASCO sunt gri, roşu şi alb.

"Când vine vorba de culori, griul metalizat este pe primul loc în rândul conducătorilor auto maghiari - 37%, încadrându-se practic în tendinţa europeană; 16% dintre sârbi au maşini albe, iar în Cehia culoarea gri metalizat se află în topul preferinţelor, cu 12%. Roşul este pe locul al doilea în majoritatea ţărilor", se mai spune în comunicat.

În cele mai multe ţări, asigurarea CASCO nu este o opţiune majoritară. În Croaţia şi în România doar 20% dintre conducătorii auto deţin şi o asigurare CASCO pe lângă poliţa RCA.

Ponderea acestora nu este cu mult mai mare în Cehia - aproximativ 25%, pe când în Bulgaria ajunge la doar 5%, iar în Serbia la 3%.

În schimb, aproape 50% dintre conducătorii auto din Slovenia au asigurare CASCO.

În cazul poliţelor CASCO, cele mai multe daune implică marca Opel.

Skoda se situează pe locul secund la daunele CASCO în Europa Centrală şi de Est şi pe aceeaşi poziţie în privinţa accidentelor declarate.

Bulgaria şi Slovenia sunt singurele ţări în care Skoda nu se află printre primele cinci cele mai asigurate autovehicule.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici