STUDIU MasterCard: Nouă din zece adulţi din zone urbane deţin card şi fac în medie două plăţi pe săptămână

Nouă din zece adulţi care locuiesc în zonele urbane din România deţin un card bancar şi efectuează plăţi cu cardul, în medie, de două ori pe săptămână, arată un studiu MasterCard privind particularităţile comportamentului la plată al românilor.

Urmărește
522 afișări
Imaginea articolului STUDIU MasterCard: Nouă din zece adulţi din zone urbane deţin card şi fac în medie două plăţi pe săptămână

MasterCard: Nouă din zece adulţi din zone urbane deţin card şi fac în medie două plăţi pe săptămână (Imagine: Shutterstock)

Rezultatele studiului confirmă tendinţa de maturizare a pieţei plăţilor electronice, relevând că 97% dintre cei care efectuează plăţi cu cardul zilnic sau o dată la două-trei zile, fac acest lucru pentru cumpărăturile curente, notează MasterCard.

De asemenea, tehnologia contactless începe să intre tot mai mult în rutina consumatorilor, 15% dintre respondenţi afirmând că plătesc contactless.

Principalul motiv pentru care românii aleg să utilizeze cardul pentru plata cumpărăturilor în magazine este faptul că, în acest fel, nu trebuie să mai poarte numerar asupra lor, au răspuns trei din patru posesori de carduri, în timp ce aproape jumătate apreciază timpul economisit la cumpărături când plătesc cu cardul.

Gradul de educaţie financiară în România nu este motivul principal atunci când cumpărătorii aleg să plătească în numerar, în detrimentul cardului, arată studiul.

Doar 1% dintre respondenţii de toate vârstele au motivat că nu ştiu să plătească prin intermediul cardului, în timp ce 65% dintre cei intervievaţi aleg plata cu cardul datorită uşurinţei în utilizare.

"Plata cu cardul este un gest obişnuit în ţările europene, precum a arunca gunoiul la coş sau a recicla pentru a proteja mediul şi ne bucurăm să vedem că şi în România ea începe să fie normalitatea şi nu excepţia", a declarat Cosmin Vladimirescu, general manager România, MasterCard.

Studiul a mai arătat că 60% din totalul respondenţilor incluşi în studiul MasterCard preferă să utilizeze cardul pentru plata facturilor. Dintre aceştia, doar 12% se deplasează la Kiosk-urile dedicate plăţilor facturilor, în timp ce majoritatea aleg să realizeze plata facturilor online, prin completarea datelor cardului într-un formular.

Studiul a cercetat şi modul în care sunt percepute plăţile online cu cardul.

Astfel, principalele avantaje ale plăţii online cu cardul constau, pentru 52% dintre respondenţi, în timpul economisit, precum şi comoditatea utilizării cardului la plată. Totodată, 51% dintre utilizatorii de carduri apreciază că, plătind online cu cardul, pot face cumpărături de oriunde şi oricând doresc.

Un rezultat interesant al studiului a arătat că bărbaţii sunt mai deschişi plăţilor online cu cardul, 58% dintre aceştia obişnuind să efectueze plăţile astfel, spre deosebire de 48%, în rândul femeilor. Acest lucru este parţial determinat şi de faptul că acestea preferă, într-o măsură semnificativ mai mare decât bărbaţii, să vadă produsele înainte de a le plăti.

Studiul se bazează pe un sondaj Omnibus realizat în zona urbană de iSense Solutions, pentru MasterCard.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici