- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (15.11.2024, 17:02)
-
Laura Buciu
Laura Buciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: Românii vor cheltui mai puţin de sărbători, din cauza creşterii preţurilor
- Anul acesta, sărbătorile vin cu îngrijorări financiare, după cum a relevat cel mai recent studiu Offerista, derulat la nivel european.
- Românii se pare că vor cheltui mai puţin de sărbători din cauza creşterii preţurilor.
Urmărește
150 afișări
Studiu: Românii vor cheltui mai puţin de sărbători, din cauza creşterii preţurilor
Sărbătorile sunt prilej de întâlniri cu cei dragi, dar şi una dintre cele mai intense perioade de cumpărături de pe parcursul anului. Anul acesta, însă, vin şi cu îngrijorări financiare, după cum a relevat cel mai recent studiu Offerista, derulat la nivel european.
Studiul evidenţiază felul în care consumatorii europeni îşi gestionează anul acesta deciziile legate de cheltuieli şi dezvăluie un peisaj modelat de presiuni economice, bugete strategice şi preferinţe de cumpărare în continuă evoluţie, oferind informaţii esenţiale pentru brandurile şi retailerii care doresc să se conecteze eficient cu consumatorii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Oficial! Dan Şucu este noul acţionar majoritar al clubului Genoa din serie A
-
Klaus Iohannis: Următoarele alegeri vor avea mai multă transparenţă, lecţiile au fost învăţate
-
Iohannis: România a avut o problemă enormă şi a făcut faţă
Românii, ca şi restul europenilor, sunt îngrijoraţi de aspectele financiare, inclusiv în contextul sărbătorilor.
Sărbătorile de anul acesta sunt influenţate, la nivel european, de preocupările economice ale consumatorilor, care au un impact direct asupra felului în care aleg să îşi planifice cheltuielile la final de an, majoritatea declarând că au de gând să reducă drastic bugetul pentru anumite categorii de cumpărături.
Inflaţia este o preocupare majoră la nivel european, Franţa (85%) raportând cea mai mare îngrijorare, urmată îndeaproape de Spania (76%) şi Italia (73%). Creşterea costurilor, preţul energiei şi presiunile financiare personale influenţează cumpărătorii să se concentreze asupra cheltuielilor esenţiale, în special asupra alimentelor şi băuturilor.
Consumatorii din România au raportat preocupări similare atunci se gândesc la perioada sărbătorilor de anul acesta, 72% dintre respondenţi declarând că principala problemă care îi îngrijorează este creşterea preţurilor/inflaţia, urmată de creşterea preţurilor la energie/gaze cu 56%. Sănătatea este pe locul al treilea, cu 39%, urmată îndeaproape însă de temerile legate de situaţia financiară proprie, cu 35%.
În contextul îngrijorării legate de finanţe, multe persoane îşi concentrează bugetele de sărbători pe articole esenţiale, reducând în acelaşi timp cheltuielile discreţionare iar peste 90% dintre români au declarat că vor limita cheltuielile la categorii de cumpărături precum: electrocasnice (56%), îmbrăcăminte (54%), mobilă (54%), restaurante (51%), călătorii (48%).
De asemenea, peste o treime din români (37%) vor începe cumpărăturile mai devreme anul acesta, principalul motiv pentru această abordare fiind eşalonarea cheltuielilor (46%), urmat îndeaproape de dorinţa de a avea mai mult timp la dispoziţie pentru planificarea achiziţiilor (40%), motivul de pe locul al treilea fiind evitarea stresului de ultim moment (35%).
Impactul situaţiei economice este resimţit puternic de români în 2024, 11% dintre aceştia declarând că nu intenţionează să facă cumpărături de Crăciun anul acesta din cauza puterii de cumpărare reduse.
Media digitală este principalul canal pentru informare legat de promoţii, însă românii îşi fac cumpărăturile predominant în magazine fizice.
La nivel european, iar România nu face excepţie, consumatorii apelează din ce în ce mai mult la sursele digitale pentru a se informa despre promoţii şi oferte, media digitale având o utilizare aproape dublă faţă de media clasice.
Astfel, pentru a afla informaţii despre ofertele de Crăciun, consumatorii români preferă să se informeze de pe site-urile oficiale ale magazinelor/brandurilor (53%), urmate de social media (33%) şi de abia apoi TV (28%) şi presă (21%). În acelaşi timp, când vine vorba de a găsi inspiraţia pentru cumpărăturile de sărbători, magazinele locale conduc topul preferinţelor românilor (43%), urmate îndeaproape de canalele de social media cu 38% şi de abia pe locul al treilea de TV cu 30 %
Românii preferă să vadă şi să testeze ceea ce cumpără aşa că, inclusiv atunci când vine vorba de cumpărăturile pentru sărbători, majoritatea (59%) vor realiza achiziţiile în magazine fizice, puţin peste o treime (34%) au declarat că vor face cumpărături atât în magazine cât şi online şi doar 7% exclusiv online.
„Această dependenţă combinată de căutare digitală şi de abordare hibridă în materie de cumpărături reflectă modul în care consumatorii europeni navighează în căutarea valorii. Achiziţia în regim hibrid este într-o creştere clară în România, însă tendinţa de informare din surse digitale este puternică şi arată că, deşi consumatorul român încă preferă să şi vadă produsul înainte de achiziţie, procesul de selectare şi pregătire a listei se realizează predominant (şi din ce în ce mai mult) online. Iar acest aspect face să devină esenţial felul în care retailerii şi brandurile îşi prezintă ofertele în mediul digital şi modalităţile alese pentru a le face să ajungă la consumatori în contexte relevante”, a declarat Cătălin Paţachia, Country Manager Offerista România
Ca răspuns la inflaţie, mulţi consumatori europeni adoptă o abordare proactivă şi strategică a cumpărăturilor de sărbători, valorificând ofertele şi promoţiile pentru a-şi optimiza bugetele.
Românii nu fac excepţie, iar atunci când vine vorba de cadourile de Crăciun, cele mai importante aspecte pentru ei sunt raportul calitate-preţ (36%), promoţiile (28%) şi varietatea ofertei care le oferă posibilitatea de a achiziţiona totul dintr-un singur loc (13%).
Anul acesta, din cauza situaţiei economice, aproape două treimi din consumatorii români vor aloca acelaşi buget pentru cumpărăturile de sărbători ca şi în 2023 (65,13%), în timp ce aproape 20% din consumatori vor aloca un buget total mai mic.
Bugetul mai mic alocat pentru sărbători va însemna că anul acesta consumatorii intenţionează să cheltuie mai puţin pe fiecare cadou (35%), vor alege produse total diferite cu un preţ mai mic (29%) sau vor opta pentru alternative mai ieftine ale aceloraşi produse (20%), iar pentru branduri va însemna o presiune şi mai mare de a reuşi să ajungă cu ofertele proprii la consumatori, pentru a-i convinge.
„În contextul abordării hibride a cumpărăturilor şi a priorităţii preţurilor pentru a face faţă presiunilor economice, cheia succesului campaniilor de sărbători va sta în relevanţă şi conectarea eficientă a brandurilor cu consumatorii. O abordare full-funnel, care să acopere întregul sezon şi să creeze un impuls către săptămânile cheie de cumpărături, realizată pe canale mutiple relevante poate face diferenţa dintre o promoţie care iese în evidenţă, convinge şi converteşte şi una care se pierde în abundenţa de oferte şi comunicări. Bugetele reduse de anul acesta ale consumatorilor pun o presiune şi mai mare pe branduri şi retaileri în a comunica pe acele canele unde consumatorii caută ofertele”, a adăugat Cătălin Paţachia, Country Manager Offerista România
În termeni absoluţi, aproape 40% din consumatorii români intenţionează să cheltuie între 500-1.000 lei pentru cumpărăturile de Crăciun, 24% au un buget total alocat de sub 500 lei, în timp ce 22% vor cheltui între 1.000-2.000 de lei anul acesta de sărbători.
Principalele categorii de achiziţii pe care le au în vedere românii de sărbători sunt mâncarea şi băuturile (52%), decoraţiunile şi alte produse pentru casă (42%), hainele, pantofii, accesoriile, sport (31%), cosmetice şi parfumuri (24%) şi jucăriile (20%).
2024 Holiday Shopping Report a fost realizat online în septembrie şi octombrie 2024, prin intermediul aplicaţiilor deţinute de ShopFully şi Offerista şi a vizat consumatori cu vârste de peste 18 ani de pe 8 pieţe europene (Austria, Bulgaria, Germania, Franţa, Ungaria, Italia, România, Spania şi Ungaria), colectând date de la un eşantion reprezentativ la nivel naţional pentru fiecare ţară în parte.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis spune că „nimeni nu este de vină pentru anularea alegerilor”. Declarațiile Președintelui
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Citește pe www.zf.ro: Cum poate Bucureştiul să decoleze în topul capitalelor europene. Adevărul din spatele cifrelor, care ar putea răsturna situaţia
Citește și: Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cel mai mare oraş din România are mai puţin de 5.500 de locuitori, dar o suprafaţă mai mare decât Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara la un loc
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
„Nu mă aşteptam să fie vândute atât de multe”. Revista în care campioana mondială a apărut doar cu o pereche de mănuşi pe ea a scris istorie
PROSPORT.RO
Mădălin Ionescu este bolnav! Vedeta s-a internat de luni, în mare secret. Ce diagnostic a primit
CANCAN.RO
Ninge de Sărbători în București. Meteorologii Accuweather au modificat prognoza în urmă cu puțin timp
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe