Studiu: Un român a economisit, în medie, 3.711 lei în prima jumătate a anului
Pe măsură ce perioada concediilor se apropie de final, românii încep să economisească pentru noul an şcolar şi universitar şi pentru evenimentele comerciale din ultimul trimestru al anului.
Un studiu realizat recent de Dynata pentru Revolut în România a arătat că 42,3% dintre respondenţi apelează la băncile digitale deoarece acestea îi ajută să economisească. Unul din doi respondenţi din categoria de vârstă 45-54 de ani consideră că realizarea de economii reprezintă principalul beneficiu al băncilor digitale. Chiar şi generaţiile mai mature (65+) apreciază că economisirea este un avantaj obligatoriu pentru băncile digitale (46%). Milenialii
din segmentul de vârstă 35-44 acordă şi ei importanţă conturilor de economii oferite de băncile digitale (42%, similar mediei generale), în timp ce pentru generaţia mai tânără (18-24 de ani) posibilitatea de a economisi influenţează mai puţin alegerea unei bănci digitale (35%).
Din datele interne ale Revolut reiese că 31% din totalul clienţilor care deţin conturi de economii se încadrează în segmentul de vârstă 25-34 de ani. Ei sunt urmaţi de segmentele de vârstă 35-44 de ani (25,33%) şi 18-24 de ani (24,8%). Clienţii cu vârste cuprinse între 45-54 de ani reprezintă 13,45%, iar cei de 55-64 de ani, 4,23%.
În medie, un client a pus deoparte 3.711 lei în Conturi de economii, reprezentând echivalentul unui salariu minim brut la nivel de economie. Totuşi, generaţiile mai mature (peste 45 de ani) deţin economii mai mari ca sumă medie per utilizator faţă de generaţiile sub 35 de ani.
Cea mai mare sumă medie economisită a fost înregistrată pentru segmentul de vârstă 35-44 de ani – 5.529 lei.
Următoarea categorie de vârstă care este de asemenea preocupată de economisire e reprezentată de segmentul 55-64 de ani, cu o sumă medie economisită de 4.484 RON, în timp ce 5,12% din suma totală a economiilor făcute de clienţii români în conturi de economii Revolut este asociată aceleiaşi categorii de vârstă.
După ei, pe poziţia a treia, se află generaţia mai matură, din segmentul 45-54 de ani, cu 4.372 de lei în medie per client (15,85% din valoarea totală a fondurilor din conturile de economii).
Generaţia Z (18-24 de ani) a pus deoparte, în medie, 1.459 de lei, în timp ce sumele economisite de acest segment de vârstă se ridică la 9,75% din fondurile totale economisite.