SUA investighează Bosch în scandalul emisiilor Volkswagen

Producătorul german de componente auto Robert Bosch este investigat în SUA pentru rolul avut în schema pusă în practică de Volkswagen (VW) pentru manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel, potrivit unor surse citate de Reuters.

Urmărește
1637 afișări
Imaginea articolului SUA investighează Bosch în scandalul emisiilor Volkswagen

SUA investighează Bosch în scandalul emisiilor Volkswagen

Procurori federali din Departamentul de Justiţie analizează dacă Bosch, cel mai mare furnizor de componente auto din lume, a ştiut sau a participat la eforturile făcute de VW de-a lungul anilor pentru a înşela testele de poluare din SUA.

Bosch a fabricat componente esenţiale ale motoarelor diesel instalate pe şase modele VW şi unul al Audi, pentru care grupul german a recunoscut că a înşelat testele referitoare la nivelul noxelor.

Autorităţile federale investighează şi cât era de cunoscută înşelătoria la nivelul conducerii VW, potrivit unei persoane apropiate situaţiei.

Investigaţia se află în fază preliminară şi nu există indicii că procurorii au găsit dovezi privind practici incorecte la Bosch, au precizat sursele.

Volkswagen a recunoscut în septembrie că a instalat un soft ilegal pe 11 milioane de automobile ale grupului comercializate la nivel mondial, pentru a reduce nivelul emisiilor poluante în timpul testelor. Din cele 11 milioane de vehicule, 482.000 au fost comercializate pe piaţa americană.

Un purtător de cuvânt al Bosch a refuzat să comenteze, ca şi un purtător de cuvânt al Departamentului de justiţie.

Bosch livrează module de control al motoarelor, numite EDC17, şi softuri pentru aproape toate automobilele diesel cu motoare cu patru cilindri comercializate în America de Nord, fabricate de Volkswagen, BMW şi Mercedes-Benz. Sistemele respective reglează modul în care vehiculele filtrează noxele emise de motoare, înainte de evacuare.

Volkswagen a modificat softurile motoarelor diesel pentru a declanşa sistemul de control al emisiilor doar atunci când vehiculele sunt testate pentru noxe, în condiţii de laborator. Sistemul se închide atunci când vehiculele rulează în condiţii normale de trafic, potrivit autorităţilor americane de reglementare.

Pentru ca autorităţile americane să poată aduce acuzaţii Bosch trebuie să dovedească faptul că furnizorul de componente a ştiut că tehnologia sa este folosită de VW pentru a înşela testele, a declarat Daniel Riesel, avocat specializat în probleme de mediu la firma Sive, Paget & Riesel P.C.

Nu este clar care a fost rolul Bosch, cât de mult a colaborat cu VW pentru modificarea softului de control al motoarelor şi în ce măsură a avut cunoaştinţă despre intenţia producătorului auto de a încălca standardele de poluare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici