Subscrierile Allianz-Ţiriac Asigurări au scăzut cu 7% în primul trimestru, la 256,4 milioane lei

Subscrierile din prime ale Allianz-Ţiriac Asigurări au scăzut cu 7% în primul trimestru, la 256,4 milioane lei, de la 277 milioane lei la finele lunii martie 2010, iar profitul înainte de impozitare, conform standardelor IFRS, a atins circa trei milioane de lei, a anunţat asigurătorul român.

Urmărește
7 afișări

"Realizările din primul trimestru sunt în linie cu aşteptările noastre. Am înregistrat o creştere a veniturilor pentru întreg portofoliul non-auto, iar această evoluţie reduce gradul de dependenţă a rezultatelor noastre de activitatea de asigurări auto. În ceea ce priveşte profitabilitatea, vedem primele semnale de îmbunătăţire a rezultatelor operaţionale pe clasele de asigurări auto, ca urmare a întăririi politicii de subscriere prudenţială a riscurilor aferente asigurărilor CASCO şi RCA", a declarat, luni, într-un comunicat remis MEDIAFAX, directorul general al Allianz-Ţiriac Asigurări, Rangam Bir.

În perioada analizată, primele subscrise din activitatea de asigurări generale au fost de 231,7 milioane de lei, cu aproape 9% sub nivelul atins la finele lunii martie 2010, evoluţie generată exclusiv de evoluţia claselor de asigurări CASCO şi RCA, care împreună au totalizat venituri de 165,2 milioane de lei, cu 31 milioane lei mai puţin decât în primul trimestru al anului anterior.

Influenţa scăderii subscrierilor din activitatea de asigurări auto asupra veniturilor companiei a fost parţial compensată de evoluţia pozitivă a portofoliului de asigurări generale non-auto.

La nivelul acestuia, veniturile au înregistrat o creştere de peste 14%, la 66,5 milioane de lei.

"În aceste condiţii, ponderea portofoliului non-auto în total venituri din asigurări generale a crescut cu circa şase puncte procentuale, de la 23% la 29%", se mai spune în comunicat.

Şi activitatea de asigurări de viaţă a avut o evoluţie pozitivă, primele subscrise evidenţiind o creştere de aproape 10%, la 24,7 milioane de lei.

"Pe total, rezultatele înregistrate în aceste prime trei luni ale anului ne fac să fim optimişti în ceea ce priveşte proiecţiile anuale. Ne propunem să înregistrăm, în continuare, o creştere a afacerilor de asigurări generale non-auto. În acelaşi timp, anticipăm o stabilizare a nivelului veniturilor din asigurări CASCO, în condiţiile în care procesul de "curăţare" a acestui portofoliu a fost, în cea mai mare parte, finalizat", a spus Bir.

El a adăugat că managementul Allianz-Ţiriac şi-a propus să menţină tendinţa de creştere a volumului de asigurări de viaţă.

"Asigurările RCA rămân singura clasă de asigurări în legătură cu a cărei viitoare evoluţie în cadrul portofoliului nostru evităm să facem prognoze, în condiţiile în care discutăm despre o linie de business extrem de volatilă, unde preţul este decisiv în cadrul deciziei de cumpărare. Chiar dacă vom continua să fim activi şi pe segmentul de asigurări RCA obligatorie, o vom face cu respectarea strictă a principiilor prudenţiale de subscriere", a mai spus directorul general al Allianz-Ţiriac.

După nivelul primelor subscrise, Allianz-Ţiriac a încheiat pe a doua poziţie în ierarhia asigurătorilor locali la sfârşitul anului 2010, fiind devansat de Astra Asigurări.

În primele trei luni, veniturile din subscrieri ale Astra au crescut cu 1,5% în primele trei luni, la 334,74 milioane lei.

Cu un capital social de 99,4 milioane de de lei, asigurătorul este controlat de grupul Allianz - 52,16% şi Vesanio Trading Limited (Cipru) - 44,48%, companie deţinută de Ion Ţiriac.

Piaţa asigurărilor generale şi de viaţă a scăzut cu 6,6% în primele trei luni, la 2,14 miliarde de lei, pe fondul reducerii subscrierilor din asigurări generale cu 8,8%, la 1,71 miliarde de lei, potrivit datelor preliminare ale Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici