Subscrierile Generali România au scăzut cu 15,6% în primul trimestru, la 96,6 milioane lei

Generali România a avut, în primele trei luni, un volum de subscrieri de 96,6 milioane lei, în scădere cu 15,6% faţă de intervalul similar din 2010, pe fondul reducerii înregistrate pe segmentul auto, care a influenţat semnificativ sectorul de asigurări generale, a anunţat asigurătorul.

Urmărește
6 afișări

În primele trei luni ale anului 2010, volumul primelor a atins 114,5 milioane de lei.

Defalcat, asigurările generale au generat venituri de 73 milioane de lei, de la 93,4 milioane lei în urmă cu 12 luni.

Pe de altă parte, compania a obţinut o creştere de 13% pe segmentul de asigurări de viaţă, ajungând la un volum de prime subscrise de 23,7 milioane lei, în creştere cu 12,9% faţă de martie 2010.

"Creşterea de două cifre obţinută pe segmentul de asigurări de viaţă validează strategia Generali, care prevede lansarea de noi produse, adaptate condiţiilor economice şi cerinţelor clienţilor, îmbunătăţirea permanentă a produselor existente în portofoliu prin adăugarea de clauze suplimentare şi menţinerea unor standarde ridicate ale serviciilor acordate asiguraţilor", a declarat, luni, într-un comunicat remis MEDIAFAX, directorul general al Generali Asigurări, Marie Kovarova.

Rezultatele înregistrate de companie pe segmentul de viaţă au condus la creşterea semnificativă a ponderii în portofoliu, până la 25%, cu 7 puncte procentuale mai mult faţă de primul trimestru al anului 2010.

Kovarova a mai spus că decizia Generali de a nu intra în războiul preţurilor pe segmentul de asigurări auto şi de a păstra o tarifare corectă, personalizată în funcţie de profilul clientului, face parte din strategia noastră de a menţine o companie sănătoasă şi profitabilă, cu premise bune de dezvoltare pe termen lung în România.

"Suntem una dintre companiile cu cel mai echilibrat portofoliu din întreaga piaţă, dominată în prezent de asigurările auto", a explicat reprezentantul asigurătorului.

Potrivit datelor companiei, Generali a înregistrat creşteri de două cifre pe alte linii de business non-auto, precum asigurări de călătorie în străinătate - 42,5%, asigurări de locuinţă - 41%, asigurări de răspundere profesională - 31,1%, transport - 26,4% şi daune la proprietăţi - 14,9%.

"Strategia viitoare de business prevede analiza continuă a evoluţiei pieţei şi a cererii clienţilor pentru toate categoriile de produse. În 2011 ne vom concentra pe segmentele care ne pot asigura o dezvoltare sigură şi sănătoasă, cum sunt asigurările de viaţă, cele de locuinţă sau de călătorii", a spus Kovarova.

Generali România are un capital social de 129,45 milioane de lei şi este parte a grupului italian Generali, unul dintre cele mai vechi grupuri de asigurări din lume. Societatea este controlată de Generali Holding Vienna - 83,8%, Astra Asigurări - 16,03% şi alţi acţionari - 0,17%.

Anul trecut, despăgubirile achitate de Generali au atins 246,91 milioane de lei, în urcare cu 5,7% faţă de 2009.

Veniturile din prime ale companiei au scăzut cu 13,2%, la 439,91 milioane de lei, în timp ce profitul net a urcat cu 30,9%, la 20,89 milioane de lei, care va fi utilizat aproape integral pentru acoperirea pierderilor din anii precedenţi.

Potrivit datelor din bugetul de venituri şi cheltuieli, Generali România estimează că primele subscrise vor creşte cu 0,4% în acest an, la 441,51 milioane de lei, în timp ce profitul net va atinge 860.000 de lei.

În partea a doua a acestui an, Generali va fuziona cu Ardaf sub denumirea Generali România, operaţiune aprobată, în martie, de acţionarii celor două companii.

Piaţa asigurărilor generale şi de viaţă a scăzut cu 6,6% în primele trei luni, la 2,14 miliarde de lei, pe fondul reducerii subscrierilor din asigurări generale cu 8,8%, la 1,71 miliarde de lei, potrivit datelor preliminare ale Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici