Sucurile şi spumantele de baie, produsele la care românii au renunţat cel mai uşor din cauza crizei

Românii au renunţat în primele şase luni la sucuri, legume congelate, înălbitori, gumă de mestecat, dar şi la deodorante, vânzările acestor produse înregistrând cele mai mari scăderi din retailul modern.

Urmărește
311 afișări
Imaginea articolului Sucurile şi spumantele de baie, produsele la care românii au renunţat cel mai uşor din cauza crizei

Sucurile şi spumantele de baie, produsele la care românii au renunţat cel mai uşor din cauza crizei (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Principalii perdanţi, produsele de albire a dinţilor, spumantele de baie şi peştele congelat au înregistrat scăderi de peste 20% în primul semestru al acestui an comparativ cu perioada similară din 2010.

Piaţa bunurilor de larg consum a continuat să scadă în volum în primele şase luni ale acestui an (declin de 0,2%), însă a avansat în valoare în aceeaşi perioadă cu aproape nouă procente, fapt ce indică o majorare a preţurilor faţă de primul semestru din 2010, potrivit celui mai recent studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Nielsen. Piaţa FMCG a fost evalută anul trecut la circa 16 miliarde de euro.

Se poate observa din studiul Nielsen că cel mai afectat sector de criza financiară şi economică a fost cel alimentar, care a scăzut în volum cu peste cinci procente, cel mai abrupt declin. În valoare, avansul a fost de 5,8%.

În rândul produselor alimentare, cele mai afectate de scăderea consumului au fost peştele congelat, legumele congelate şi energizantele.

În capul listei de produse la care românii au renunţat cel mai uşor în primele şase luni ale acestui an se găseşte peştele congelat, vânzările pentru acest produs scăzând cu peste 23%. Topul declinului este completat de ceaiul gata făcut (declin de 14,7%) şi brânza procesată vrac (declin de 11,3%). Scăderile sunt calculate, pentru toate produsele, doar pentru retailul modern.

Potrivit studiului Nielsen, românii au renunţat în acest an şi la sucurile de orice tip (carbonatate, necarbonatate şi de fructe), declinul vânzărilor depăşind 6% în fiecare caz.

În cazul produselor non-alimentare, românii au renunţat la produsele pentru tratarea apei dure sau pentru îngrijirea locuinţei, la periuţele de dinţi electrice şi la înălbitori. Declinul pentru cele mai afectate produse a fost mai mare decât în cazul produselor alimentare, depăşind chiar 30%.

Astfel, vânzările produselor pentru albirea dinţilor şi al spumantelor de baie a scăzut cu circa o treime, în timp ce vânzările pudrelor pentru bebeluşi, al treilea cel mai afectat produs non-alimentar, au înregistrat un declin de peste 15%.

Procter & Gamble România, cel mai mare producător local de bunuri de larg consum nealimentare, anunţa recent că simte o revenire lentă a consumului, piaţa de bunuri de larg consum nealimentare urmând să crească în volum în acest an cu mai puţin de 5%. Sotirios Marinidis, care conduce operaţiunile P&G în România, nu făcea estimări privind evoluţia în valoare.

Află la ce au mai renunţat românii în criza economică pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici