Tăriceanu acuză Bechtel că nu este capabilă să respecte termenele

Problemele la construcţia autostrăzii Braşov-Borş nu sunt determinate de lipsa fondurilor bugetare, ci de incapacitatea companiei Bechtel de a respecta termenele contractuale, a declarat premierul Călin Popescu Tăriceanu, precizând că firma nu va primi niciun ban în plus fără un certificat de calitate a lucrării.

Urmărește
21 afișări
Imaginea articolului Tăriceanu acuză Bechtel că nu este capabilă să respecte termenele

Tăriceanu acuză Bechtel că nu este capabilă să respecte termenele (Imagine: Mediafax Foto)

Întrebat de jurnaliştii ungari, în conferinţa de presă susţinută la finalul şedinţei comune de guvern româno-ungare, organizată, marţi, la Szeged, despre stadiul lucrărilor de construcţie a autostrăzilor care să lege România de Ungaria, premierul a amintit că Executivul de la Bucureşti a iniţiat două astfel de proiecte, coridorul IV paneuropean şi autostrada Braşov-Borş.

El a arătat însă că proiectul coridorului IV este îngreunat de problemele birocratice permise chiar de legea achiziţiilor publice, care prevede diferite etape de licitaţie şi rezolvare a contestaţiilor, în timp ce termenele la autostrada Braşov-Borş nu sunt respectate de către compania Bechtel, deşi finanţarea a fost asigurată.

Tăriceanu a avertizat compania americană că nu va primi niciun ban în plus la avansul deja încasat dacă lucrările nu vor fi încheiate la termen şi conform condiţiilor de calitate.

"Proiectul nu duce lipsă de finanţare, iar Bechtel trebuie să înţeleagă că pentru orice ban primit trebuie să predea în final o porţiune de autostradă, nu numai cantitativ, ci şi de calitate. Nu facem derogări speciale pentru Bechtel, chiar dacă este o companie americană. Au primit în acest an sume mari în avans, conform contractului, pentru care trebuie să presteze, să livreze. Nu este o problemă de subfinanţare, ei nu sunt capabili să îşi respecte angajamentele luate", a spus Tăriceanu.

El a arătat că este nemulţumit şi de faptul că Bechtel are probleme în a respecta termenele convenite cu el, într-o vizită efectuată în acest an pe şantierul de construcţii.

Şeful Guvernului a afirmat totodată că programul de construcţie de autostrăzi a început târziu în România, fiind pierduţi peste zece ani în care nu a fost realizat nici măcar un kilometru de autostradă.

Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Până la jumătatea lunii august a acestui an, compania a finalizat o porţiune de cinci kilometri de autostradă dintr-un sector cu o lungime de 25 kilometri, care face legătura între Gilău şi Câmpia Turzii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici