Tarife mai mari la serviciile auto, soluţia companiilor pentru menţinerea profitului

Soluţia pentru menţinerea profitului şi a marginilor operaţionale în afacerile cu maşini este creşterea preţurilor la serviciile post-vânzare, pe care companiile auto vor pune accent tot mai mult, în condiţiile în care piaţa auto se apropie de stagnare, a declarat vicepreşedintele APIA, Brent Valmar.

Urmărește
193 afișări
Imaginea articolului Tarife mai mari la serviciile auto, soluţia companiilor pentru menţinerea profitului

Tarife mai mari la serviciile auto, soluţia companiilor pentru menţinerea profitului (Imagine: www.autoventura.ro)

"Marginile operaţionale sunt în scădere, nu numai la noi (Porsche România - n.r.), ci la toţi jucătorii din piaţă. Motivele ar fi concurenţa tot mai accelerată şi mai strânsă, presiunea pe preţ, piaţa din ce în ce mai dificilă şi alunecarea din segmentul de maşini mari spre cele mai mici. În aceste condiţii e normal ca marginea operaţională să se reducă", a declarat, agenţiei MEDIAFAX, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA), Brent Valmar, care este şi directorul general al celui mai mare importator auto de pe plan local, Porsche România.

El a adăugat că, pe de altă parte, aportul veniturilor din zona de servicii post-vânzare creşte.

Oficialul APIA a mai adăugat că în România sunt practicate tarife care reprezintă circa 30% din cele de pe pieţele auto din vestul Europei, în ceea ce priveşte serviciile, şi acest lucru limitează veniturile celor implicaţi în comerţul cu maşini.

Pe de altă parte, directorul Porsche România a spus că o majorare a tarifelor pentru servicii este greu de operat în România.

"În acest moment situaţia este foarte delicată pentru că există presiune pe preţul maşinilor noi (să fie cât mai mic - n.r.) şi pe de altă parte piaţa şi puterea de cumpărare nu permite ridicarea tarifelor la nivelul necesar acoperirii investiţiei în service-uri şi, în aceste condiţii, trebuie să strângem cureaua peste tot, şi la vânzare şi la after-sales. (...) Vom lansa şi noi servicii şi avem în lucru diverse variante de finanţare pentru că acum creditul e scump şi omul nu mai are acces la bani aşa uşor ca înainte", a declarat oficialul Porsche România.

El a mai spus că mutarea "bătăliei" din industria auto pe partea de service va face mai clară diferenţa dintre jucătorii de pe piaţă, ţinând cont de pregătire, echipamente şi capacitate de servisare.

Despre piaţa auto în ansamblul ei, Valmar a spus că vânzările şi comenzile au reînceput să se reaşeze la nivelul anului trecut.

"Mă aştept ca după ce vom trage linie la sfârşitul anului, să fim la un nivel comparabil cu cel din anul 2007, în termeni de volume, o creştere de peste 20% fiind exclusă. Programul de înnoire a parcului auto este o treabă foarte bună, la 40.000 de unităţi cât are anul acesta, toată lumea va înregistra progrese mai mari. De fapt, programul din acest an va avea rolul de a menţine livrările la nivelul anului trecut, fără a avea putere însă să conducă la un avans al pieţei", a explicat Brent Valmar.

Anul trecut piaţa auto românească a crescut cu 23,4%, la 366.819 unităţi. Din total, 315.621 au fost autoturisme, în creştere cu 23,1% faţă de nivelul din anul precedent.

Pentru 2008, estimările APIA indică o stagnare sau o uşoară creştere a pieţei de maximum 5%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici