Tarifele hotelurilor au scăzut cu 30% în acest an

Tarifele practicate de hotelurile româneşti au scăzut cu 30% în acest an, fiind mai mici cu 5% decât cele din Ungaria şi la jumătate comparativ cu hotelurile din Austria, însă depăşesc cu 20% tarifele practicate de hotelierii bulgari, potrivit Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Urmărește
125 afișări
Imaginea articolului Tarifele hotelurilor au scăzut cu 30% în acest an

Tarifele hotelurilor au scăzut cu 30% în acest an (Imagine: Shutterstock)

"Chiar şi în condiţiile majorării taxelor şi impozitelor, dublării costurilor pentru utilităţi şi a taxelor supradimensionate privind forţa de muncă, hotelierii români au reuşit să scadă tarifele în 2011 cu 30 de procente faţă de anul 2010. Comparând tarifele pentru o cameră dublă standard în hotelurile de trei, patru şi cinci stele din capitalele ţărilor cu care ne aflăm în concurenţă directă, s-a ajuns la concluzia că preţurile practicate de hotelierii din România sunt cu aproximativ 20% mai mari decât în Bulgaria, cu 5% mai mici decât în Ungaria şi cu 50% decât în Austria", se arată într-un comunicat al FPTR.

În ceea ce priveşte taxele aferente salariilor, plătite către stat, România se situeaza printre "ţările fruntaşe" la costul forţei de muncă, acesta fiind considerabil mai mare, cu aproape 30 de procente, faţă de Bulgaria, comparabil cu Ungaria şi mai mare cu 11% decât Austria.

De asemenea, România ocupă primul loc în topul ţărilor cu care concurează în turism în ceea ce priveşte numărul contribuţiilor la stat, respectiv zece, urmată de Ungaria şi Bulgaria, unde angajatorul trebuie să plătească opt taxe.

"În aceste condiţii de majorare a costurilor cu întreţinerea şi contribuţii la stat atât de mari pentru angajaţi şi angajatori, hotelierii nu au posibilitatea de a oferi tarife mai mici menţinând sau îmbunătăţind calitatea serviciilor. Ca urmare, oamenii de afaceri din turism se luptă pentru existenţă, şi în niciun caz pentru obţinerea unui profit care ar putea fi investit în îmbunătăţirea calităţii serviciilor şi în realizarea unei promovări externe eficiente. Este ca şi cum am trăi în două ţări diferite. Pe de o parte, patronii sunt obligati să ofere servicii la preţuri competitive, însă în plan secund se confruntă cu o serie de cheltuieli exagerate", se mai arată în comunicat.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici