Preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Teodor Atanasiu, a declarat, sâmbătă, la Alba Iulia, că Ford Europa a făcut o ofertă tehnică mai "generoasă" pentru societatea Automobile Craiova decât criteriile impuse în caietul de sarcini de către statul român.
"Aceasta ne duce la premisele nu numai ale unei privatizări de succes, ci şi ale unei construcţii industriale de mare anvergură în Craiova şi crearea celui de-al doilea mare producător de autoturisme din România. Nu pot să vă spun foarte multe date pentru că cei de la Ford ne-au cerut confidenţialitate până luni, când preşedintele lor pe Europa va veni să prezinte oficial premierului Tăriceanu şi comisiei de privatizare această ofertă", a mai spus Teodor Atanasiu.
Preşedintele AVAS a precizat că statul a cerut companiei care cumpără Automobile Craiova ca în patru ani să ajungă la o producţie de 200.000 de autoturisme pe an şi să păstreze forţa de muncă actuală, societatea având aproximativ 3.000 de angajaţi.
Ministrul pentru Relaţia cu Parlamentul, Mihai Voicu, a declarat, joi, agenţiei MEDIAFAX, că angajamentele firmei Ford pentru fabrica de la Craiova sunt o producţie de 300.000 de autovehicule pe an după 2011, 300.000 de motoare de autovehicule concept nou pe an tot din 2011 şi investiţii directe de 675 milioane de euro ceea ce duce la cheltuieli directe în România de peste un miliard de euro. Compania Ford este de acord să ajungă la un grad de integrare de 60% şi la fabrica de la Craiova se va dubla numărul angajaţilor, până la 7.000-9.000.