Tarom a încheiat un acord de preaderare la Alianţa SkyTeam

Tarom şi Alianţa SkyTeam au semnat, miercuri, un acord de preaderare, cu o durată de 18 luni, timp în care operatorul român va derula investiţii de două milioane dolari pentru a fi acceptat în Alianţă.

Urmărește
71 afișări
Imaginea articolului Tarom a încheiat un acord de preaderare la Alianţa SkyTeam

Tarom a încheiat un acord de preaderare la Alianţa SkyTeam (Imagine: Mediafax Foto)

"Tarom va trebui să plătească o taxă anuală de 200.000 dolari, după ce va adera, iar costurile totale estimate în urma evaluării condiţiilor de aderare se ridică undeva la două milioane dolari şi ţin de îndeplinirea unor cerinţe de armonizare a sistemelor de operare", a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, preşedintele Tarom, Gheorghe Bîrla.

Tarom va trebui, în termen de 18 luni, să investească în sistemele IT, de rezervare şi check-in şi să asigure standardele Alianţei de calitate şi securitate.

"Cea mai importantă condiţie de aderare este armonizarea sistemelor IT, rezervare, inventariere şi check-in, care odată implementate vor aduce beneficii majore pasagerilor", a spus Bîrla.

După ce operatorul va îndeplini toate condiţiile de aderare, un audit de specialitate realizat de membrii SkyTeam va testa nivelul de respectare a cerinţelor obligatorii. Ulterior, alianţa se va întruni pentru a analiza auditul şi va comunica avizul de acceptare a companiei Tarom ca asociat.

În urma aderării, pasagerii companiei româneşti vor avea acces la 800 de destinaţii noi, precum şi tarife mai avantajoase în cadrul programelor de fidelizare.

"Tarom va beneficia prin aderarea la SkyTeam de o serie de avantaje, precum lărgirea sferei de distribuţie şi de vânzare a biletelor, accesul la 800 noi destinaţii, o politică tarifară mai flexibilă şi accesul la programele de fidelizare, prin care clienţii pot obţine reduceri în funcţie de numărul de kilometri parcurşi", a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

Tarom va oferi membrilor SkyTeam 30 de destinaţii noi, atât internaţionale, cât şi interne.

"Compania va aduce 30 de noi destinaţii, mai ales prin conexiunile pe rutele interne", a declarat preşedintele Air France-KLM, Jean-Cyril Spinetta, prezent la conferinţă.

Alianţa SkyTeam a contactat Tarom iniţial prin intermediul companiei Alitalia, care s-a oferit să fie sponsorul operatorului român, însă ulterior Air France a preluat rolul de sponsor.

SkyTeam este a doua mare alianţă internaţională, după Star Aliance, şi a fost fondată în anul 2000. Are 11 companii membre (American Airlines, Air France, Delta, Korean Airlines, Cech Airlines, Alitalia, KLM, Continental, Northwest Airlines, Aeroflot şi China Southern) şi trei companii asociate (Air Europa, Kenya Airways şi Copa Airlines). Alianţa deţine 20% din traficul global, are în oferta sa circa 16.000 de zboruri zilnice, 800 de destinaţii din 160 de ţări şi atrage anual un trafic de 400 milioane de pasageri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici