Tarom este în al 12-lea an de pierderi, piloţii anticipează falimentul până la finele anului: ”În 2004, avea în conturi 800 de milioane de dolari, iar acum nu mai avem nimic”

  • Tarom este în al 12-lea an consecutiv de pierderi
  • Compania are 1800 de angajaţi şi 29 de aeronave
  • Andrei, pilot al companiei vede cum Tarom stagnează în pierderi de mai bine de 10 ani
Urmărește
3597 afișări
Imaginea articolului Tarom este în al 12-lea an de pierderi, piloţii anticipează falimentul până la finele anului: ”În 2004, avea în conturi 800 de milioane de dolari, iar acum nu mai avem nimic”

Tarom este în al 12-lea an consecutiv de pierderi, piloţii anticipează falimentul până la sfârşitul anului: ”În 2004, avea în conturi 800 de milioane de dolari, iar acum nu mai avem nimic”

În caz că nu ştiai, Tarom riscă falimentul până la finalul anului. Dacă nu se aplică un program concret de redresare a companiei, 600 de piloţi şi însoţitori de zbor îşi vor pierde locul de muncă, alături de cei 1200 de angajaţi tehnici şi birocraţi despre care Ministrul Transporturilor ţi-a spus că sunt rude între ei.

Tudor este un tânăr care a zburat adesea cu Tarom şi, la fel ca tine, plăteşte lunar taxe din care statul i-a oferit companiei un credit de restructurare de 36,7 milioane de euro. Dacă nu se iau măsuri clare, nici toţi banii din lume nu ar putea scăpa Taromul de la faliment, spune Andrei, pilot al Tarom de 10 ani. De când lucrează în companie, el nu a prins niciun an în care Taromul să nu fie pe pierderi.

Compania are 29 de aeronave şi avut cea mai ridicată marjă de ocupare la 70%. Tarom a estimat pierderi de peste 170 de milioane de lei anul trecut.

”Ştim istoricul companiei, ştim că în ultimii 10 ani nu a fost profitabilă. La conducere s-au schimbat mai mulţi directori, niciunul reuşind să-şi lase amprenta sau să restructureze compania. Trebuie să ne întrebăm care va fi rezolvarea? O injecţie de capital cu bani de la buget sau o restructurare eficientă”, a declarat Tudor, un client al Tarom.

”În 2004, compania Tarom avea în conturi 800 de milioane de dolari, iar acum nu mai avem nimic. Atât timp cât arunci banii pe fereastră plătind nişte contracte peste valoare pe care ar trebui s-o plăteşti, marja ta (de profit) devine zero”, spune Andrei Rusu, pilot cu 10 ani vechime la Tarom.

Reporter: Unde ajunge Taromul dacă îşi schimbă directorii la 4-8 luni?
Pilot: La faliment?
Reporter: În cât timp?
Pilot: Până la sfârşitul anului.

”Dacă mă întrebaţi pe mine cum să se relanseze Taromul: în primul rând ar fi un manager care are experienţă în domeniul aviaţiei, care ar trebui să fie lăsat să taie contractele păguboase şi să fie lăsat suficient timp încât să îşi ducă planul de management la bun sfârşit.”, a mai spus pilotul Andrei Rusu.

 

 

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici