- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.03.2013, 18:14)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Tarom ia în calcul vânzarea celor două aeronave Airbus A310, pentru eliminarea pierderilor
Tarom vrea să elimine pierderile cauzate de cele două aeronave de tip Airbus A310, principala variantă luată în calcul fiind vânzarea acestora, dar analizează şi posibilitatea menţinerii avionului folosit de Administraţia Prezidenţială în cazul în care cheltuielile trec la bugetul de stat.
Urmărește
1323 afișări
Tarom ia în calcul vânzarea celor două Airbus A310, pentru eliminarea pierderilor (Imagine: Lucia Efrim/Mediafax foto)
Tarom are în prezent în flotă două aeronave de tip A310, una în configuraţie comercială şi una în configuraţie VIP, utilizată din anul 2010 de Administraţia Prezidenţială. Ambele aeronave au intrat în flota Tarom în anul 1992.
"Există o serie de factori care fac ca aceste două aeronave să nu îşi mai justifice din punct de vedere economic prezenţa în flotă. Printre aceşti factori se numără costurile foarte mari de mentenanţă şi aeronavigabilitate, vechimea de peste 21 de ani, gradul de uzură, consumul mare de combustibil, procurarea cu dificultate a pieselor de schimb, având în vedere că în prezent nu se mai produc piese noi pentru acest tip de avion, iar în lume există puţini furnizori care mai au pe stoc acest tip de piese. Luând în considerare istoricul acestor două aeronave şi operarea lor cu dificultate din cauza costurilor foarte mari, conducerea companiei Tarom urmează să stabilească în cel mai scurt timp o soluţie în ceea ce priveşte eliminarea totală a pierderilor cauzate de acestea, principala soluţie luată în calcul fiind vânzarea", se arată într-un comunicat al companiei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Referitor la aeronava utilizată de Preşedinţie, reprezentanţii companiei vor propune în prealabil autorităţilor o serie de soluţii.
"Poate fi luată în calcul menţinerea aeronavei prezidenţiale în flotă, cu condiţia ca autorităţile să îşi asume plata integrală, din bugetul de stat, a tuturor costurilor de întreţinere, aeronavigabilitate şi exploatare, atât a celor directe, cât şi a celor indirecte. Totuşi, opinia noastră este că acest avion nu mai corespunde condiţiilor de înaltă calitate şi performanţă pe care trebuie să le îndeplinească o aeronavă pentru transportul unor înalţi demnitari şi că ar trebui găsită o soluţie mai eficientă şi mai potrivită statutului acestora", a declarat într-un comunicat Dan Pascariu, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei.
Compania precizează că imediat ce o soluţie privind aeronavele A310 va fi definitivată şi aprobată, aceasta va fi făcută publică, iar dacă se va lua decizia de vânzare a acestora, procesul va fi desfăşurat în condiţii de transparenţă totală.
"Nu dorim să creăm aşteptări nerealiste prin avansarea unei valori care ar putea fi obţinută din vânzarea celor două aeronave, motiv pentru care infirmăm sumele apărute în presă până în acest moment. Dacă ne gândim la vechimea şi costurile uriaşe de operare, credem că sumele vehiculate până acum sunt mult prea mari. Aeronava tot de tip A310 a Cancelariei germane, într-o stare mult mai bună şi cu o configuraţie mult mai complexă, a putut fi vândută în urmă cu doi ani cu numai 3,1 milioane euro. Totuşi, pentru a asigura un grad cât mai mare de transparenţă în procesul de vânzare a celor două aeronave, precizăm că acestea vor fi vândute prin licitaţie internaţională, toate informaţiile privind vânzarea şi preţul obţinut putând fi accesibile în timp real tuturor celor interesaţi", a adăugat Pascariu.
Premierul Victor Ponta a declarat joi că Guvernul nu-i va retrage preşedintelui Traian Băsescu avionul cu care se deplasează la întâlniri oficiale, ci caută o soluţie pentru ca actualele costuri ridicate generate de utilizarea acestui avion vechi să fie reduse, iar gradul de siguranţă să crească.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, afirmase anterior că Tarom va face o propunere Administraţiei Prezidenţiale privind aeronava folosită de preşedinte, care are cele mai ridicate costuri de mentenanţă, fără să detalieze, el declarându-se surprins că aceste cheltuieli sunt suportate de la bugetul de stat.
Fenechiu a arătat, într-o conferinţă de presă, că Tarom a solicitat un buget anual de 22,6 milioane de lei pentru costurile de aeronavigabilitate sau mentenanţă la aronava Airbus 310 pe care o utilizează şeful statului.
El a spus că acesta este de departe cel mai mare cost de mentenanţă pentru o aeronavă, dar întrebat dacă un alt avion de acelaşi tip din flota Tarom nu costă la fel, ministrul a răspuns: "Ba da". Ulterior, Fenechiu a afirmat că şi cealaltă aeronavă Airbus A 310, utilizată pentru zboruri comerciale, are costuri ridicate şi din punctul său de vedere nu se justifică păstrarea ei, dar decizia o va lua tot Consiliul de Administraţie.
Fenechiu, a declarat miercuri seară că Tarom ar trebui să renunţe la aeronava prezidenţială Airbus A 310, deoarece produce companiei pierderi anuale de 7 milioane de euro.
Ministrul Transporturilor declarase miercuri seară, potrivit Realitatea.net, că aeronava prezidenţială face anual o gaură de 7 milioane de euro în bugetul Tarom şi că renunţarea la aceasta ar aduce economii importante companiei care are pierderi de 50 de milioane de euro anual.
Contactat de MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Prezidenţiale, Bogdan Oprea, a spus că nu comentează acest subiect.
Şi premierul Victor Ponta s-a declarat nemulţumit, în decembrie anul trecut, de costurile pentru bugetul de stat ale operării aeronavei prezidenţiale, el referindu-se la posibilitatea ca şeful statului şi consilierii săi să meargă în vizitele externe cu zboruri de linie.
"Şi la Administraţia Prezidenţială vom face reduceri. Faptul că ditamai avionul stă pe pistă câte trei zile să se plimbe preşedintele la Bruxelles, la Consiliul European... Am fost şi eu la Bruxelles şi am mers cu avionul de linie. Am văzut şi alţi şefi de guvern, în general ţările au un avion. La noi se închiriază de la Tarom ditamai avionul pentru preşedinte şi câţiva din jurul lui. Încercăm să fim mai închişi la buzunar", a afirmat Ponta pe 12 decembrie 2012, în contextul participării preşedintelui Traian Băsescu la Consiliul European de iarnă şi a pregătirii bugetului pe 2013
Administraţia Prezidenţială a solicitat în 2010 Tarom să efectueze cursele speciale pentru deplasările şi vizitele externe ale şefului statului, compania de stat punând la dispoziţie pentru acestea unul dintre cele două avioane Airbus A 310, achiziţionate la începutul anilor '90.
Compania Romavia care opera vechea aeronavă prezidenţială, un Boeing 707 vechi de 39 de ani care nu mai îndeplinea nici standardele de zgomot la nivel european, a anunţat în 2010 că nu mai poate efectua deplasările preşedintelui ca urmare a situaţiei financiare dificile a regiei.
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: Ponta: Nu-i luăm lui Băsescu avionul, dar este un aparat vechi şi căutăm o soluţie să reducem costul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cu ce condiție i-ar fi lăsat Adriana Bahmuțeanu pe băieții ei în vila lui Silviu Prigoană: 'Eram DISPUSĂ!'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe