- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.03.2013, 18:14)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Tarom ia în calcul vânzarea celor două aeronave Airbus A310, pentru eliminarea pierderilor
Tarom vrea să elimine pierderile cauzate de cele două aeronave de tip Airbus A310, principala variantă luată în calcul fiind vânzarea acestora, dar analizează şi posibilitatea menţinerii avionului folosit de Administraţia Prezidenţială în cazul în care cheltuielile trec la bugetul de stat.
Urmărește
1324 afișări
Tarom ia în calcul vânzarea celor două Airbus A310, pentru eliminarea pierderilor (Imagine: Lucia Efrim/Mediafax foto)
Tarom are în prezent în flotă două aeronave de tip A310, una în configuraţie comercială şi una în configuraţie VIP, utilizată din anul 2010 de Administraţia Prezidenţială. Ambele aeronave au intrat în flota Tarom în anul 1992.
"Există o serie de factori care fac ca aceste două aeronave să nu îşi mai justifice din punct de vedere economic prezenţa în flotă. Printre aceşti factori se numără costurile foarte mari de mentenanţă şi aeronavigabilitate, vechimea de peste 21 de ani, gradul de uzură, consumul mare de combustibil, procurarea cu dificultate a pieselor de schimb, având în vedere că în prezent nu se mai produc piese noi pentru acest tip de avion, iar în lume există puţini furnizori care mai au pe stoc acest tip de piese. Luând în considerare istoricul acestor două aeronave şi operarea lor cu dificultate din cauza costurilor foarte mari, conducerea companiei Tarom urmează să stabilească în cel mai scurt timp o soluţie în ceea ce priveşte eliminarea totală a pierderilor cauzate de acestea, principala soluţie luată în calcul fiind vânzarea", se arată într-un comunicat al companiei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Marcel Ciolacu rămâne Premierul României
-
Audieri pe bandă rulantă în Parlament ale noilor miniştri/ Propunerea PSD pentru Ministerul Justiţiei a fost aprobată de parlamentari/ Sorin Grindeanu, avizat favorabil la Ministerul Transporturilor/ Tanczos Barna a fost audiat la Parlament şi a fost avizat favorabil pentru Ministerul Finaţelor
-
Tanczos Barna a fost audiat la Parlament. Viitorul ministru de Finanţe, avizat favorabil
-
Sorin Grindeanu, avizat favorabil la Ministerul Transporturilor
Referitor la aeronava utilizată de Preşedinţie, reprezentanţii companiei vor propune în prealabil autorităţilor o serie de soluţii.
"Poate fi luată în calcul menţinerea aeronavei prezidenţiale în flotă, cu condiţia ca autorităţile să îşi asume plata integrală, din bugetul de stat, a tuturor costurilor de întreţinere, aeronavigabilitate şi exploatare, atât a celor directe, cât şi a celor indirecte. Totuşi, opinia noastră este că acest avion nu mai corespunde condiţiilor de înaltă calitate şi performanţă pe care trebuie să le îndeplinească o aeronavă pentru transportul unor înalţi demnitari şi că ar trebui găsită o soluţie mai eficientă şi mai potrivită statutului acestora", a declarat într-un comunicat Dan Pascariu, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei.
Compania precizează că imediat ce o soluţie privind aeronavele A310 va fi definitivată şi aprobată, aceasta va fi făcută publică, iar dacă se va lua decizia de vânzare a acestora, procesul va fi desfăşurat în condiţii de transparenţă totală.
"Nu dorim să creăm aşteptări nerealiste prin avansarea unei valori care ar putea fi obţinută din vânzarea celor două aeronave, motiv pentru care infirmăm sumele apărute în presă până în acest moment. Dacă ne gândim la vechimea şi costurile uriaşe de operare, credem că sumele vehiculate până acum sunt mult prea mari. Aeronava tot de tip A310 a Cancelariei germane, într-o stare mult mai bună şi cu o configuraţie mult mai complexă, a putut fi vândută în urmă cu doi ani cu numai 3,1 milioane euro. Totuşi, pentru a asigura un grad cât mai mare de transparenţă în procesul de vânzare a celor două aeronave, precizăm că acestea vor fi vândute prin licitaţie internaţională, toate informaţiile privind vânzarea şi preţul obţinut putând fi accesibile în timp real tuturor celor interesaţi", a adăugat Pascariu.
Premierul Victor Ponta a declarat joi că Guvernul nu-i va retrage preşedintelui Traian Băsescu avionul cu care se deplasează la întâlniri oficiale, ci caută o soluţie pentru ca actualele costuri ridicate generate de utilizarea acestui avion vechi să fie reduse, iar gradul de siguranţă să crească.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, afirmase anterior că Tarom va face o propunere Administraţiei Prezidenţiale privind aeronava folosită de preşedinte, care are cele mai ridicate costuri de mentenanţă, fără să detalieze, el declarându-se surprins că aceste cheltuieli sunt suportate de la bugetul de stat.
Fenechiu a arătat, într-o conferinţă de presă, că Tarom a solicitat un buget anual de 22,6 milioane de lei pentru costurile de aeronavigabilitate sau mentenanţă la aronava Airbus 310 pe care o utilizează şeful statului.
El a spus că acesta este de departe cel mai mare cost de mentenanţă pentru o aeronavă, dar întrebat dacă un alt avion de acelaşi tip din flota Tarom nu costă la fel, ministrul a răspuns: "Ba da". Ulterior, Fenechiu a afirmat că şi cealaltă aeronavă Airbus A 310, utilizată pentru zboruri comerciale, are costuri ridicate şi din punctul său de vedere nu se justifică păstrarea ei, dar decizia o va lua tot Consiliul de Administraţie.
Fenechiu, a declarat miercuri seară că Tarom ar trebui să renunţe la aeronava prezidenţială Airbus A 310, deoarece produce companiei pierderi anuale de 7 milioane de euro.
Ministrul Transporturilor declarase miercuri seară, potrivit Realitatea.net, că aeronava prezidenţială face anual o gaură de 7 milioane de euro în bugetul Tarom şi că renunţarea la aceasta ar aduce economii importante companiei care are pierderi de 50 de milioane de euro anual.
Contactat de MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Prezidenţiale, Bogdan Oprea, a spus că nu comentează acest subiect.
Şi premierul Victor Ponta s-a declarat nemulţumit, în decembrie anul trecut, de costurile pentru bugetul de stat ale operării aeronavei prezidenţiale, el referindu-se la posibilitatea ca şeful statului şi consilierii săi să meargă în vizitele externe cu zboruri de linie.
"Şi la Administraţia Prezidenţială vom face reduceri. Faptul că ditamai avionul stă pe pistă câte trei zile să se plimbe preşedintele la Bruxelles, la Consiliul European... Am fost şi eu la Bruxelles şi am mers cu avionul de linie. Am văzut şi alţi şefi de guvern, în general ţările au un avion. La noi se închiriază de la Tarom ditamai avionul pentru preşedinte şi câţiva din jurul lui. Încercăm să fim mai închişi la buzunar", a afirmat Ponta pe 12 decembrie 2012, în contextul participării preşedintelui Traian Băsescu la Consiliul European de iarnă şi a pregătirii bugetului pe 2013
Administraţia Prezidenţială a solicitat în 2010 Tarom să efectueze cursele speciale pentru deplasările şi vizitele externe ale şefului statului, compania de stat punând la dispoziţie pentru acestea unul dintre cele două avioane Airbus A 310, achiziţionate la începutul anilor '90.
Compania Romavia care opera vechea aeronavă prezidenţială, un Boeing 707 vechi de 39 de ani care nu mai îndeplinea nici standardele de zgomot la nivel european, a anunţat în 2010 că nu mai poate efectua deplasările preşedintelui ca urmare a situaţiei financiare dificile a regiei.
Citește pe alephnews.ro: Ciprian Șerban, de la PSD, este șeful Camerei Deputaților. Ilie Bolojan, de la PNL, a fost votat Președinte al Senatului
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Citește și: Ponta: Nu-i luăm lui Băsescu avionul, dar este un aparat vechi şi căutăm o soluţie să reducem costul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
El este Alexandru, tânărul de 26 de ani mort în accident, fără să aibă vreo vină! Iubita lui e în stare gravă
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 15:40
Live text Audieri pe bandă rulantă în Parlament ale noilor miniştri/ Propunerea PSD pentru Ministerul Justiţiei a fost aprobată de parlamentari/ Sorin Grindeanu, avizat favorabil la Ministerul Transporturilor/ Tanczos Barna a fost audiat la Parlament şi a fost avizat favorabil pentru Ministerul Finaţelor
-
astăzi, 15:33
Preşedintele l-a desemnat drept prim-ministru pe Marcel Ciolacu. Ce urmează şi ce spune Constituţia