- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (12.03.2013, 14:16)
- Ioan Dornescu
Tarom va rămâne pe pierdere în acest an şi în 2014
Consiliul de Administraţie (CA) al companiei Tarom a aprobat, luni, planul de management elaborat de conducerea executivă, care vizează obţinerea de profit începând cu anul 2015.
Urmărește
289 afișări
Tarom va rămâne pe pierdere în acest an şi în 2014 (Imagine: Catalin Abagiu/Mediafax Foto)
"Realizarea planului de management a pornit de la analiza valorilor şi atuurilor companiei, care sunt numeroase şi care permit Tarom să devină o companie solidă şi sustenabilă financiar", a declarat într-un comunicat Christian Heinzmann, director general executiv al companiei.
El a afirmat că brand-ul Tarom este "puternic, valoros", compania are angajaţi "extrem de capabili şi de loiali faţă de brand" şi că operatorul are o "cotă de piaţă importantă", remarcând de asemenea că Tarom deţine active foarte valoroase şi nu are datorii.
La rândul său, Dan Pascariu, preşedintele CA, a afirmat că Tarom va introduce rute noi, va creşte gradul de confort la bord şi va deveni mai flexibilă în relaţia cu clienţii, prin servicii şi facilităţi noi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ceasul Apocalipsei este mai aproape ca niciodată de miezul nopții. Ce înseamnă cele 89 de secunde rămase
-
Putin afirmă că Zelenski nu are dreptul de a semna niciun acord de pace cu Rusia
-
Bolojan despre interimatul prezidenţial: Există o realitate constituţională ce trebuie respectată
-
George Simion acuză „lovitura de stat” din România şi lansează atacuri la adresa UE
Planul de management dezvoltat de conducerea executivă a pornit de la planul de administrare al companiei şi vizează acţiuni prin care Tarom speră să îmbunătăţească rezultatul contabil în medie cu 100 milioane de lei în fiecare an, ţintind obţinerea de profit începând cu anul 2015, se precizează în comunicat.
Tarom nu a mai obţinut profit din anul 2007, iar pierderile înregistrate în intervalul 2008-2011 totalizează 830 de milioane de lei.
Operatorul aerian a fost prima companie de stat pentru care a fost recrutat management profesionist, conform angajamentelor asumate de autorităţi în relaţia cu FMI.
Principalele măsuri care vor fi implementate imediat se referă la creşterea productivităţii, eficientizarea structurii organizaţionale, armonizarea flotei şi ajustarea capacităţii la cererea existentă, introducerea unui sistem automat de yield management, care va permite utilizarea unui mecanism mult mai eficient de stabilire a preţurilor, creşterea vânzărilor pe site-ul propriu.
Totodată, va fi restructurată reţeaua de rute, va fi mărită eficienţa achiziţiilor, va fi introdusă o nouă procedură de alimentare cu combustibil pentru economisirea costurilor şi vor fi închise agenţiile externe cu sediul în oraşe, compania continuând să fie reprezentată în aeroporturi. În oraşele unde vor fi închise birourile din centru, activităţile de vânzare vor fi preluate de agenţi generali de vânzări.
În paralel vor fi analizate mai multe oportunităţi de utilizare a activelor companiei şi de valorificare mai eficientă a forţei de muncă.
"Managementul va analiza transformarea anumitor departamente în centre de profit sau chiar unităţi independente, vor fi maximizate beneficiile aduse de apartenenţa companiei la SkyTeam, vor fi introduse noi sisteme şi platforme IT şi va fi analizată posibilitatea utilizării la nivel maxim a activelor imobiliare (clădiri şi terenuri) care se află în proprietatea companiei. Toate aceste măsuri se vor baza pe o analiză economică profundă, având ca unic scop maximizarea profitului şi creşterea stabilităţii financiare a companiei, respectând în acelasi timp toate standardele de siguranţă aplicabile în industrie şi având în centru necesităţile clienţilor companiei", se mai arată în comunicat.
Heinzmann, cetăţean belgian cu o experienţă de peste 25 de ani în industria aviatică, şi-a început mandatul la Tarom în noiembrie 2012, cu un contract pe patru ani, având funcţia de chief executive officer and accountable manager.
El a declarat la finele lunii februarie că primul plan de management a fost respins de board-ul companiei întrucât era prea complicat, urmând să fie propusă o variantă revizuită. "Dacă îl resping din nou vinerea viitoare va trebui să merg acasă", a spus Heinzmann, la vremea respectivă.
Compania a fost înfiinţată în 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
Citește pe alephnews.ro: Danemarca cere unitate europeană în fața presiunilor lui Trump asupra Groenlandei
Citește pe www.zf.ro: Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Citește pe www.zf.ro: Se naşte un nou pol imobiliar în Bucureşti. Preţurile apartamentelor din această zonă au explodat cu 30% în doar doi ani VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Cine este tânăra care a preluat conducerea afacerii de sute de milioane fondată de părinţi? Businessul include şi o reţea de 80 de magazine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ludovica e una dintre cele mai frumoase soții de fotbalişti și are peste 4.000.000 de fani pe Instagram
PROSPORT.RO
De ce s-au despărțit Vlad Huidu și Giulia Anghelescu. Ce s-a întâmplat la filmările Power Couple de la Antena 1
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe