Tata Motors va prezenta, joi, cel mai ieftin autoturism din lume

Grupul auto indian Tata Motors va prezenta, joi, cel mai ieftin autoturism din lume, cu un preţ de 2.500 de dolari, redefinind standardele din industria de profil privind costurile de producţie, prin eliminarea unor caracteristici considerate, în general, esenţiale la construcţia unui vehicul.

Urmărește
4 afișări
Imaginea articolului Tata Motors va prezenta, joi, cel mai ieftin autoturism din lume

Tata Motors va prezenta, joi, cel mai ieftin autoturism din lume

Noul autoturism este echipat cu un motor de 30-35 de cai putere, amplasat în spate, şi un portbagaj de dimensiunile unei serviete. În plus, unele piese de legătură au fost realizate din plastic, înlocuind elementele clasice, din metal, informează International Herald Tribune.

Unii analişti preconizează că preţul vehicului se va apropia de 3.000 de dolari. Chiar şi într-un astfel de scenariu, autoturismul produs de Tata Motors va rămâne în continuare cel mai ieftin din lume.

Pe parcursul lucrărilor de proiectare a autoturismului, de două ori mai ieftin decât cel mai apropiat concurent în ceea ce priveşte preţul, întrebarea dominantă în rândul inginerilor de la Tata Motors pare că fi fost "Este oare această componentă indispensabilă?".

Astfel, modelul auto care va fi prezentat joi nu este echipat cu radio, servodirecţie, geamuri electrice sau aer condiţionat, având un singur ştergător de parbriz, potrivit informaţiilor furnizate de companie şi colaboratori.

Povestea celui mai ieftin autoturism la nivel mondial nu cuprinde inovaţii spectaculoase, ci mai degrabă măsuri drastice de reducere a costurilor de producţie, prin utilizarea unor componente auto mai ieftine, cum ar fi un vitezometru analog, în locul unuia digital.

Noul vehicul reprezintă un triumf în industria auto, comentează International Herald Tribune, înglobând o nouă filozofie a tehnologiei, care s-a dezvoltat în partea emergentă a lumii şi are potenţialul de a modifica standardele tradiţionale de producţie auto la nivel mondial.

"Această lansare elimină, în principiu, toate prejudecăţile participanţilor din industria auto cu referire la structura costurilor. În următorii cinci până la zece ani, industria se va schimba integral", a spus Daryl Rolley, şeful operaţiunilor nord-americane şi asiatice în cadrul companiei Ariba, care furnizează componente pentru Tata Motors, BMW sau Toyota.

Preţul foarte scăzut s-ar putea reflecta în longevitatea mai redusă a autoturismului. Astfel, vehiculul poate atinge o viteză de 70 de kilometri la oră, însă depăşirea acestui nivel poate scurta viaţa autoturismului, fără să pună însă în pericol major siguranţa călătorilor.

Compania indiană a refuzat să furnizeze detalii în legătură modul de producţie a autoturismului şi a semnat contracte de confidenţialitate şi cu furnizorii în acest sens.

Una dintre problemele cu care s-ar putea confrunta Tata Motors în cazul autoturismului de 2.500 de dolari se referă la respectarea standardelor de poluare. Structura actuală a vehiculului se aliniază normelor actuale locale privind emisiile de gaze poluante. India se pregăteşte însă să adopte o nouă legislaţie privind poluarea, astfel că preţul autoturismului ar putea urca în curând, ca urmare a implementării unor noi tehnologii vizând conformarea la standarde mai severe.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici