- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Taxa auto, între 500 şi 3.200 euro pentru maşinile rulate de import
Taxa auto se va reduce la valori cuprinse între 500 şi 3.200 de euro pentru motorizările mai des întâlnite, de 1,4 şi de 1,6 litri, indiferent de norma Euro, iar în cazul maşinilor cu propulsoare mari Euro 2, proprietarul va plăti mai mult de 16.000 de euro.
Taxa auto, între 500 şi 3.200 euro pentru maşinile rulate de import
Taxa auto se va reduce la valori cuprinse între 500 şi 3.200 de euro pentru motorizările mai des întâlnite, de 1,4 şi de 1,6 litri, indiferent de norma Euro, iar în cazul maşinilor cu propulsoare mari Euro 2, proprietarul va plăti mai mult de 16.000 de euro.
Taxa auto redusă cu o treime va intra în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial a ordonanţei aprobate miercuri de Guvern. Vor continua să fie exceptate de la plată autovehiculele cu motoare Euro 5, cu propulsoare electrice şi hibridele, precum şi modelele noi cu motorizări Euro 4 sub 2.000 de centimetri cubi (cmc).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
Alegeri SUA. Generaţia TikTok merge la vot. Cum influenţează reţeaua socială alegerile
-
Ion Cristoiu, despre alegerile din SUA: Trebuie să ne aşteptăm că nici Trump, nici Kamala nu vor accepta înfrângerea
-
Un influencer pro-Trump a primit 100 de dolari de la un agent rus pentru a posta un videoclip fals cu fraude electorale
Modelele cu motorizări de 1,4 litri vor avea o taxă de 500 de euro în cazul normelor Euro 1. Pentru un motor de aceeaşi capacite cilindrică, dar care corespunde Euro 3, taxa va fi de aproape 860 de euro, respectiv de 1.460 de euro pentru propulsoarele Non Euro. Proprietarul unei maşini cu propulsor de 1.400 centimetri cubi (cmc) Euro 2 va plăti aproximativ 1.800 de euro, cea mai mare taxă pentru o astfel de cilindree. Printre maşinile cu astfel de propulsoare încadrate în normele Euro 2 se numără Opel Astra F şi Volkswagen Golf III.
În cazul automobilelor cu motoare de 1.600 cmc, taxa va avea un cuantum de 880 euro pentru propulsoare Euro 1 şi de 1.450 euro pentru Euro 3. La motorizările Non Euro taxa va fi de 2.600 euro, iar la cele Euro 2 de puţin peste 3.200 de euro.
Cumpărătorii de vehicule second-hand de import echipate cu propulsoare de 2 litri vor plăti o taxă de circa 1.400 de euro pentru maşini Euro 1 (cum ar fi Opel Vectra A şi BMW Seria 3) sau de circa 5.100 de euro în cazul motoarelor Euro 2.
Modele precum Opel Vectra B, Volkswagen Passat, BMW Seria 3 şi Audi A4 sunt câteva exemple de maşini Euro 2 pentru care taxa va trece de 5.000 de euro, depăşind de circa două ori valoarea de achiziţie a vehiculului, calculele fiind realizate de MEDIAFAX după analiza preţurilor unor modele echipate cu astfel de propulsoare aflate la vânzare pe site-urile de specialitate din străinătate.
Pentru un motor de 2 litri Euro 3 taxa va fi de circa 2.400 euro, iar la Non Euro va ajunge la 4.200 euro.
O maşină cu motor de 3.000 cmc Euro 1 va avea o taxă de aproximativ 4.200 de euro. În cazul în care propulsorul este Euro 3, cumpărătorul va achita 6.200 de euro, iar la Non Euro va plăti 12.600 de euro.
Pentru motorizările de 3 litri Euro 2 taxa trece de 16.000 de euro, de 10 - 12 ori mai mult decât valoarea de cumpărare a autovehiculelor. În această categorie se încadrează maşini precum Opel Omega, Ford Scorpio, Mercedes Benz Clasa E, BMW Seria 5, Jeep Grand Cherokee şi Ford Explorer, care au motoare de 3.000 de centimetri cubi (cmc) sau mai mari, conforme normelor Euro 2. Modelele menţionate se găsesc la vânzare la preţuri începând de la 1.500 de euro în statele din Uniunea Europeană, potrivit site-urilor de anunţuri.
Taxa de poluare auto va fi redusă cu o treime şi pentru maşinile noi Euro 4 care au motoare mai mari de 2.000 de centimetri cubi.
Astfel, după ce ordonanţa de Guvern va intra în vigoare, taxa auto pentru un Audi Q7 nou cu motor de 4,2 litri pe benzină va fi de 7.300 de euro, iar pentru aceeaşi maşină echipată cu propulsor diesel de 3 litri cu filtru de particule cuantumul va fi de circa 3.200 de euro.
Pentru un Mercedes Benz C 200 CDI nou şi cu motor diesel de 2.148 cmc Euro 4 valoarea redusă a taxei va fi de circa 1.800 de euro. Cumpărătorul unui Opel Vectra nou cu motor pe benzină de 2,2 litri va achita o taxă de circa 2.000 de euro.
Un alt exemplu este SUV-ul Renault Koleos echipat cu motor pe benzină Euro 4 de 2,5 litri, al cărui posesor va fi taxat la înmatriculare cu 2.600 de euro.
O maşină Alfa Romeo 159 cu motor diesel Euro 4 de 2,4 litri şi cu filtru de particule va avea o taxă de poluare auto de 1.700 de euro. Pentru acelaşi model, dar echipat cu motor Euro 4 pe benzină de 2,2 litri, taxa va fi de circa 2.300 euro.
Taxa la o Mazda CX-7 echipată cu motor de 2,3 litri pe benzină va fi de 2.800 euro, iar pentru o Mazda6 cu motor pe benzină de 2,5 litri scade la 2.300 euro.
De la 1 octombrie 2009 maşinile noi vândute în Uniunea Europeană trebuie să respecte obligatoriu normele de poluare Euro 5. Astfel, după ce va expira perioada de suspendare a taxei pentru autoturismele noi cu motoare de până la 2 litri, va fi permisă doar comercializarea modelelor Euro 5.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO