Taxa auto va fi redusă cu 5% pentru fiecare an de vechime al maşinii

Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a confirmat, joi, la Bruxelles, că taxa auto va fi calculată în funcţie de emisiile de CO2 şi pentru maşinile Euro 3 care au inclus acest indicator în cartea tehnică şi a arătat că suma va fi redusă cu 5% pentru fiecare an de vechime.

Urmărește
81 afișări
Imaginea articolului Taxa auto va fi redusă cu 5% pentru fiecare an de vechime al maşinii

Taxa auto va fi redusă cu 5% pentru fiecare an de vechime al maşinii (Imagine: Mediafax Foto)

El a arătat că taxa auto va fi calculată în funcţie de emisia de CO2 pentru autovehicule tip Euro 3, care au inclus în cartea tehnică nivelul emisiilor de dioxid de carbon, şi Euro 4, iar pentru celelalte maşini vor fi luate în calcul toate emisiile de poluanţi, precum oxidul de azot, legate direct de cilindree şi vechimea vehiculului.

Criteriul emisiei de CO2 nu poate fi luat în calcul pentru toate maşinile deoarece proprietarii acestora ar fi obligaţi să achite o taxă suplimentară de circa o mie de euro pentru a evalua emisia de noxe neinclusă în cartea tehnică.

"După introducerea acestor criterii, taxa auto va fi calculată pornindu-se de la cea mai nouă maşină a gamei. De la o maşină nouă în jos, de la an la an, deprecierea trebuie să fie de minim 5%, astfel că pentru o maşină veche de şase ani se va aplica o reducere de cel puţin 30-40%", a spus Vosganian.

Reprezentanţii Guvernului şi cei ai Comisiei Europene au negociat în ultimele două săptămâni asupra acestei formule, iar experţii europeni au cerut ca taxa să fie calculată în funcţie de emisiile de CO2 şi pentru maşinile Euro 3. Solicitarea Comisiei a ridicat o serie de probleme autorităţilor deoarece nu pentru toate autovehiculele de tip Euro 3 este inclus în cartea tehnică nivelul emisiilor de dioxid de carbon, au declarat, marţi, pentru MEDIAFAX, surse ministeriale.

Executivul a propus iniţial ca taxa auto să fie calculată diferenţiat, în funcţie de emisiile CO2 pentru maşinile Euro 4, iar pentru celelalte autovehicule să fie aplicată actuala formulă - conform normei de poluare, dată de emisiile de noxe şi cilindree -, însă cu o creştere sensibilă a sumelor faţă de proiectul lansat în dezbatere în luna ianuarie.

Propunerea de taxare pe baza emisiilor de CO2 la autovehiculele Euro 4 s-a bazat pe faptul că acestea sunt singurele maşini care au înscrise în documentele de identificare emisiile de dioxid de carbon exprimate în grame pe kilometru.

Surse guvernamentale au declarat, miercuri, agenţiei MEDIAFAX că Executivul a transmis, în cursul zilei, Comisiei Europene ultimele modificări propuse la taxa auto, prin care criteriul de calcul al taxei în funcţie de emisiile de dioxid de carbon este introdus şi pentru maşinile Euro 3, nu doar pentru autovehicule Euro 4, cum a fost propus iniţial.

Premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat, la sfârşitul lunii februarie, că noua formulă de calcul a taxei auto va fi aprobată după ce Guvernul va primi un răspuns din partea Comisiei Europene la propunerea trimisă, din care să rezulte că aceasta este compatibilă cu normele UE.

Ministrul Economiei şi Finanţelor îl însoţeşte, joi, pe premierul Călin Popescu Tăriceanu la reuniunea Consiliului European de la Bruxelles.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici