Taxe de poluare pentru producătorii de autovehicule de lux. Cât ar putea plăti pentru un Bentley, Rolls-Royce sau Lamborghini
Planurile Uniunii Europene (UE) de introduce limite pentru emisiile de dioxid carbon ale autovehiculelor ar putea conduce la penalităţi de până la 40.000 de euro pentru maşinile de lux cu motoare foarte puternice care nu întrunesc standardele.
Taxe de poluare pentru producătorii de autovehicule de lux. Cât ar putea plăti pentru un Bentley, Rolls-Royce sau Lamborghini (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
În timp ce compania care produce Bentley ar putea fi penalizată de UE cu aproape 20.000 de euro pentru fiecare automobil care intră în circulaţie, situaţia ar putea fi şi mai dificilă pentru Bugatti, se arată într-un studiu al Agenţiei Europene pentru Mediu. Maşina preferată a persoanelor foarte bogate ar putea fi taxată suplimentar cu 40.000 de euro, conform unor noi reglementări europene, potrivit Financial Times.
Un Rolls-Royce ar putea fi penalizat cu 12.500 de euro, Maserati cu 18.000 de euro şi Lamborghini cu 17.000 de euro.
Nu este clar încă dacă aceste penalităţi vor fi impuse, scrie Financial Times.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Iranul desfăşoară exerciţii militare în apropierea unităţilor nucleare
-
Veşti bune pentru români: A crescut nivelul deducerii personale
-
Alegeri prezidenţiale în Croaţia. Favorit este preşedintele în exerciţiu
Perspectiva acestor penalităţi este cunoscută încă din 2007, când autorităţile europene au anunţat că vor limita cantitatea de dioxid de carbon pe care o pot emite, colectiv, autovehiculele din UE.
Agenţia Europeană pentru Mediu este prima autoritate care a calculat cât de aproape sunt producătorii auto de atingerea ţintelor care vor fi introduse treptat din acest an. Scopul este reducerea emisiilor de dioxid de carbon de la 140 de grame pe kilometru, media actuală, la 130 de grame în 2015.
Media actuală reprezintă jumătate din emisiile de 300 de grame de dioxid de carbon ale unor modele Bentley şi un sfert din cele ale unei maşini Bugatti.
Fiecare constructor auto european are stabilită o ţintă de emisii, iar în 2012 vor fi verificate 65% din maşinile cu cele mai reduse emisii. Procentajul va creşte până la 100% în 2015.
Cei mai mulţi producători mari s-au pregătit deja pentru a respecta ţintele pe acest an, iar companii precum Toyota şi PSA Peugeot Citroen sunt aproape de limitele din 2015.
Totuşi, dacă majoritatea constructorilor nu scade în continuare volumul emisiilor, sectorul auto s-ar putea confrunta colectiv cu penalităţi de zece miliarde de euro, potrivit Agenţiei pentru Mediu.
Companiile care produc mai puţin de 10.000 de autovehicule pe an, între care şi mulţi constructori de maşini de lux, pot aplica pentru obiective mai lejere sau pot corobora emisiile cu grupuri mai mari pentru a evita plata penalităţilor.
Opţiunea de calculare în comun înseamnă că emisiile Bentley, Lamborghini sau Bugatti ar putea fi adăugate celor ale grupului Volkswagen, care deţine companiile şi fabrică inclusiv modele precum Polo, cu emisii reduse. În mod similar, Rolls-Royce şi Maserati şi-ar putea calcula emisiile în comun cu grupurile care le deţin, BMW şi Fiat.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO