- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Taximetriştii amână creşterea tarifelor
Activitatea firmelor de taximetrie din Bucureşti s-a redus în ultimele două luni cu 10-15% comparativ cu perioada similară a anului trecut, situaţie care a determinat companiile din domeniu să renunţe la creşterea tarifelor, programată pentru finele acestui an.
Taximetriştii amână creşterea tarifelor
Reprezentanţii firmelor de taximetrie spun că scăderea activităţii a început în această toamnă, pe fondul neliniştii create în rândul populaţiei de ştirile despre criza economică.
"Numărul de comenzi a scăzut în această toamnă cu 10-15%. Din motivul ăsta, am renunţat la creşterea tarifului la peste 2 lei pe kilometru, pe care voiam s-o facem până la sfârşitul anului", a declarat agenţiei MEDIAFAX Ilie Anghel, proprietarul companiilor Cristaxi şi Confort Taxi, care cumulează peste 850 de taximetre.
ULTIMELE ȘTIRI
-
VIDEO. Atac terorist în Magdeburg, Germania: Un BMW a intrat într-o mulțime la Târgul de Crăciun. Au fost confirmați 11 morți și 60-80 de răniți
-
Trump va cere statelor membre NATO să crească cheltuielile pentru apărare la 5% din PIB. FT: Intenţionează să continue să furnizeze ajutor militar Ucrainei.
-
Elon Musk, atac la adresa CCR şi anularea alegerilor din România: "Cum poate un judecător să anuleze alegerile şi să nu fie considerat un dictator" / Reacţia lui Călin Georgescu
-
De ce a investit Dan Şucu 40 mil. euro în celebrul club de fotbal Genoa? Interviu exclusiv la ZF Live. Dan Şucu: După Rapid, Genoa este următorul pas în crearea unui grup multichannel de cluburi de fotbal
Şi în cazul companiei Cobălcescu, care are 800 de taximetre, numărul comenzilor a scăzut cu peste 10%.
"Faptul că sunt mai puţine comenzi se explică prin rezerva oamenilor în a mai face cheltuieli în această perioadă. Clienţii fideli nu au renunţat la taxi, doar cei ocazionali", spune Giusepe Bacaliaro, directorul diviziei Taxi a companiei Cobălcescu.
Cobălcescu programase, de asemenea, o creştere a tarifelor de la 1,95 lei pe kilometru la peste 2 lei.
"În perioada următoare nu ne permitem să facem nicio mărire a tarifelor. De micşorare nu se poate vorbi", a mai spus Bacaliaro.
Problema reducerii tarifelor se pune însă în cazul firmei Meridian Taxi, care deţine peste 1.100 de maşini.
"Dacă va fi nevoie, vom scădea şţi tarifele, dar asta ar echivala cu o sinucidere, pentru că nu ne-am mai putea acoperi costurile. Oricum, creşterea tarifului la 2,1 lei pe kilometru, pe care o programaserăm pentru octombrie, n-a mai avut loc", a declarat pentru MEDIAFAX Lucian Marin, direcorul executiv al Meridian Taxi.
El spune că firma pe care o conduce a înregistrat, la rândul ei, o scădere cu 10% a numărului de comenzi în ultimele luni.
Lucian Marin spune că lunile ianuarie şi februarie ale anului viitor vor fi critice pentru industria taximetriei.
"Atunci vor exista firme care vor intra în faliment. Acestea au fost întotdeauna luni proaste, dar în condiţiile actuale este posibil ca ele să fie dezastruoase. În ultimele luni s-au scumpit piesele auto şi au crescut ratele la leasing. Noi, spre exemplu, dacă în august am plătit la leasing 200.000 de euro, în octombrie ratele au crescut până la 230.000 de euro", a afirmat directorul Meridian Taxi.
Potrivit informaţiilor firmelor din domeniu, în România există circa 30.000 de taxiuri, dintre care peste 9.500 sunt în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO