- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (29.11.2016, 12:22)
- Mona Scarisoreanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Taximetriştii ameninţă că nu mai vin la aeroportul Otopeni. Curtea de Justiţie a Uniunii Europene începe audierile în dosarul UBER
Operatorii de taximetrie care au contract cu Aeroportul Otopeni sunt nemulţumiţi de reclama care îi încurajează pe călători să apeleze la serviciile în sistem UBER. Reprezentanţii aeroportului susţin că spaţiul publicitar este contractat de o agenţie media.
Urmărește
3894 afișări
Taximetriştii ameninţă că nu mai vin la aeroportul Otopeni. CJUE începe audierile în dosarul UBER
Companiile de taximetrie care au contract cu Aeroportul Internaţional „Henry Coandă” din Otopeni ameninţă că se vor retrage din zona aerogării, de săptămâna viitoare, dacă nu va fi eliminată reclama care îi încurajează pe călători să apeleze la serviciile de transport în sistem UBER, anunţă COTAR (Confederaţia Operatorilor de Transport Autorizaţi din România).
Într-un comunicat de presă, reprezentanţii COTAR susţin: „Suma pe care o plătim aeroportului este de circa 220.000 de euro anual, pentru a ne da dreptul să operăm în zona aeroportului. Conducerea Aeroportului Henri Coandă ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximentriştilor care operează ilegal în zona aeroportului şi permite accesul maşinilor în sistem UBER. Mai mult, aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care cetăţenii români sau străini care au nevoie de transport înţeleg că UBER este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinaţie”.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
În replică, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti anunţă, tot prin intermediul unui comunicat de presă, că autoturismele UBER nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, rezervată exclusiv taxiurilor autorizate, şi că accesul taxiurilor autorizate la aeroportul Henri Coandă, pentru preluarea pasagerilor, este gratuit. „CN Aeroporturi Bucureşti nu percepe nicio taxă pentru activitatea de taximetrie la aeroport. Singurele sume încasate de la firmele de taximetrie afiliate la COTAR sunt cele aferente reclamei pe care acestea şi-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4.000 de euro lunar. CN Aeroporturi Bucureşti nu are nicio relaţie contractuală cu UBER. Spaţiul de reclamă este contractat de o agenţie media”, se precizează în comunicatul de presă.
Activitatea UBER a declanşat proteste pe scară largă, în diferite ţări, care au condus la blocarea oraşelor şi la intervenţia autorităţilor care s-au văzut nevoite să modifice legislaţia în domeniu.Taximetriştii profesionişti şi autorităţile susţin că aplicaţia generează concurenţă neloială, întrucât şoferii UBER nu sunt obligaţi să se conformeze legilor de profil, nu trebuie să plătească taxe specifice taximetriei şi nici nu li se cere vreo licenţă.
În ultimii ani, activitatea UBER a fost limitată sau interzisă în diferite oraşe şi ţări europene, dar şi în Vancouver, Canada, din diferite motive. În Belgia, aplicaţia UBER Pop a fost înlocuită cu UBER X, apelându-se la şoferi profesionişti şi fiind practicate tarife mai mari.
„Marţea viitoare, la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) va avea loc prima audiere privind activitatea UBER, la cererea unei instanţe spaniole, fiind deschis un dosar important pentru a stabili natura activităţii companiei în Europa”, informează publicaţia spaniolă El Mundo, în ediţia electronică de marţi.
UBER este o companie americană care a dezvoltat o aplicaţie pentru tablete şi smartphone-uri ce le oferă posibilitatea clienţilor să comande limuzine cu şofer sau taxiuri.
Aplicaţia permite pasagerilor să se conecteze direct prin GPS-ul telefonului mobil cu cea mai apropiată maşină cu şofer înregistrată în baza de date a UBER. Contractarea serviciului şi plata se desfăşoară exclusiv prin intermediul UBER şi nu personal cu şoferul. La destinaţie, pasagerul nu achită fizic nimic. Tariful este calculat de program în funcţie de distanţă, viteză şi condiţiile de trafic. Serviciile nu se plătesc fizic, contravaloarea călătoriei este reţinută în mod automat de pe cardul clientului prin intermediul contului de client. Şoferii îşi primesc banii într-un depozit şi au dreptul la o anumită cotă din nota de plată, restul rămânând companiei. Compania nu lucrează cu companii de taxi obişnuite, ci cu companii de transport şi cu şoferi individuali.
Citeşte şi: Guvernul schimbă legea salarizării şi le cere partenerilor sociali să negocieze salariul minim
Citeşte şi: Scrisoare deschisă către premierul Cioloş. Producătorii de mobilă acuză: "Programul de participare la târguri internaţionale este blocat; s-a ratat promovarea pe pieţe importante"
Citeşte şi: Harta şoselelor naţionale şi autostrăzilor cu risc de înzăpezire. Mai mult de 75% din drumurile naţionale s-ar putea bloca dacă ar ninge abundent - INFOGRAFIC
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe