- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (29.11.2016, 12:22)
- Mona Scarisoreanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Taximetriştii ameninţă că nu mai vin la aeroportul Otopeni. Curtea de Justiţie a Uniunii Europene începe audierile în dosarul UBER
Operatorii de taximetrie care au contract cu Aeroportul Otopeni sunt nemulţumiţi de reclama care îi încurajează pe călători să apeleze la serviciile în sistem UBER. Reprezentanţii aeroportului susţin că spaţiul publicitar este contractat de o agenţie media.
Urmărește
3894 afișări
Taximetriştii ameninţă că nu mai vin la aeroportul Otopeni. CJUE începe audierile în dosarul UBER
Companiile de taximetrie care au contract cu Aeroportul Internaţional „Henry Coandă” din Otopeni ameninţă că se vor retrage din zona aerogării, de săptămâna viitoare, dacă nu va fi eliminată reclama care îi încurajează pe călători să apeleze la serviciile de transport în sistem UBER, anunţă COTAR (Confederaţia Operatorilor de Transport Autorizaţi din România).
Într-un comunicat de presă, reprezentanţii COTAR susţin: „Suma pe care o plătim aeroportului este de circa 220.000 de euro anual, pentru a ne da dreptul să operăm în zona aeroportului. Conducerea Aeroportului Henri Coandă ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximentriştilor care operează ilegal în zona aeroportului şi permite accesul maşinilor în sistem UBER. Mai mult, aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care cetăţenii români sau străini care au nevoie de transport înţeleg că UBER este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinaţie”.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
Cum ar fi arătat pacea în termenii Moscovei? Documente scurse dezvăluie cerinţele Proiectului de Pace al Rusiei din 2022
-
Culmea tupeului: Rusia acuză Occidentul de imixtiune în alegerile din Republica Moldova
-
Nelu Tătaru a fost plasat sub control judiciar pentru luare de mită
În replică, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti anunţă, tot prin intermediul unui comunicat de presă, că autoturismele UBER nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, rezervată exclusiv taxiurilor autorizate, şi că accesul taxiurilor autorizate la aeroportul Henri Coandă, pentru preluarea pasagerilor, este gratuit. „CN Aeroporturi Bucureşti nu percepe nicio taxă pentru activitatea de taximetrie la aeroport. Singurele sume încasate de la firmele de taximetrie afiliate la COTAR sunt cele aferente reclamei pe care acestea şi-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4.000 de euro lunar. CN Aeroporturi Bucureşti nu are nicio relaţie contractuală cu UBER. Spaţiul de reclamă este contractat de o agenţie media”, se precizează în comunicatul de presă.
Activitatea UBER a declanşat proteste pe scară largă, în diferite ţări, care au condus la blocarea oraşelor şi la intervenţia autorităţilor care s-au văzut nevoite să modifice legislaţia în domeniu.Taximetriştii profesionişti şi autorităţile susţin că aplicaţia generează concurenţă neloială, întrucât şoferii UBER nu sunt obligaţi să se conformeze legilor de profil, nu trebuie să plătească taxe specifice taximetriei şi nici nu li se cere vreo licenţă.
În ultimii ani, activitatea UBER a fost limitată sau interzisă în diferite oraşe şi ţări europene, dar şi în Vancouver, Canada, din diferite motive. În Belgia, aplicaţia UBER Pop a fost înlocuită cu UBER X, apelându-se la şoferi profesionişti şi fiind practicate tarife mai mari.
„Marţea viitoare, la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) va avea loc prima audiere privind activitatea UBER, la cererea unei instanţe spaniole, fiind deschis un dosar important pentru a stabili natura activităţii companiei în Europa”, informează publicaţia spaniolă El Mundo, în ediţia electronică de marţi.
UBER este o companie americană care a dezvoltat o aplicaţie pentru tablete şi smartphone-uri ce le oferă posibilitatea clienţilor să comande limuzine cu şofer sau taxiuri.
Aplicaţia permite pasagerilor să se conecteze direct prin GPS-ul telefonului mobil cu cea mai apropiată maşină cu şofer înregistrată în baza de date a UBER. Contractarea serviciului şi plata se desfăşoară exclusiv prin intermediul UBER şi nu personal cu şoferul. La destinaţie, pasagerul nu achită fizic nimic. Tariful este calculat de program în funcţie de distanţă, viteză şi condiţiile de trafic. Serviciile nu se plătesc fizic, contravaloarea călătoriei este reţinută în mod automat de pe cardul clientului prin intermediul contului de client. Şoferii îşi primesc banii într-un depozit şi au dreptul la o anumită cotă din nota de plată, restul rămânând companiei. Compania nu lucrează cu companii de taxi obişnuite, ci cu companii de transport şi cu şoferi individuali.
Citeşte şi: Guvernul schimbă legea salarizării şi le cere partenerilor sociali să negocieze salariul minim
Citeşte şi: Scrisoare deschisă către premierul Cioloş. Producătorii de mobilă acuză: "Programul de participare la târguri internaţionale este blocat; s-a ratat promovarea pe pieţe importante"
Citeşte şi: Harta şoselelor naţionale şi autostrăzilor cu risc de înzăpezire. Mai mult de 75% din drumurile naţionale s-ar putea bloca dacă ar ninge abundent - INFOGRAFIC
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Gigi Becali și-a băgat ginerele în anchetă după dezvăluirile din CANCAN! Milionarul i-a întocmit rechizitoriul monden lui Mincu și…
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe