"Cei doi demnitari guvernamentali (ministrul Economiei şi Finanţelor şi ministrul Mediului – n.r) ne-au explicat (…) modul în care se încearcă introducerea unei taxe noi, denumită de mediu, sau <
ACR recomandă Guvernului să introducă taxa auto în preţul automobilului iar achitarea ei să fie făcută la vânzător. ACR nu precizează însă cum s-ar putea colecta taxa în cazul vânzării unei maşini second hand de import de la o persoană fizică către o altă persoană fizică.
"Nu înţelegem motivele pentru care Guvernul nu solicită taxa fabricanţilor de automobile poluante, în condiţiile în care doreşte introducerea uneia noi. Consumatorii nu pot şi nu au dreptul legal de transformare a automobilelor", mai spune ACR.
După noua grilă, aplicabilă de la 1 iulie, taxa creşte pentru maşinile noi vândute în România, în timp ce valorile scad la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămânând totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import. La vehiculele Euro 2 cu motoare de 1.400 de cmc şi o vechime de 6-7 ani, noua taxă va fi de 1.213 euro, faţă de 2.604 euro în prezent, iar la vechime de 8-9 ani, suma scade la 928 euro. La aceeaşi categorie, motoarele de 1.600 cmc vor fi taxate cu 2.121 euro, la o vechime de 6-7 ani ( 2.976 euro în prezent) şi cu 1.622 euro la vechime de 8-9 ani.