Terapia Ranbaxy vrea o creştere a afacerilor, până în 2015, la 450-500 milioane de lei

Terapia Ranbaxy estimează că afacerile companiei vor creşte până în 2015 la 450-500 milioane lei, de la 350 milioane lei anul trecut, urmare a lansării de noi produse şi majorării consumului de medicamente generice,a declarat pentru MEDIAFAX directorul general al producătorului farma, Dragoş Damian.

Urmărește
13 afișări

"Sper ca în 2015, când piaţa se va ridica la trei miliarde de lei, noi să păstrăm cel puţin 15% din acea piaţă, ceea ce înseamnă undeva la 450-500 milioane de lei. Este o aspiraţie. Ne vom baza în special pe lansarea de produse, deoarece în lume până în 2014 vor expira patente ale unor medicamente în valoare de 80 miliarde de euro", a spus Damian.

Piaţa medicamentelor generice din România ar putea creşte cu 35% până în 2015, la trei miliarde de lei, de la 2,2 miliarde de lei, în 2010, pe fondul măsurilor legislative de compensare a medicamentelor adoptate în 2010, datorită apariţiei de noi produse, precum şi a popularizării acestor produse, potrivit lui Damian.

Terapia Ranbaxy deţine în prezent aproximativ 11-12% din piaţa de medicamente generice, potrivit lui Damian.

Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri estimată la 350 milioane de lei şi vizează o creştere de 10% pentru acest an, la peste 380 milioane de lei.

"În 2010 am pus mai mult accent pe medicamentele fără prescripţie. Am lansat cele două game de produse care completează faringoseptul şi aspacardinul, lansăm în continuare medicamente fără prescripţie medicale. Pentru acest an ne-am bugetat o creştere cu 10%, iar în ecuaţia creşterii am introdus lansarea de produse noi, dar şi o erodare a preţurilor prin competiţie. Am preferat să păstrăm o creştere sustenabilă şi vrem ca la sfârşitul anului să avem această creştere, iar nivelul de încasare a banilor din piaţă să fie mult mai bun decât anul trecut", a precizat Damian.

El a adăugat că o companie din industria farmaceutică îşi poate creşte afacerile prin lansarea de produse noi pe piaţă, în special din segmentul produselor fără prescripţie medicală (OTC-uri).

"Sunt trei aspecte care ţin de eficienţa afacerii. Modelul de afaceri, ce tip de organizaţie ai ca să fie mai productivă şi mai eficientă, dezvoltarea afacerii, ce produse noi, ce arii terapeutice, ce noi medicamente fără prescripţie vei aduce în portofoliu, astfel încât să generezi cele mai bune rezultate şi lanţul de aprovizionare, să poţi produce, astfel încât să poţi acoperi cererea", a explicat directorul general al companiei.

În prezent, Terapia Ranbaxy deţine o fabrică de medicamente generice în Cluj-Napoca.

Compania va investi 50 de milioane de dolari pentru construirea unei noi unităţi de producţie la fabrica din Cluj-Napoca, care va fi inaugurată în 2014 şi va exporta medicamente în state din UE şi din Orientul Mijlociu şi Apropiat.

Ranbaxy Laboratories, cel mai mare producător de medicamente din India, a preluat în luna martie 2006, de la fondul de investiţii Advent International, un pachet de acţiuni reprezentând 96,7% din acţiunile Terapia Cluj-Napoca, pentru 324 milioane de dolari.

Grupul japonez farmaceutic Daiichi Sankyo a devenit acţionarul majoritar al Ranbaxy Laboratories după finalizarea achiziţiei a 64% din acţiuni, la începutul lunii octombrie 2008.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici