Tesla renunţă la a face maşini low-cost, pe fondul concurenţei vehiculelor electrice chinezeşti

Tesla a anulat maşina ieftină promisă de mult timp, pe care investitorii se bazau pentru a impulsiona creşterea ca producător auto de masă, potrivit a trei surse cu cunoştinţe despre acest subiect şi a mesajelor companiei, consultate de Reuters.

Urmărește
1038 afișări
Imaginea articolului Tesla renunţă la a face maşini low-cost, pe fondul concurenţei vehiculelor electrice chinezeşti

Constructorul auto va continua să dezvolte robotaxi care se conduc singuri pe aceeaşi platformă de vehicule mici, au spus sursele.

Decizia reprezintă o renunţare la un obiectiv mai vechi pe care şeful Tesla, Elon Musk, l-a caracterizat adesea ca fiind misiunea sa principală: maşini electrice accesibile pentru mase. Primul său „master plan”, din 2006, prevedea fabricarea mai întâi a modelelor de lux, apoi folosirea profiturilor pentru a finanţa o „maşină de familie cu costuri reduse”.

De atunci, Musk a promis în mod repetat un astfel de vehicul investitorilor şi consumatorilor. Nu mai departe de luna ianuarie, Musk le-a spus investitorilor că Tesla plănuia să înceapă producţia modelului accesibil la fabrica din Texas în a doua jumătate a anului 2025, în urma unui raport exclusiv al Reuters care detalia aceste planuri.

Cel mai ieftin model actual al Tesla, Model 3 sedan, se vinde la un preţ de aproximativ 39.000 de dolari în Statele Unite. Vehiculul entry-level, acum dispărut, descris uneori ca Model 2, ar fi trebuit să înceapă de la aproximativ 25.000 de dolari.

Tesla nu a răspuns solicitărilor de comentarii. După publicarea articolului, Musk a postat pe site-ul său de socializare X că „Reuters minte (din nou)”. El nu a identificat nicio inexactitate specifică.

Această schimbare radicală vine în contextul în care Tesla se confruntă cu o concurenţă acerbă la nivel global din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice care inundă piaţa cu maşini cu preţuri de până la 10.000 de dolari.

Planul pentru robotaxi fără şofer, care ar putea dura mai mult timp pentru a fi livrat, prezintă o provocare inginerească mai dificilă şi mai multe riscuri de reglementare.

Două surse au declarat că au aflat de decizia Tesla de a renunţa la Model 2 în cadrul unei întâlniri la care au participat zeci de angajaţi, una dintre ele spunând că întâlnirea a avut loc la sfârşitul lunii februarie.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici