„Subsidiara din Germania a grupului britanic, Thomas Cook AG, va opera din 2012, prin intermediul brandului Neckermann, sejururi pe litoralul românesc, circuite şi călătorii în oraşe”, a spus Udrea.
Thomas Cook s-a retras în anul 2006 de pe piaţa românească, nemulţumit de hotelurile şi serviciile de pe litoral.
„Pe lângă destinaţiile de vacanţă, România începe să devină tot mai atractivă pe piaţa germană şi să fie percepută ca o destinaţie interesantă din punct de vedere al naturii, al culturii şi chiar al preţului pachetelor turistice”, a spus Udrea.
Alături de Neckermann, cei mai mari touroperatori germani, TUI, REWE Touristik şi FTI, au România ca destinaţie în cataloagele lor.
Thomas Cook este pionierul turismului de masă şi în anul 1841 a organizat o călătorie cu trenul în Anglia pentru 500 de persoane. În 1855 a făcut primul tur al Europei, organizat pentru turiştii britanici.
În 1900, firma Thomas Cook era lider în turismului mondial.
În anii ’60 Josef Neckermann a înfiinţat firma Neckermann Reisen în Germania şi a început să facă oferte de masă pentru zboruri cu avionul, iar în 1964 a lansat primul catalog turistic. Firma s-a numit ulterior NUR Turistic, iar după unirea cu compania Condor Flug Diensts a devenit C&N Turistic.
C&N Touristic a preluat în 2001 compania britanică Thomas Cook Holdings Ltd., schimbându-şi numele în Thomas Cook AG, firmă înregistrată în Germania. Aceasta a fuzionat în 2007 cu touroperatorul britanic MyTravel, şi s-a format astfel Thomas Cook Group Plc., cu sediul central în Londra, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din lume.
Thomas Cook Group activează pe 21 de pieţe, are 22 de milioane de clienţi şi a avut în anul fiscal 2009-2010 o cifră de afaceri de 9,3 miliarde de lire sterline. Grupul deţine aproape 100 de avioane, are 31.000 de angajaţi şi, în afară de Europa, mai activeză în Asia, Egipt şi Canada.
Thomas Cook Group mai deţine compania aviatică Condor şi brandurile Bucher last Minute, Sentido Hotels&Resort şi Air Marin.
Thomas Cook AG este parte a grupului şi al treilea touroperator din Germania. Compania mai activează şi pe pieţele austriacă şi elveţiană şi a avut 3,6 milioane de clienţi şi o cifră de afaceri de 2,4 miliarde de euro în anul fiscal 2009-2010.