Reuniunea are loc în urma presupusei influenţe a platformei în alegerile prezidenţiale din România. Caroline Greer, principalul lobbyist al companiei la Bruxelles, şi Brie Pegum, directorul global pentru producţie, autenticitate şi transparenţă, au fost nevoite să explice modul în care compania respectă DSA (Actul legislativ privind serviciile digitale), potrivit Politico.
Legea privind serviciile digitale, care a intrat pe deplin în vigoare la 17 februarie 2024, stabileşte obligaţii stricte pentru furnizorii de servicii digitale, cum ar fi reţelele de socializare sau pieţele, pentru a combate conţinutul ilegal, dezinformarea online şi alte riscuri societale online.
„Pe platforma noastră asigurăm experienţa autentică. Utilizatorii ştiu cu cine interacţionează. Luăm lucrurile foarte seriose. Între septembrie şi ieri am înlăturat 66.000 de conturi false şi mulţi urmărători falşi. Sunt, de asemenea, şi canale de false care se dau drept personaje politice. Am blocat 260.000 de spam-uri şi ne străduim neîncetat să prevenim dezinformarea”, a spus Brie Pegum.
Ea a declarat că în septembrie a găsit o reţea de 22 de conturi care ţintea publicul român, pe care a destructurat-o.
„Şi o altă platformă cu 12 conturi, respectiv 78 de conturi săptămâna trecută care încerca să ţintească publicul român. Rezultatul acţiunii de vinări a venit după o anchetă pe care noi am făcut-o. Am verificat şi un alt candidat. Singura reţea, de fapt, care îl promova pe Călin Georgescu era o reţea mică, cu 17.000 de urmăritori”, a adăugat Pegum.
În contextul alegerilor actuale din România, Comisia a întrebat despre procesul de gestionare a riscurilor al TikTok în ceea ce priveşte manipularea informaţiilor, sistemele de recomandare şi accesul terţilor la date.
Comisia s-a interesat anterior cu privire la proiectarea şi funcţionarea sistemelor de recomandare ale TikTok, YouTube şi Snapchat şi, mai precis, cu privire la măsurile luate de TikTok pentru a reduce riscurile legate de alegeri, pluralismul media şi discursul civil.