Black Friday 2020: Începe numărătoare inversă. Vineri, 13 noiembrie, nu va fi o zi cu ghinioin pentru comercianţi şi marile magazine.
Se anunţă vânzări record, de aproximativ 20%, pe măsura nevoilor şi dorinţelor oamenilor care, din cauza pandemiei de COVID-19 petrec mult mai mult timp în case şi în faţa ecranelor. Acesta ar putea fi unul dintre motivele pentru care magazinele pregătesc reduceri şi oferte speciale în zona electrocasnicelor, pe lângă toate celelalte obiecte de mobilier şi decor, ustensile ori articole de uz general.
Ediţia a 10-a bate toate recordurile de interes şi vânzări, transmit reprezentanţii eMAG, vineri dimineaţa. Potrivit companiei, 260.000 de vizitatori au fost pe eMAG.ro la startul Black Friday la ora 7:37, 18% mai mulţi decât în anul precedent. Astfel, 55.000 de produse au fost comandate în primele 10 de minute.
Black Friday 2020 a început la eMAG în această dimineaţă la ora 7:37 cu un interes la cote maxime. Anul 2020 aduce o nouă premieră în istoria Black Friday,: este 15.000 de produse vor putea fi ridicate din easybox chiar astăzi.
La start, peste 260.000 de oameni erau online în aplicaţia eMAG sau pe site. În primele 10 minute clienţii eMAG au plasat comenzi pentru peste 33 milioane lei.
„Startul Black Friday ne-a depăşit aşteptările. Oamenii au strâns bani pe parcursul anului în care au renunţat la multe cheltuieli şi acum îşi permit să se răsfeţe cu produsele pe care şi le doresc pentru acasă sau pentru confortul personal. Am înregistrat 2 milioane vizite pe site în prima jumătate de oră şi clienţii şi-au comandat până acum, în medie, câte 2 produse pe comandă. În total, clienţii au comandat în 30 minute mai mult decât comandau într-o zi întreagă de Black Friday acum şapte ani”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG România.
Astfel, dacă în 2013, clienţii au făcut cumpărături în valoare de 102 milioane de lei într-o zi, acum, în doar jumătate de oră valoarea a ajuns la 124 milioane de lei.
Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) estimează că ediţia din acest an a Black Friday va înregistra o creştere medie a vânzărilor cu 20%, comparativ cu anul precedent, pe fondul creşterii generalizate a consumului în primele 9 luni şi a migrării masive a clienţilor în online.
În acest sens, deşi 2020 este cel mai complicat an din perspectivă socială, comerţul electronic a înregistrat o dezvoltare cât pentru doi ani, trend pe care magazinele membre ARMO îl anticipează atât de Black Friday, cât şi de perioada sărbătorilor de iarnă de anul acesta.
„Membrii ARMO estimează că vânzările de Black Friday vor creşte cu 20% anul acesta, iar evenimentul se va desfăşura cu precădere în online chiar şi pentru magazinele tradiţionale, care vor livra la distanţă. Magazinele din asociaţie au raportat deja creşteri semnificative pe toate categoriile de produse în ultimele luni, cu excepţia turismului, şi s-au pregătit pentru o cerere substanţial crescută din partea clienţilor”, spune Florinel Chiş, director executiv ARMO.
În ultimele 9 luni ale anului, ca urmare a contextului generat de pandemie, consumatorii şi-au schimbat obiceiurile de cumpărături şi au migrat către mediul online, unii pentru prima dată. Odată expuşi la diversitatea de servicii, produse şi preţuri mai bune, aceştia şi-au modificat radical percepţia legată de comerţul tradiţional, astfel că 50% dintre respondenţii celui mai amplu studiu despre comportamentul digital al societăţii, Global Web Index, au confirmat că inclusiv după trecerea crizei vor opta pentru cumpărături online, în timp ce 40% au decis că vor utiliza plăţile digitale.
Eforturile magazinelor online, precum şi apetenţa clienţilor pentru această nouă experienţă de cumpărături sunt confirmate şi de către statisticile oficiale ale Institutului Naţional de Statistică (INS): consumul privat (principala componentă a PIB) a crescut constant în primele 9 luni, atât în sectorul alimentar (+5,8%), cât şi cel non-alimentar (+3,9%). În septembrie, creşterea medie este şi mai mare. Consumatorii şi-au mutat bugetele de călătorii sau de vacanţe în investiţii pentru propria locuinţă, de la renovări complete până la mici produse de mobilier, care să le uşureze procesul de telemuncă.
PayU România se aşteaptă ca această ediţie de Black Friday să aducă o creştere spectaculoasă a plăţilor online, la nivelul pieţei urmând să fie tranzacţionate aproximativ 1,4 milioane de operaţiuni, în valoare de 764 de milioane de lei, mai mult decât dublu faţă de anul trecut. Estimările procesatorului de plăţi mai arată o creştere cu 65% a valorii coşului de cumpărături plătite în rate, în timp ce jumătate dintre operaţiuni vor fi realizate cu plata cu un singur click.
În funcţie de sectorul în care activează, magazinele online se aşteaptă la creşteri de la 20% (în cazul electro-IT) până la 80% (în cazul fashion, produse home&deco, jucării).
De Black Friday, pe lângă produsele obişnuite – telefoane, televizoare, tablete, etc. – eMAG pune la bătaie anul acesta şi 3.000 de vouchere pentru teste COVID-19. Astfel, cei interesaţi vor putea găsi vineri, 13 noiembrie, teste Real Time PCR la preţul de 199 lei, cu reducere de aproape 50%, anunţă eMAG.
În categoria produselor speciale se încadrează şi articole din categorii mai scumpe de preţ: peste 200 de maşini şi moto, închiriere de rulote, maşini, servicii taxi şi car-sharing, abonamente de telefonie, servicii medicale, dar şi monede şi lingouri de aur sau easuri şi bijuterii de lux.
Cea mai mare reducere eMAG, de 34.000 euro, va fi la un BMW 840d XDrive Gran Coupe.
În plus, transportul gratuit la easybox pentru membrii Genius va fi extins în ziua de Black Friday de la 250.000 produse la toate cele 4 milioane de produse disponibile, inclusiv ofertele Marketplace, adaugă reprezentanţii companiei.Toţi clienţii care devin membri Genius până vineri, inclusiv, vor primi 18 luni de beneficii premium, la preţul de 12 luni.
Stocurile eMAG de Black Friday includ:
UPDATE eMAG anunţă primele 10 produse din oferta Black Friday cu numărul 10:
Miercuri: Iată câteva dintre ofertele disponibile pe eMAG, de Black Friday:
Şi Altex anunţă deja reduceri de până la 50% la electrocasnice mari şi produse home confort, precum şi la electrocasnicele de mici dimensiuni. La televizoare, produse audio-video şi echipament de gaming, Altex va avea reduceri ceva mai moderate, de până la 25% din preţul actual, în timp ce laptopurile, sistemepe PC, monitoarele şi imprimantele vor fi şi cu 50% mai ieftine de Black Friday. Pentru telefoane, tablete şi smartwatch-uri clienţii ar putea păstra în buzunare până la 25% din preţ.
Alte produse din oferta Altex Black Friday 2020 sunt anvelopele de iarnă, cu reduceri de până la 37%, sau produse alimentare (de exemplu vin, apă, cafea), care vor putea fi cumpărate la jumătate de preţ.
Iată câteva dintre ofertele disponibile pe Altex, de Black Friday:
La Flanco, ofertele vin în funcţie de marca produselor: telefoanele Apple sunt la loc de cinste, cu reduceri la iPhone 11 Pro sau iPhone 11 Pro Max, ori la televizoarele Samsung. Şi maşinile de spălat rufe, maşinile de spălat vase ori frigiderele apar pe prima pagină a magazinului online Flanco, prezentând oferte pentru toate buzunarele.
Românii cheltuie anual circa 5 miliarde de euro pe haine, pantofi şi echipamente sportive, iar până la pandemie ponderea vânzărilor online era de circa 10% în medie, conform estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.
În 2020 însă, când pentru o vreme online-ul a devenit singurul canal funcţional, raportul de puteri s-a schimbat.
„Per total, cred că piaţa de modă e pe minus, dar vânzările online au crescut cu siguranţă, mai ales în România. În cazul nostru, urmează cea mai importantă perioadă din an, dar şi până acum avem plus 30% la vânzări“, spune Raluca Radu, country manager pentru Answear în România, o companie cu operaţiuni strict online şi cu venituri estimate la circa 30 mil. euro în 2020.
În timp ce în primăvară, timp de trei luni, magazinele fizice au tras obloanele ca urmare a deciziei autorităţilor în încercarea de a limita răspândirea pandemiei, operaţiunile online au continuat să funcţioneze, iar cererea, spun jucătorii din domeniu, a existat chiar dacă libertatea de mişcare a fost limitată, iar timpul petrecut la interior a crescut.
În acest context, mulţi retaileri şi-au deschis canalul online dacă nu-l aveau, iar restul îl promovează mult mai intens.
Ţinând cont de o piaţă totală de fashion de 5 mld. euro şi creşterile anunţate de jucătorii strict online, vânzările de modă din mediul virtual sar de 800 mil. euro, iar dacă sezonul de iarnă – Black Friday şi sărbătorile – e peste anul trecut cifrele s-ar putea apropia de pragul de 1 mld. euro, conform estimărilor ZF.
Nouă din zece români ştiu ce este Black Friday, iar mai mult de jumătate dintre ei intenţionează să achiziţioneze cel puţin un produs în ziua cu cele mai mari reduceri din an, potrivit unui studiu Kantar România.
„În al 10-lea an de când Black Friday se organizează în România, evenimentul a câştigat tot mai mulţi adepţi. Anul acesta datele ne arată o creştere atât a intenţiei de cumpărare faţă de anul trecut, precum şi o creştere a preferinţei pentru cumpărăturile online, tendinţă cu siguranţă accelerată şi de lunile de pandemie”, a spus Pepa Adriana Gheară, Account Manager Kantar România.
Potrivit studiului, 54% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani doresc să cumpere cel puţin un produs de Black Friday si intenţionează să aloce în medie 2.200 de lei pentru a beneficia de reduceri.
Studiul arată şi o preferinţă crescută pentru mediul online în rândul potenţialilor cumpărători de Black Friday: 46% dintre aceştia se gândesc prima oară la un magazin online, înregistrând o creştere de 20% faţă de anul trecut. eMAG se află pe primul loc în clasamentul retailerilor online luaţi în calcul pentru cumpărăturile de Black Friday, urmat de Altex.ro şi Flanco.ro.
În privinţa produselor pe care doresc să le cumpere, datele arată un interes crescut pentru produse pentru întreaga familie precum electrocasnice şi televizoare, dar şi pentru telefoane mobile şi îmbrăcăminte.
Studiul Kantar România a fost realizat în perioada 27-30 octombrie, pe un eşantion de 2003 respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, din întreaga ţară.
Kantar Romania este parte a Kantar, compania globală de servicii de consultanţă de brand şi comunicare.