Uită-te la businessul tău ca la un start-up în această perioadă. Este sfatul lui Dragoş Petrescu, preşedintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA).
Perioada epidemiei i-a invăţat pe antreprenori să fie precauţi şi mereu pregătiţi pentru o posibilă criză.
Discuţiile au avut loc astăzi la o conferinţă de presă organizată de Consiliul Naţional al ]ntreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România pe tema relansării economice şi managementul crizei.
„Nu ne aşteptam să ajungem vreodată într-o astfel de situaţie. Astăzi funcţionăm cam cu 15-20% pe jumătate din terasele noastre şi cu ceva livrare la domiciliu. (…) Am învăţat că sunt moment în viaţă când 10 ani de procese se comprimă în 2 luni şi jumătate. (…) Adaptarea la noul mod de a acţiona a antreprenorilor e să funcţioneze ca şi cum ar fi un start-up”, a spus Dragoş Petrescu, preşedintele HORA în cadrul conferinţei.
„E foarte greu fără solidaritate. Dacă ne-am pune mintea la contribuţie într-un cerc mai larg am avea mai multe de câştigat. (…) Dacă treci de provocările României, n-ai cum să mai greşeşti radical în altă parte. Trebuie să pui ceva deopate atuci când ţi-e bine ca să ai când ţi-e rău”, a adăugat Dragoş Anastasiu, preşedintele Camerei de Comerţ Germane în România (AHK), în cadrul aceleiaşi conferinţe.